  • 261. Data: 2009-06-22 19:25:01
    Temat: Re: OLYMPUS PEN juz jest !
    Od: dominik <n...@d...kei.pl>

    Mikolaj Tutak wrote:
    > Nawet nie zauwazylem ;-) No to Panasonic G(H)-1 zje go na podwieczorek
    > :P :P

    No niestety zmarnowali okrutnie jedną wadą wszystkie zalety tej
    konstrukcji :(

    d.

  • 262. Data: 2009-06-22 19:35:01
    Od: "Paweł W." <p...@p...onet.pl>

    Gotfryd Smolik news pisze:

    > Z okazji dużej matrycy poprzestał bym na przeciętnym ISO (przeciętnym
    > dla *dużej matrycy*), za to z "dynamiką Fuji".
    > Zdecydowanie.
    > Jak to który spisywacz życzeń klientów czyta to bardzo poproszę :D

    Ja też się pod tym podpisuję. :)

    Poza tym megapikseli i czułości 25600 już dość. W takich warunkach po
    prostu pora włączyć oświetlenie ;)

    Pozdrawiam,
    Paweł W.

    pawelek_79
    poczta.onet.pl
    Znany także jako Pawel_W: pawel79w[Shift+2] gmail.com

  • 263. Data: 2009-06-22 19:37:20
    Od: "Paweł W." <p...@p...onet.pl>

    dominik pisze:

    > Bo w średnim chodzi tylko i wyłącznie o rozdzielczość, a nie ISO czy
    > światło :)

    60 mpx z najnowszych cropowych MF - ciekawe czy przeniesie to optyka
    obliczana na jeszcze większy krążek rozproszenia niż FF, no i czy w
    pełni wykorzystana będzie tylko rozdzielczość w centrum kadru?

  • 264. Data: 2009-06-22 20:01:15
    Od: kibic <a...@o...pl>

    On 22 Cze, 21:01, dominik <n...@d...kei.pl> wrote:

    > To co podałeś to nic innego jak sposób na ustawienie ostrości - tyle, że
    > wyjątkowo wolny: zdjęcie, powiększenie, ocena ostrości, korekta, zdjęcie,
    > powiększenie, ocena ostrości, korekta, zdjęcie, powiększenie... i tak
    > dopóki wyjdzie ostro. Co ciekawe korekta podobnie jak w kompaktach =
    > zgadywanie - w którą stronę kręcić by było ostrzej.
    >
    > d.

    Ej no co jest przecież PEN ma powiększenie 10x live na wskazanym
    obszarze matrycy przed zrobieniem zdjęcia.
    to jest powiększenie dające na tym ekranie (320x240) 75%
    rozdzielczości maksymalnej zdjęcia (12Mpix).

    Tak czytam i nie bardzo łapie czemu to MF mabyc takie strasznie
    niemożliwe?

  • 265. Data: 2009-06-22 20:11:36
    Od: kibic <a...@o...pl>

    On 22 Cze, 16:24, "Marek Wyszomirski" <w...@t...net.pl> wrote:

    > Za późno - już zdążyłem odpowiedzieć. Starałem sie nie kopać zbyt boleśnie,
    > ale nie wiem, czy mi wyszło...

    ja tez niewiem, mnie nie bolało hehe ;-)

  • 266. Data: 2009-06-22 20:23:26
    Od: kibic <a...@o...pl>

    I jeszcze jedno, bo tego nie moge zweryfikować dokładnie.

    CZY obiektywy od PENa mozna założyć do GH1? to jest ten sam bagnet?

  • 267. Data: 2009-06-22 21:25:04
    Od: kibic <a...@o...pl>

    taka ciekawostka:
    http://www.euro.com.pl/lampy-blyskowe1/dane-technicz
    ne-olympus-fl-14.bhtml
    lampa jest na 2 paluszki AAA
    a za symboliczna kwote mozna dokupić aparat

    http://www.euro.com.pl/kompakty-z-wymienna-optyka.bh
    tml

  • 268. Data: 2009-06-22 22:05:06
    Od: "Marek Wyszomirski" <w...@t...net.pl>

    "kibic" <a...@o...pl> napisał:

> [...]
    >rozdzielczości maksymalnej zdjęcia (12Mpix).
    >
    >Tak czytam i nie bardzo łapie czemu to MF mabyc takie strasznie

    Dlatego, że ustawianie ostrości na silnie powiększonym obrazie ma sens tylko
    pzry statycznych motywach, najlepiej z użyciem statywu. Przy ruchomych
    motywach gdy powiększysz obraz by ustawić ostrość - tracisz kontroolę nad
    kadrem, gdy wyjdziesz z powiekszenia i skorygujesz kadr - motyw może Ci
    uciec z głębi ostrości.

    --
    Pozdrawiam!
    Marek Wyszomirski (w...@t...net.pl)

  • 269. Data: 2009-06-22 23:31:45
    Od: dominik <n...@d...kei.pl>

    Marek Wyszomirski wrote:
> [...]
    > motywach gdy powiększysz obraz by ustawić ostrość - tracisz kontroolę nad
    > kadrem, gdy wyjdziesz z powiekszenia i skorygujesz kadr - motyw może Ci

    A poza tym.... to trwa i trwa i trwa....
    I nikt nie wmówi, że taki ekran wysokiej rozdzielczości zajmuje więcej
    miejsca.

    d.

  • 270. Data: 2009-06-23 06:08:16
    Od: Marx <M...@n...com>

    Mikolaj Tutak pisze:

    > Nie bądź głupszy niż ustawa przewiduje ;-) Pisałem o ewidentnej wadzie
    > jaką jest brak wbudowanej lampy nie pisałem nigdy tego co insynuujesz.
    > BTW myślisz ze wbudowana lampa podraza aparata o ile i czy jest to kwota
    > zauwazalna w całkowitej cenie aparatu?
    przeczytaj to co powyzej
    wmiawiacie mi ze zastosowanie mocniejszej obracanej lampy znacznie
    podraza aparat, ale wyciecie lampy nie potani aparatu. No gdzie tu logika?
    Marx