-
31. Data: 2013-12-04 00:21:26
Temat: Re: ON - pytanie laika
Od: Przemek <p...@g...com>
Powracające paliwo też może być przyczyną kłopotów. Jest wyraźnie cieplejsze od
paliwa w baku, co sprzyja zbieraniu się wody, zwłaszcza przy małej ilości paliwa.
Najrozsądniej jest nie schodzić poniżej połowy baku, a po dłuższej jeździe tankować
do pełna przed postojem.
Sam miałem okazję to przetestować, kiedy jeździłem na rezerwie przy dużych mrozach.
Zamarzło mi paliwo i od tej pory staram się mieć pełen bak jak najczęściej, zwłaszcza
zimą.
-
32. Data: 2013-12-04 03:00:46
Temat: Re: ON - pytanie laika
Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>
Osobnik posiadający mail j...@p...onet.pl napisał(a) w poprzednim odcinku
co następuje:
> A to dziwne ... Bo ja kiedys testowalem w zamrazarce i na moj gust to
> metnieje gdzies przy polowie tego mrozu.
Dopóki sie nie zrobi kaszka to jest ok.
--
Pozdrawia... Budzik
b_ud_zi_k_6_1 na poczta kropka onet kropka pl (adres antyspamowy, usuń także "_")
Oziębłość stosunków między ludźmi powstaje wskutek tarć
między nimi. I cóż ty na to fizyko???
-
33. Data: 2013-12-04 03:00:47
Temat: Re: ON - pytanie laika
Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>
Osobnik posiadający mail c...@k...pl napisał(a) w poprzednim odcinku
co następuje:
>>> A skąd wiedzą, że to było letnie paliwo?
>>
>> Jeśli problemem są zatkane przewody paliwowe przy byle przymrozku, to
>> raczej nie jest to olej zimowy.
>
> Tyle że niekoniecznie chodzi o "byle przymrozek", ostatnich kilka lat
> było mroźnych z temperaturami poniżej -20.
> Co podczas jazdy oznacza jeszcze z 10 stopni mniej.
>
> A na takie warunki zwykły olej zimowy zdecydowanie nie wystarcza,
> nawet arktyczny nie daje rady, trzeba go wspomagać odpowiednimi
> specyfikami.
Jak paliwo nie zamrznie ci jak stoisz i nie zrobi sie kaszka w baku, to jak
juz odpalisz ruszysz i pojedziesz, to ci w czasie jazdy raczej nie
zamarznie.
Chyba ze mróz przywali jak w pojutrze :)
--
Pozdrawia... Budzik
b_ud_zi_k_6_1 na poczta kropka onet kropka pl (adres antyspamowy, usuń także "_")
Przepis na dziecko: 25dag miłości, 25dag namiętności, 2 jajka,
4 kolana. Ubijać do rana aż powstanie piana. Odstawić na 9 miesięcy
i kupic wózek dziecięcy. ;-)
-
34. Data: 2013-12-04 05:50:00
Temat: Re: ON - pytanie laika
Od: bartekltg <b...@g...com>
W dniu 2013-12-04 00:19, Wiwo pisze:
>
> Użytkownik "cef" <c...@i...pl> napisał w wiadomości
> news:529e5dc1$0$2179$65785112@news.neostrada.pl...
>> Czyli nie wiadomo co i gdzie złapał.
>
> Właściciel oczywiście mógł kłamać. Tankował kilkuletnie auto na
> "dziwnych" stacjach, ale wszem i wobec rozpowiadał, że tankował na
> markowych. Nie wiem po co tak miał robić, ale mogło tak być. Ciekawe
> tylko skąd brał faktury wystawiane przez te markowe stacje...
Napisałeś:
>tankował tylko na stacjach jednego koncernu (poza
> awaryjnymi przypadkami)
> Ciekawa
> teoria, muszę ją przemyśleć... ;-)
Myśl myśl.
> Jeden kolega "oszczędny", a
> drugi tankował na przypadkowej stacji w trasie...
To też dodaj do materiału do pomyślenia;)
Kurde, ludzie, rozumiem, że trollowanie jest modne,
ale ile trzeba mieć złej woli, żeby nie rozumieć,
że przedpiśca miał na myśli jednorazowe awaryjne
zatankowanie na syfstacji, o którym sam pisałeś.
No, chyba, że skleroza. Wtedy sorry;>
pzdr
bartekltg
-
35. Data: 2013-12-04 05:50:33
Temat: Re: ON - pytanie laika
Od: MadMan <m...@n...wp.pl>
Dnia Tue, 3 Dec 2013 22:35:35 +0100, Cavallino napisał(a):
> Tyle że niekoniecznie chodzi o "byle przymrozek", ostatnich kilka lat było
> mroźnych z temperaturami poniżej -20.
> Co podczas jazdy oznacza jeszcze z 10 stopni mniej.
Jakaś alternatywna fizyka powstała czy co? :)
--
Pozdrawiam,
Damian Karwot damian.karwot (at) gmail kropa com
JabberID: damian.karwot (at) jabster kropa pl
Tlen: madman1985, GG: 2283138
-
36. Data: 2013-12-04 07:23:19
Temat: Re: ON - pytanie laika
Od: "Wiwo" <nic_tu_nie_ma@po_czta.pl>
Użytkownik "bartekltg" <b...@g...com> napisał w wiadomości
news:l7mcba$c64$1@node2.news.atman.pl...
> Napisałeś:
> >tankował tylko na stacjach jednego koncernu (poza
> > awaryjnymi przypadkami)
Napisałem, i co? Tobie nigdy nie zdarzyło się zatankować nie na tej stacji,
na której chcesz, tylko na tej na której musisz?
>> Jeden kolega "oszczędny", a
>> drugi tankował na przypadkowej stacji w trasie...
>
> To też dodaj do materiału do pomyślenia;)
Napisz o co Ci chodzi, bo z jednej strony zarzucasz trolowanie i złą wolę, a
tak naprawdę sam to stosujesz.
> Kurde, ludzie, rozumiem, że trollowanie jest modne,
> ale ile trzeba mieć złej woli, żeby nie rozumieć,
> że przedpiśca miał na myśli jednorazowe awaryjne
> zatankowanie na syfstacji, o którym sam pisałeś.
>
> No, chyba, że skleroza. Wtedy sorry;>
O ile można założyć, że zablokowanie samochodu nastąpiło przez zatankowanie
na tej jednej trefnej stacji, o tyle szlam o którym pisałem nie zebrał się z
tego jednego tankowania.
Wiwo
-
37. Data: 2013-12-04 07:26:18
Temat: Re: ON - pytanie laika
Od: "Wiwo" <nic_tu_nie_ma@po_czta.pl>
Użytkownik "Budzik" <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj> napisał w
wiadomości news:04122013.5B9B91F3@budzik61.poznan.pl...
> Osobnik posiadający mail j...@p...onet.pl napisał(a) w
> poprzednim odcinku co następuje:
>
>> A to dziwne ... Bo ja kiedys testowalem w zamrazarce i na moj gust to
>> metnieje gdzies przy polowie tego mrozu.
>
> Dopóki sie nie zrobi kaszka to jest ok.
No nie do końca. Kaszka się robi, kiedy temperatura przekroczy punkt
zablokowania zimnego filtra. Mętnienie oznacza, że drobiny parafiny
zaczynają już się wytrącać. Tutaj jest to opisane:
http://maciejmikula.pl/2011/11/temperatura-metnienia
-czyli-czego-nie-powiedzial-tobie-sprzedawca-oleju-n
apedowego/
Wiwo
-
38. Data: 2013-12-04 07:38:28
Temat: Re: ON - pytanie laika
Od: Tata <k...@k...net.pl>
W dniu 2013-12-03 23:10, yabba pisze:
> Użytkownik "Tata" <k...@k...net.pl> napisał w wiadomości
> news:l7kedl$364$1@news.dialog.net.pl...
