eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyON - pytanie laika
Ilość wypowiedzi w tym wątku: 66

  • 41. Data: 2013-12-04 11:33:23
    Temat: Re: ON - pytanie laika
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    Wiwo wrote:

    > O ile można założyć, że zablokowanie samochodu nastąpiło przez
    > zatankowanie na tej jednej trefnej stacji, o tyle szlam o którym
    > pisałem nie zebrał się z tego jednego tankowania.

    A widziałeś co jest po 6 latach w zbiorniku samochodu nawet nieuszkodzonego?
    (niezależnie od miejsca tankowania)

    Możesz to jakoś porównać?


  • 42. Data: 2013-12-04 12:00:35
    Temat: Re: ON - pytanie laika
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Osobnik posiadający mail nic_tu_nie_ma@po_czta.pl napisał(a) w poprzednim odcinku co
    następuje:

    > No nie do końca. Kaszka się robi, kiedy temperatura przekroczy punkt
    > zablokowania zimnego filtra. Mętnienie oznacza, że drobiny parafiny
    > zaczynają już się wytrącać. Tutaj jest to opisane:
    > http://maciejmikula.pl/2011/11/temperatura-metnienia
    -czyli-czego-nie-po
    > wiedzial-tobie-sprzedawca-oleju-napedowego/
    >
    Zapewne zależy to od rodzaju silnika.
    Ja w prostych dieslach nigdy nie miałem problemu z paliwem w temperaturze
    powyżej -20.
    W ogole rzadko mi sie to zdarzało zeby paliwo zamarzło ale zdarzało sie.
    Raz nawet kilkanascie lat temu zamarzlo mi w trasie w starym poczciwym 207D
    ale od poczatku ciezko mu sie jechało, myslałem ze sie przepcha jak paliwo
    sie troche ogrzeje, ale przejechałem jakies 50km, pewnie gdzies grudka
    staneła w przewodzie i koniec :(
    A tak to, jeżeli juz był problem to raczej w ogole nie odpalił.
    Jak juz odpalił to jechał.

    Ale tak jak pisze - to byo kilkanascie lat temu - moze obecnie jest lepiej.


    Z ciekawostek - jakies 10 lat temu przy duzych mrozach postanowiłem
    sprawdzic wieczorem czy odpale bo autko stało kilka dni a rano miałem
    jechać.
    Odpaliłem bez wiekszego problemu, odsniezyłem auto itp. I to odsnierzenie
    było najwiekszym błedem bo rano juz nie odpalił. Strzelam, ze powłoka
    sniegu tworzyła jakas anty wiatrowo temperaturową osłone :)

    --
    Pozdrawia... Budzik
    b_ud_zi_k_6_1 na poczta kropka onet kropka pl (adres antyspamowy, usuń także "_")
    "Lubię pracę. Praca mnie fascynuje. Potrafię godzinami
    siedzieć i przyglądać się jej." Jerome K. Jerome


  • 43. Data: 2013-12-04 12:26:04
    Temat: Re: ON - pytanie laika
    Od: Jakub Witkowski <j...@d...z.sygnatury>

    W dniu 2013-12-04 08:42, Mirek Ptak pisze:

    >>> >Co podczas jazdy oznacza jeszcze z 10 stopni mniej.
    >> Jakaś alternatywna fizyka powstała czy co?:)
    >
    > Też nie rozumiesz ile to będzie dziesięć mniej niż -20?

    Oczywiście jest tylko jedna poprawna odpowiedź: "10° mniej od -20° to -30°"
    No i właśnie pomysł, że od samej jazdy spadnie z -20 do -30, jest sprzeczny z fizyką.
    Prawdaż?

    --
    Jakub Witkowski | Prezentowane opinie mogą być niepoważne,
    z domeny | nieprawdziwe, lub nie odpowiadać w części
    gts /kropka/ pl | lub całości poglądom ich Autora.


  • 44. Data: 2013-12-04 12:34:10
    Temat: Re: ON - pytanie laika
    Od: Jakub Witkowski <j...@d...z.sygnatury>

    W dniu 2013-12-04 00:19, Wiwo pisze:

    > Właściciel oczywiście mógł kłamać. Tankował kilkuletnie auto na "dziwnych"
    stacjach, ale wszem i wobec rozpowiadał, że tankował na markowych.

    Everybody lies. Często okłamujemy nawet sami siebie, że "prawie zawsze cośtam", że
    "codziennie",
    a tak naprawdę, to tylko co drugi raz, albo nie codziennie, tylko jak nam się
    przypomni,itd. itp.
    W dodatku sami wierzymy w to co gadamy, albo jesteśmy przekonani, że naciągamy "tylko
    odrobinkę".
    Taka już natura lucka.

    --
    Jakub Witkowski | Prezentowane opinie mogą być niepoważne,
    z domeny | nieprawdziwe, lub nie odpowiadać w części
    gts /kropka/ pl | lub całości poglądom ich Autora.


  • 45. Data: 2013-12-04 12:44:54
    Temat: Re: ON - pytanie laika
    Od: orcos <s...@z...pl>

    W dniu 2013-12-03 23:10, yabba pisze:

    > Na jednym Statoilu to sprzedawczyni (młoda dziewczyna) nawet nie wiedziała,
    > że jest coś takiego jak ON letni i zimowy. :)

    Na jednym Statoilu panienka śmiała się jak głupi do sera jak poprosiłem
    o żarówkę beztrzonkową 5W. To widocznie wyjątkowo śmieszne słowo dla
    blond-cip: beztrzonkowa.


    --
    ...|_OR|...
    ...|COS|...


  • 46. Data: 2013-12-04 14:16:44
    Temat: Re: ON - pytanie laika
    Od: Mirek Ptak <n...@n...pl>

    Dnia 2013-12-04 12:26, *Jakub Witkowski* napisał, a mnie coś podkusiło,
    żeby odpisać:

    >>>> >Co podczas jazdy oznacza jeszcze z 10 stopni mniej.
    >>> Jakaś alternatywna fizyka powstała czy co?:)
    >>
    >> Też nie rozumiesz ile to będzie dziesięć mniej niż -20?
    >
    > Oczywiście jest tylko jedna poprawna odpowiedź: "10° mniej od -20° to -30°"
    > No i właśnie pomysł, że od samej jazdy spadnie z -20 do -30, jest
    > sprzeczny z fizyką.
    > Prawdaż?
    >
    Tak rozumują i owszem, ale o czy innym było pisane - mianowicie, że w
    czasie jazdy ON zimowy wytrzyma i 10° mniej

    Pozdrawiam - Mirek
    --
    Mirek Ptak - Insignia '11 HB 2.0 CDTI, PMS edition
    President Herbert *old* on board :)
    kolczan( a t )outlook(kropek) c om
    PMS+ PJ++ S* p+ M++ W++ P+:+ X++ L+ B++ M- Z++ T- W CB++


  • 47. Data: 2013-12-04 18:52:54
    Temat: Re: ON - pytanie laika
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>


    Użytkownik "Budzik" <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj> napisał w
    wiadomości grup dyskusyjnych:0...@b...poznan.pl...
    > Osobnik posiadający mail c...@k...pl napisał(a) w
    > poprzednim odcinku co następuje:
    >
    >>>> A skąd wiedzą, że to było letnie paliwo?
    >>>
    >>> Jeśli problemem są zatkane przewody paliwowe przy byle przymrozku, to
    >>> raczej nie jest to olej zimowy.
    >>
    >> Tyle że niekoniecznie chodzi o "byle przymrozek", ostatnich kilka lat
    >> było mroźnych z temperaturami poniżej -20.
    >> Co podczas jazdy oznacza jeszcze z 10 stopni mniej.
    >>
    >> A na takie warunki zwykły olej zimowy zdecydowanie nie wystarcza,
    >> nawet arktyczny nie daje rady, trzeba go wspomagać odpowiednimi
    >> specyfikami.
    >
    > Jak paliwo nie zamrznie ci jak stoisz i nie zrobi sie kaszka w baku, to
    > jak
    > juz odpalisz ruszysz i pojedziesz, to ci w czasie jazdy raczej nie
    > zamarznie.

    Jak nie jak tak?
    Przetrenowałem to w praktyce.



