eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.comp.pecetOCZ zbankrutował › Re: OCZ zbankrutował
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!newsfeed2.atman.pl!newsfeed.
    atman.pl!goblin1!goblin.stu.neva.ru!eternal-september.org!feeder.eternal-septem
    ber.org!news.eternal-september.org!.POSTED!not-for-mail
    From: "Pszemol" <P...@P...com>
    Newsgroups: pl.comp.pecet
    Subject: Re: OCZ zbankrutował
    Date: Thu, 13 Feb 2014 19:06:46 -0600
    Organization: prywatna
    Lines: 2
    Message-ID: <ldjq7f$tva$1@dont-email.me>
    References: <lda8k0$e01$1@pippin.nask.net.pl> <ldcell$s6h$1@usenet.news.interia.pl>
    <52f9cd30$0$2147$65785112@news.neostrada.pl> <ldel1v$eoe$1@dont-email.me>
    <ldfdat$pqg$1@dont-email.me> <ldh301$l2j$1@dont-email.me>
    <52fc5037$0$10212$c3e8da3$9b4ff22a@news.astraweb.com>
    Reply-To: "Pszemol" <P...@B...com>
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; format=flowed; charset="iso-8859-2"; reply-type=response
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    Injection-Date: Fri, 14 Feb 2014 01:06:55 +0000 (UTC)
    Injection-Info: mx05.eternal-september.org;
    posting-host="a2b1f0efc8eee050a1c8e134850018ab";
    logging-data="30698";
    mail-complaints-to="a...@e...org";
    posting-account="U2FsdGVkX187GrBX96hM+6CkhkfwCRPK"
    X-MimeOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V14.0.8117.416
    In-Reply-To: <52fc5037$0$10212$c3e8da3$9b4ff22a@news.astraweb.com>
    X-Newsreader: Microsoft Windows Live Mail 14.0.8117.416
    Importance: Normal
    Cancel-Lock: sha1:fcUXVdKfVwiEV9Y9C324uAAP2Y8=
    X-Priority: 3
    X-MSMail-Priority: Normal
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.comp.pecet:1233547
    [ ukryj nagłówki ]

    "rs" <n...@n...spam.info> wrote in message
    news:52fc5037$0$10212$c3e8da3$9b4ff22a@news.astraweb
    .com...
    > On 2/12/2014 7:18 PM, Pszemol wrote:
    >> "m4rkiz" <m...@m...od.wujka.na.g.com> wrote in message
    >> news:ldfdat$pqg$1@dont-email.me...
    >>> "Pszemol" <P...@P...com> wrote in message
    >>> news:ldel1v$eoe$1@dont-email.me...
    >>>>> Akurat w dzisiejszych czasach jest bardziej potrzebna niż kiedyś.
    >>>>> Urządzenia są tak konstruowane żeby psuły się zaraz po gwarancji
    >>>>> a nie działały 10 lat.
    >>>> To są mity z kółka gospodyń wiejskich...
    >>>
    >>> oczywiscie masz jakies wsparcie?
    >>
    >> Tak, jestem konstruktorem sprzętu elektronicznego.
    >
    > może nie jesteś taki dobry jako kolesie, którzy pracowali w Sony czy
    > Pioneer, które to firmy były pierwsze stosujące te myki w swoich sprzętach
    > konsumerskich.

    "Te myki"?
    To znaczy jakie konkretnie myki stosowało Sony czy Pioneer?

    I skoro projektowali sprzęt który się psuje zaraz po gwarancji
    to czemu u mnie w starym domu w Krakowie mam stary trynitron
    20-calowy Sony który działa bez błędnie tyle już lat?
    Ten sprzęt miał dobrą renomę właśnie między innymi z powodu
    swojej legendarnej wręcz niezawodności w stosunku do innych firm.

    >>> bo ja na przyklad wiem jak wyglada obecnie trwalosc sprzetu agd ze
    >>> sredniej
    >>> polki - mozna by sie spodziewac ze przez ostatnie 30 lat technika
    >>> posunela sie
    >>> nieco do przodu i sprzet tak banalny jak lodowka bedzie dzialal dekadami
    >> Złe założenia no to do błędnych wniosków dochodzisz.
    >
    > to akurat jest dobre zalozenie. dlatego tez np. wlasciciele budynkow,
    > czesto staraja sie montowac w mieszkaniach do wynajmu, sprzet z lat nawet
    > osiemdziesiatych, bo wiedza, ze bedzie chodzil, jeszcze przez kilka lat.
    > malo tego do tego sprzetu nadal sa produkowane czesci zamienne, czego
    > bardzo czesto nie mozna powiedziec o sprzecie
    > najnowszej generacji.

    Założenie o tym, że skoro technika się posunęła do przodu to sprzęt
    produkowany dzisiaj będzie bardziej trwały niż ten produkowany 20
    lat temu jest błędne z tego prostego powodu że trwałość sprzetu
    nie zależy wprost od stanu obecnej techniki, która nawet jeśli jest
    lepsza niż 20 lat temu to w gruncie rzeczy pozwala raczej na zrobienie
    tego samego TANIEJ i SZYBCIEJ bo trwałość nie jest priorytetem.
    Klient dzisiaj kupujący technologię nie jest zainteresowany trwałością
    jako pierwszym kryterium. Sprzęt się dosyć szybko wymienia i nie ma
    bólu takiego jak 20 lat temu bo dziś TV czy komórka jest kilkakrotnie
    tańsza niż te 20-30 lat temu.

    >>> tymczasem na zupelnie niereprezentacyjnej probce kilku sztuk widze ze
    >>> dzisiejsze lodowki padaja jak muchy a 30 letni polar dalej dziala u
    >>> ludzi ktorym przekazalismy go po powodzi
    >>>
    >>> podobnie z pralkami - silnik pompy wody przestal dzialac po dwoch
    >>> latach,
    >>> kolnierz pekl w innej po miesiacu, w jeszcze innej podczas pierwszego
    >>> gotowania rozpadlo sie szklo z drzwiczek
    >>
    >> To co opisujesz to nie są efekty projektowania sprzętu "aby się szybko
    >> psuł" tylko efekty projektowania sprzętu "aby był tańszy od sprzętu
    >> konkurencji".
    >
    > nie wiem jak w przypadku pralek, ale akurat jestem tego pewien w przypadku
    > elektronicznego sprzętu domowego firm Sony i Pioneer.

    To znaczy czego jesteś pewien? Czy możesz tak, wiesz, całymi zdaniami?

    >>> owszem, jakies miele za 5-6 minimalnych wyplat pewnie podziala z 15 lat,
    >> O widzisz.
    >
    > na szczęście są firmy, które nadal trzymają klasę, ale jednak weź model
    > odkurzacza miele o tej samej mocy z początku lat 2000 i tego obecnego i
    > porównaj ich prace na głębokim dywanie.

    Nie wezmę i nie porównam... sorry, nie mam dostępu do tego sprzętu.
    Co sugerujesz? Że pracuje silnik ciszej i na wyższych obrotach co
    sprawia wrażenie że ssie słabiej? :-)

    >>> ale wydaje mi sie ze nawet o ile nie ma sie zepsuc zaraz po gwarancji
    >>> to producenci maja dokladnie w dupie to co dzieje sie po tych 24-36
    >>> miesiacach bo wola sprzedac nastepna sztuke
    >> Fakt, mają w dupie, bo akcjonariusze ścigają ich za to, aby przynosili
    >> im jak największe profity.
    >
    > no wiec przeciwko czemu tu postulujesz? to o czym mówimy, to jedna z
    > rzeczy która właśnie to zapewnia. <rs>

    Bzdura.
    Sztuczne zwiększenie awaryjności sprzętu popsułoby renomę marki.
    Reputacja jest OSTATNIA rzecz jaką chciałaby stracić firma która
    chce być na rynku długoterminowo. Nie dbają o reputację firmy,
    które powstały teraz, chcą szybko się nachapać i za rok zniknąć...
    Powstawały takie firmy jak Panascanic, Sonix i podobne i wtedy
    można mówić o tym, aby sprzęt się psuł to więcej kupią... Ale nie Sony.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: