  • 51. Data: 2016-11-02 10:06:14
    Temat: Re: OC - z 91zł na 191zł
    Od: masti <g...@t...hell>

    Tomasz Pyra wrote:

    > Skoro zarząd firmy ubezpieczeniowej tak zdecydował, to w czym problem?
    > Bo KNF go widzi i interweniuje.

    bo wpływa to na stabilność firmy

    > Oczywiście można też doszukiwać się tu racji - np. trzymając dumpingowe
    > ceny na OC uniemożliwia się wejście komukolwiek na rynek samego OC.
    >
    > Ale czy to aż taki powód do interwencji i podnoszenia cen?

    widocznie tak.
    Dumping jest Polsce przestępstwem

    > Póki co, większość odszkodowań jest na "kosztorys", czyli kasa do ręki i
    > rób co chcesz.
    > M.in. importerzy aut (czyli to ASO), bardzo lobbują za zakazem takich
    > rozliczeń i za tym żeby obowiązkowa była faktura.

    i to nie jest zły pomysł. Bo potem jęk, ze samochody na części kradną
    nie móoeiąc już o warsztacikach, które nie płacą podatków

    > A jak myślisz - jak proponowane zmiany wpłyną na ceny w ASO?

    też chciałbym być piękny, młody, zdrowy i bogaty

    "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?

  • 52. Data: 2016-11-02 10:18:29
    Od: ddddddddd <d...@f...pl>

    W dniu 01.11.2016 o 18:28, Tomasz Pyra pisze:

    > Bo tak jak obserwuję to duże podwyżki są nie na wszystkie auta i nie we
    > wszystkich regionach.
    >
    > Mam kilka aut, zarejestrowane w Gdyni.
    > Rozpiętość zmian cen bardzo duża, bo za 3.2 mam podwyżkę prawie +80%.
    > Za benzynowe 1.3, 1.6 i 2.0 zmiana cen kolejno 5%, 10% i 15%.
    > A dostawczy 2.4d jest w tym roku tańszy niż w zeszłym.
    >
    > Kolega z Bytowa ma 1.9d, 2.5 benzyna i 4.0 benzyna i tylko 4.0 mu podrożał
    > o 10%, reszta mniej-więcej ta sama cena.

    ja na razie zbieżności z pojemnością nie widzę - podwyżki średnio 20%
    niezależnie czy to 1,6 czy 3.0
    Ale faktycznie może w takim rejonie mam auta, że nie drożeje tu za mocno
    - chociaż rozmawiałem ze znajomymi i mają +100% - ale nie w directach, a
    w "zwykłych" ubezpieczalniach

    Łukasz

  • 53. Data: 2016-11-02 10:40:51
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Tomasz Pyra" napisał w wiadomości grup
    et...
    Dnia Mon, 31 Oct 2016 17:29:59 +0200, abn140 napisał(a):
    >Z tego co oglądam ceny polis, to nawet ponad dwukrotną

    >Z tego co wiem, to najdroższy w Polsce jest obecnie Wrocław, potem
    >Trójmiasto, a Warszawa trzecia.

    No faktycznie - allianzdirect ma jakby w d* kod pocztowy zamieszkania,
    liczy sie powiat z tablic
    (haha Jeżeli pojazd nie został jeszcze przerejestrowany na obecnego
    właściciela, wpisz nr rejestracyjny z aktualnie posiadanego dowodu
    rejestracyjnego. " Jeżeli pojazd nie został jeszcze przerejestrowany
[...]
    i dla vectry 1.9D proponuje
    DW - 1055 (641)
    WA - 1016 (674)
    PO - 904 (663)
    OB - 595 (545)

    OB to Brzeg tzw opolski. A powiat obejmuje sporo wsi.

    Ciekawe ... tak wzrosla wypadkowosc ze Wroclawiu, czy lepszych
    prawnikow mamy a blacharze wyjechali do Niemiec ?
    W nawiasie podalem cene AC ... w Poznaniu tak kradna, czy to prawnicy
    od OC jednak ?

    J.

  • 54. Data: 2016-11-02 10:42:22
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "ZEC" napisał w wiadomości grup
    W dniu 10/31/16 20:05, Borys Pogoreło pisze:
    > Dnia Mon, 31 Oct 2016 12:45:10 +0100, r...@k...pl napisał(a):
    > Wszędzie trąbią o podwyżkach OC. Ubezpieczyciele zostali zmuszeni do
    > bardziej uczciwego rozliczania szkód, to nagle im koszty wzrosły.
    >
    >Właśnie dostałęm odpowiedź że za dzwona figę dostanę, chociaż nie
    >było mojej winy. Sądzić mi się nie chce ale PZU straciło klienta.

    To dlaczego fige ?
    Pojazd przed szkoda warty 5000, a po szkodzie wrak warty 5500 ? :-)

    J.