  • 48. Data: 2013-12-04 19:15:52
    Temat: Re: ON - pytanie laika
    Od: "Wiwo" <nic_tu_nie_ma@po_czta.pl>


    Użytkownik "cef" <c...@i...pl> napisał w wiadomości
    news:529f04f6$0$2167$65785112@news.neostrada.pl...
    > Wiwo wrote:
    >
    >> O ile można założyć, że zablokowanie samochodu nastąpiło przez
    >> zatankowanie na tej jednej trefnej stacji, o tyle szlam o którym
    >> pisałem nie zebrał się z tego jednego tankowania.
    >
    > A widziałeś co jest po 6 latach w zbiorniku samochodu nawet
    > nieuszkodzonego?
    > (niezależnie od miejsca tankowania)

    Widziałem w starszych autach. Nie wyglądało to tak kiepsko.

    > Możesz to jakoś porównać?

    Tak. W jednym baku naprawiałem pływak, w innym aucie pomagałem wymieniać
    uszkodzony bak. Samochody ponad 10 letnie i nie było w nich tyle syfu.

    Wiwo


  • 49. Data: 2013-12-04 19:39:33
    Temat: Re: ON - pytanie laika
    Od: Artur Maśląg <f...@p...com>

    W dniu 2013-12-04 03:00, Budzik pisze:
    > Osobnik posiadający mail c...@k...pl napisał:
    (...)
    >> Tyle że niekoniecznie chodzi o "byle przymrozek", ostatnich kilka lat
    >> było mroźnych z temperaturami poniżej -20.
    >> Co podczas jazdy oznacza jeszcze z 10 stopni mniej.
    >>
    >> A na takie warunki zwykły olej zimowy zdecydowanie nie wystarcza,
    >> nawet arktyczny nie daje rady, trzeba go wspomagać odpowiednimi
    >> specyfikami.
    >
    > Jak paliwo nie zamrznie ci jak stoisz

    ON to raczej nie zamarza - najwyżej woda filtrze paliwa.

    > i nie zrobi sie kaszka w baku, to jak
    > juz odpalisz ruszysz i pojedziesz, to ci w czasie jazdy raczej nie
    > zamarznie.

    Z tym jest różnie - możesz zapalić, pojechać i po drodze korki
    parafinowe zakończą radosną podróż.

    > Chyba ze mróz przywali jak w pojutrze :)

    To też jest zdradliwe - masz -20 w mieście i jedziesz w trasę.
    Grzałki w baku to posiadają raczej ciężarówki, ale część nowszych
    osobówek posiada podgrzewanie elektryczne w filtrach paliwa - np.
    Avensis T22. Systemy z VW (podgrzewanie tylko powracającym paliwem)
    jakoś mnie nie uratowały przed świetnym paliwem zimowym z Shell-a.
    Teraz VW też już chyba stosuje podgrzewanie elektryczne, ale to
    nadal nie ratuje przed badziewnym paliwem w trasie.





  • 50. Data: 2013-12-04 20:00:33
    Temat: Re: ON - pytanie laika
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Osobnik posiadający mail c...@k...pl napisał(a) w poprzednim odcinku
    co następuje:

    >>>>> A skąd wiedzą, że to było letnie paliwo?
    >>>>
    >>>> Jeśli problemem są zatkane przewody paliwowe przy byle przymrozku, to
    >>>> raczej nie jest to olej zimowy.
    >>>
    >>> Tyle że niekoniecznie chodzi o "byle przymrozek", ostatnich kilka lat
    >>> było mroźnych z temperaturami poniżej -20.
    >>> Co podczas jazdy oznacza jeszcze z 10 stopni mniej.
    >>>
    >>> A na takie warunki zwykły olej zimowy zdecydowanie nie wystarcza,
    >>> nawet arktyczny nie daje rady, trzeba go wspomagać odpowiednimi
    >>> specyfikami.
    >>
    >> Jak paliwo nie zamrznie ci jak stoisz i nie zrobi sie kaszka w baku, to
    >> jak
    >> juz odpalisz ruszysz i pojedziesz, to ci w czasie jazdy raczej nie
    >> zamarznie.
    >
    > Jak nie jak tak?
    > Przetrenowałem to w praktyce.
    >
    Generalnie tak jest.
    Ale zgadza sie, ze moze sie zdażyc inaczej. niestety sam tez to
    przetrenowałem.

    --
    Pozdrawia... Budzik
    b_ud_zi_k_6_1 na poczta kropka onet kropka pl (adres antyspamowy, usuń także "_")
    "W demokracji wolno głupcom głosować,
    w dyktaturze wolno głupcom rządzić." Bertrand Russell

strony : 1 ... 4 . [ 5 ] . 6 . 7


Szukaj w grupach

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: