  • Data: 2009-06-19 17:17:06
    Temat: Re: OLYMPUS PEN juz jest !
    Od: de Fresz <d...@N...pl> szukaj wiadomości tego autora

    On 2009-06-19 17:03:23 +0200, "Marek Wyszomirski" <w...@t...net.pl> said:

> [...]
    > układami automatyki), wprawdzie zapewne znacznie mniej wydajny niż w
    > EP1, ale były te procesory montowane już wiele lat temu a szybki postęp
    > techniczny powoduje stały wzrost mocy obliczeniowej procesorów bez
    > zwiększenia ich wymiarów. Zasilać procesor trzeba było i w analogowych
    > kompaktach, zatem zasilacz (byc moze prostszy) też musiał być. Matrycy
    > i czyszczałki owszem, nie było, ale było parę elementów które
    > wymieniłem nie występujących w aparatach cyfrowych. Nie byłbym wcale
    > pewien, które z nich zajmują większą objętość.

    Wystarczy porównać najmniejsze kompakty analogowe i cyfrowe, aby poznać
    granice współczesnych możliwości miniaturyzacji.

    > Nie upieram się zresztą że akurat celownik optyczny - można było
    > wsadzić EVF, nawet kosztem pewnego zmniejszenia rozmiarów ekranu LCD.
    > Byłoby to dużo lepsze rozwiązanie niż zmuszanie do kadrowania 'na
    > zombie'

    Bardzo fajnie (jeśli idzie o pomysł) ma to rozwiązane Ricoh w (bodaj)
    GX100 - zewnętrzny EVF wkładaby w sanki lampy (styki są poniżej).
    Pomysł IMHO świetny, niestety trochę go skopali marną jakością
    wyświetlacza.

    Moim pomysłem jest optyczny wizjer tunelowy z zoomem (jak w
    kompaktach), wkładany w sanki (najlepiej z ich dublem dla lekkich lamp)
    który dodatkowo miałby elektroniczną ramkę - coś jak w Leicach M, tylko
    w pełni dopasowującą się do odległości ostrzenia (czyli bez paralaksy).
    Myślę że koszt produkcji zamknąłby się w parunastu dolarach.
    Co do lampy - nie pamiętam już w czym to było, ale któryś z analogowych
    kompaktów miał szynę podczepianą od dołu z sankami (a może to był
    dedykowny mini-młotek?) - po założeniu poszerzażołby konstrukcję, ale
    też i czerwone oczka mniej by wychodziły i błysk ciut bardziej
    plastyczny.

    de Fresz