  • 55. Data: 2016-11-02 13:25:45
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Tomasz Pyra" napisał w wiadomości
    >Bo tak jak obserwuję to duże podwyżki są nie na wszystkie auta i nie
    >we
    >wszystkich regionach.

    Mozliwe, ze przeliczyli szkodowosc na nowo i im wyszlo, ze te tanie
    regiony wcale juz nie sa takie tanie.

    >Mam kilka aut, zarejestrowane w Gdyni.
    >Rozpiętość zmian cen bardzo duża, bo za 3.2 mam podwyżkę prawie +80%.

    To moze byc jakis wyjatek statystyczny - malo takich aut, wiec nikogo
    u ubezpieczyciela nie obchodza. Podnosi sie, bo np wymyslili sobie
    nowa tabelke pojemnosci ..

    >Za benzynowe 1.3, 1.6 i 2.0 zmiana cen kolejno 5%, 10% i 15%.
    >A dostawczy 2.4d jest w tym roku tańszy niż w zeszłym.

    Ja mialem ostatnia polise odnawiana w maju - juz sie mowilo o
    podwyzkach, a cena jednak bardzo podobna.

    J.

  • 56. Data: 2016-11-02 13:27:40
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    7.0.0.1...
    Użytkownik Marcin N m...@o...pl ...

    >Ty mowisz o tym, jak jest teraz a TP mowi o tym co w jego miemaniu ma
    >być w
    >przyszłosci.

    To zdaje sie jest/bylo mniemanie PIS.
    No coz - trzeba jakos podniesc wplyw z VAT ...

    J.

  • 57. Data: 2016-11-02 13:31:20
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    W dniu 01-11-2016 o 10:00, Budzik pisze:

    >Wzrosły zarówno zebrane składki jak i odszkodowania i to jest
    >oczywiste.
    >Tyle że one się cały czas bilansują.

    A to akurat niekoniecznie. Ubezpieczalnie to molochy :-)

    >Ale dlaczego wzrosły koszty funkcjonowania TU i jak oni to policzyli,
    >że dotyczą akurat OC?

    No proste - leci reklama TV w telewizji i to jest reklama OC - wiec
    dotyczy OC :-)

    >Ktoś powinien im ustawowo nałożyć kaganiec na ten narzut, żeby nie
    >mogli w tym pojęciu topić dowolnych swoich przekrętów.

    W zasadzie wolny rynek narzuca. Pojdziesz tam, gdzie taniej.

    J.

  • 58. Data: 2016-11-02 14:02:40
    Od: "re" <r...@r...invalid>

    Użytkownik "masti"

> [...]

    chodzi o to, że ubezpieczyciel, który chce istnieć na rynku ubezpieczeń
    samochodowych musi oferować OC. Więc dokładają do niego z innych
    ---
    I co z tego ?

> [...]

    robią w ASO to drą mordę, że drogo.

    problemem są ceny w ASO a nie ubezpieczyciele.
    To jest problem nadmiernych regulacji przy produkcji a nie przy sprzedaży,
    że potem taki producent może zaśpiewać taką cenę.

  • 59. Data: 2016-11-02 16:43:00
    Od: szod <b...@a...pl>

    W dniu 2016-10-31 o 21:04, masti pisze:

    > weszły dodatkowe podatki to podnieśli
    > #dobrazmiana

    Tak sobie pisz. To jest pretekst żeby wydoić kierowców. Do tej pory
    jakoś TU przędły i było ok. Nagle naraz wszystkim się nie opłaca i
    podwyżka za podwyżką. Co, nie widzieli tego wcześniej żeby stopniowo
    podnosić ceny tylko wszyscy gwałtownie na hura? Mi to wygląda na zmowę
    ubezpieczycieli żeby po prostu zarobić tanim kosztem. I tym powinny się
    zająć odpowiednie organy, bo to trąci przestępstwem zorganizowanym :>

  • 60. Data: 2016-11-02 16:47:47
    Od: Cavallino <c...@k...pl>

    W dniu 02-11-2016 o 13:31, J.F. pisze:

    > A to akurat niekoniecznie. Ubezpieczalnie to molochy :-)

    I?
    Masz jakieś dane żeby zaprzeczać?

    > No proste - leci reklama TV w telewizji i to jest reklama OC - wiec
    > dotyczy OC :-)

    Ale po co reklamować OC, które nie przenosi zysków?

    > W zasadzie wolny rynek narzuca. Pojdziesz tam, gdzie taniej.

    Ale wtrąca się KNF i ZAMIAST narzucić im kaganiec, każe im podnieść ceny.
    Więc wszyscy podnoszą, nawet ci, którym się kalkulowało dopłacać.
    To nie ma nic wspólnego z wolnym rynkiem.