  • From: "adam" <j...@o...maile.com>
    Newsgroups: pl.rec.foto.cyfrowa
    Subject: Re: OLYMPUS PEN juz jest !
    Date: Tue, 16 Jun 2009 15:35:38 +0200

    Użytkownik "de Fresz" napisał

    > Ja też oczekiwałem na to od wielu lat i dalej, podobnie jak przy Panasie G
    > jestem zawiedziony. Zanim to będą naprawdę w pełni funkcjonalne apraty,
    > mogące użytecznością konkurować w paru względach z lustrami, sądzę że
    > jeszcze ładnych parę lat upłynie.

    A po co mają konkurować z lustrami ?
    Na tej półce bardziej istotne jest konkurowanie z kompaktami - to czego
    kompakty nie mogły się pozbyć czyli w pierwszej kolejności zapasu ISO jest
    już rzeczywistością. W segmencie m4/3 są aparaty gabarytami nie odbiegające
    zbytnio od kompaktów, zaś parametrami znacznie bliższe dSLRom niż kompaktom.
    I chyba głownie o to chodziło.

    Wygląda na to, że w najbliższej przyszłości "wycięte" zostaną "ambitne"
    kompakty i amatorskie dSLRy. Miejsce dla kieszonkowej małpki (nierzadko jako
    część telefonu) i dla "półprofesjonalnego" lustra (okolice 50D, 5D, D300 i
    D700 - czyli wszystko czego producenci na siłe nie kastrują) pozostanie
    nieruszone. Walka jest o rynek środka - 500 do 1000 USD.

    > Na dpreview.com pojawiła się notka z rozmowy z jakąś szychą od Olka,
    > odpowiedzialną za u43. Wychodzi, że celują podobnie jak Panas z G1 w
    > amatorów, użytkowników kompaktów, dla których lustra są za duże i za
    > skomplikowane. Zaawansowanych fotografujących, chcących elastyczne,
    > wszechstronne i małe narzędzie - dalej mają gdzieś... na dalszym planie.
    > Dla nich są lustra i tak ma dalej być (wg producentów).

    Z tym skomplikowaniem to bym był ostrożny - G1 w niczym nie jest zubożony w
    odniesieniu do dSLRa. Ba, niejeden dzisiejszy zaawnasowany kompakt nie różni
    się na użytkowym poziomie od zaawansowanego lustra tyle, że nie dostarcza
    wyjściowo odpowiedniego wyniku.
    A żeby było elastycznie, wszechstronnie, z wysoką jakością w małym
    pudełeczku to my się doczekamy - jak se jeden z drugim sam zrobi ; ))))
    Camera obscura z uniwersalną matrycą - może Lego Technic coś wymyśli ; ))))

    adam