>> Zawsze możesz zapytać się obsługi o parametry paliwa. Muszą mieć
>> karteczkę z wynikami badań każdego transportu.
>>
>> Dwa lata temu spytałem się na Staoil'u o parametry paliwa zimowego, nie
>> było żadnej karteczki, usłyszałem tylko iż ON spełnia normy i to
>> wszystko.
>> Pytanie o liczbę cetanową powoduje grymas (uśmiech) zdziwienia.
>>
>
>
> Taką informację uzyskałem na BP, Orlenie, Lotosie, Statoilu. Karteczka
> przyjeżdża razem z dostawą paliwa. Widocznie trafiłeś na obsługę
> specjalizująca się w hot-dogach. :)
> Na jednym Statoilu to sprzedawczyni (młoda dziewczyna) nawet nie wiedziała,
> że jest coś takiego jak ON letni i zimowy. :)
>
Pytałem się kierowniczki (zastępczyni?) stacji, nie chciała pokazać
kartki z opisem parametrów posiadanego ON. Przed zatankowaniem zawsze
wlewam oryginalnego Skydd'a 1:1000 i mam pewność iż nie wytrąci się
parafina. Wszedłem na portal Statoil'a i okazuje się, że dla osoby
indywidualnej kontakt telefoniczny lub e-mailowy nie istnieje, jest
tylko dla mediów. Hot dogi też na stacji serwują.
Z ukłonami
MJ
-
39. Data: 2013-12-04 08:42:21
Temat: Re: ON - pytanie laika
Od: Mirek Ptak <n...@n...pl>
Dnia 2013-12-04 05:50, *MadMan* napisał, a mnie coś podkusiło, żeby
odpisać:
>> >Tyle że niekoniecznie chodzi o "byle przymrozek", ostatnich kilka lat było
>> >mroźnych z temperaturami poniżej -20.
>> >Co podczas jazdy oznacza jeszcze z 10 stopni mniej.
> Jakaś alternatywna fizyka powstała czy co?:)
Też nie rozumiesz ile to będzie dziesięć mniej niż -20?
Pozdrawiam - Mirek
--
Mirek Ptak - Insignia '11 HB 2.0 CDTI, PMS edition
President Herbert *old* on board :)
kolczan( a t )outlook(kropek) c om
PMS+ PJ++ S* p+ M++ W++ P+:+ X++ L+ B++ M- Z++ T- W CB++
-
40. Data: 2013-12-04 08:44:56
Temat: Re: ON - pytanie laika
Od: Mirek Ptak <n...@n...pl>
Dnia 2013-12-04 00:04, *Wiwo* napisał, a mnie coś podkusiło, żeby odpisać:
>> Tyle że niekoniecznie chodzi o "byle przymrozek", ostatnich kilka lat
>> było mroźnych z temperaturami poniżej -20.
>
> Pisząc "byle przymrozku" dokładnie to miałem na myśli. Nie pisałem o
> -20. Te przypadki które znam występowały przy wyższych temperaturach.
> Powyżej -15 stopni. Właściciele po pierwszej wpadce tankowali tylko na
> dużych stacjach i lali depresatory do końca zimy.
>
>> Co podczas jazdy oznacza jeszcze z 10 stopni mniej.
>
> A słyszałeś o powrocie paliwa? Paliwo powracające z silnika jest
> wyraźnie cieplejsze od otoczenia i podgrzewa paliwo w baku i/lub filtrze.
> Problemy najczęściej występują po postoju albo tankowaniu.
Przecież o tym napisał - jak zwykle półsłówkami, ale dokładnie to
chodziło :)
10° mniej od -20° to -30°
Pozdrawiam - Mirek
--
Mirek Ptak - Insignia '11 HB 2.0 CDTI, PMS edition
President Herbert *old* on board :)
kolczan( a t )outlook(kropek) c om
PMS+ PJ++ S* p+ M++ W++ P+:+ X++ L+ B++ M- Z++ T- W CB++