  • Data: 2013-06-06 15:09:35
    Temat: Re: ODB2 - ELM327
    Od: hisjusz <h...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
    > +35 stopni temperatury zewnętrznej zarówno stać w korkach jak i pędzić
    > na złamanie karku to znaczy, że zakres regulacj temperatury jest spory.
    >
    > .
    > Jak silnik jest zimny to chyba termostat jest zamknięty i nic nie
    > leci do chłodnicy. Dopiero jak się czynnik zagrzeje i bimetal w
    > termostacie zadziała to otwira przepływ do chłodnicy. Aby się auto
    > jak najszybciej rozgrzało. JEśli teraz na dworze 16 stopni i jadąc
    > w mieście mam 98 a 250 w trasie 88, to IMO termostat za dużo otwiera
    > przepływ do chłodnicy jak na możliwości jej chłodzenia

    Czy ty myślisz że termostat to jest urządzenie cyfrowe i ma dwa stany:0
    zamknięty 1 otwarty?

    Termostat zachowuje się jak drzwi, możesz go:
    -zamknąć stan 0
    -otworzyć szparkę dla myszy stan 0,2
    -otworzyć szparkę dla kota stan 0,4
    -otworzyć szparę dla psa stan 0,6
    -otworzyć szparę dla tłustej świni stan 0,8
    -otworzyć na oścież stan 1

    Jadąc szybciej na wyższych obrotach po 1' przez chłodnice szybciej
    przepływa płyn niż na niższych obrotach (pompa wody jest podłączona do
    wału czyli kręci się z prędkością zależną od prędkości silnika) po 2'
    większa ilości powietrza przepływa przez chłodnice niżeli stoisz w korku
    i co najwyżej sztucznie wymuszony przez wiatrak strumień powietrza
    przepływa przez chłodnice.

    Ty masz porządne samochody, więc Ci opowiem o gratach. Gdy na zewnątrz
    jest ponad 10' C, grat stoi w korku i czujnik (termistor) nie włączy
    wiatraka na chłodnicy, dochodzi do gotowania płynu co powoduje
    zwiększenie ciśnienia w układzie i wystrzelenie płynu na zewnątrz. Gdy
    jedziesz bez stawania na do średniego zakresu obrotów, problem nie
    występuje.

    > IMO coś jest nie tak (czas na 911)

    Toż to parówa dla gwiazdorów;]
    Nissan GTR obejrzyj.

    > poświęcić parę małżeństw. Mam na myśli oczywiście własne małżeństwa.

    Chcesz powiedzieć że jesteś specjalistą w ogałacaniu bogatych partnerek?;]