  • 11. Data: 2009-03-31 21:15:17
    Temat: Re: OC na crossa
    Od: "greg" <g...@f...com>

    Użytkownik "Marek B" <r...@n...net.pl> napisał w wiadomości
    news:gqstbs$rok$1@atlantis.news.neostrada.pl...

    >Art. 23. 1.

    Artykuł czego? Artykuł prawa o ruchu drogowym.

    Niezarejestrowana crossowka do ruchu drogowego jest niedopuszczona.

    Czy zatem obowiązują ją przepisy prawa o ruchu drogowym? Np przepis o
    konieczności posiadania kierunkowskazów? Nie obowiązuje.

    Przepis o koniecznosci posiadania tablicy rejestracyjnej? Nie obowiązuje.

    Przepis o konieczności posiadania OC? Nie obowiązuje.

    pozdro

    greg

  • 12. Data: 2009-03-31 21:29:07
    Od: "Rafał Tomaszewski" <s...@p...onet.pl>

    Użytkownik "greg" <g...@f...com> napisał w wiadomości
> [...]
    >
    > Przepis o koniecznosci posiadania tablicy rejestracyjnej? Nie obowiązuje.
    >
    > Przepis o konieczności posiadania OC? Nie obowiązuje.

    a rzeczywistość jest trochę inna , policja jak zatrzymała mojego wujka jak
    jechał co prawda DR 350 ale bez rejestracji, bez prawa jazdy no i bez OC,
    chciała tylko OC powiedzieli że to że nie ma blach lub lejców to jest małe
    pifko i maja to gdzieś a to że nie ma OC o to ho ho.
    DR-ke zawinęli i oddali jak zrobił OC.
    Nie twierdze ze to reguła ale ogólnie OC jest najważniejsze.

    Pozdrawiam
    Rafał
    450exc

  • 13. Data: 2009-03-31 22:06:28
    Od: de Fresz <d...@N...pl>

    On 2009-03-31 19:44:30 +0200, Marek B <r...@n...net.pl> said:

    > czytaj ze zrozumieniem i nie wybieraj tylko tego co się Tobie podoba
    > lub nie, cyt: "... niedopuszczonym do ruchu na terytorium
    > Rzeczypospolitej Polskiej ...", czyli przypiąA‚bym tutaj pojazd bez
    > moA 1/4 liwoA ›ci do rejestracji.

    Obawiam się, że nie zrozumiałeś tekstu, który sam zacytowałeś. Tam
    kluczowe jest określenie "posiadacz lub kierujący" i występuje całe 3
    razy. Kawałek o pojazdach "niedopuszczonych" jest częścią akapitu o
    pojazdach zahramanicznych.

    Sebastian
    Kawa GT550 na wydaniu nieustajaco

  • 14. Data: 2009-04-01 06:42:18
    Od: Andrzej Luczak <a...@s...akcent.pl>

    Rafał Tomaszewski pisze:

> [...]
    > DR-ke zawinęli i oddali jak zrobił OC.
    > Nie twierdze ze to reguła ale ogólnie OC jest najważniejsze.

    Gdzieś, komuś, jakiś policjant ... Policjant nie jest wyrocznią prawa,
    ma się do jego zapisów stosować. Gdybyś przytoczył tę opowieść z
    informacją o wskazanej przez policjanta podstawie prawnej to miałaby
    jakąś wartość. Bardzo chętnie zamiast ponosić koszty pierwszej
    rejestracji sprowadzonego motocykla, corocznych przeglądów,... płaciłbym
    tylko OC. Może zdobędziesz konkretne informacje od tego policjanta,
    pozwolą nam zaoszczędzić spore pieniądze :-)
    --
    AL F650 & LC4

  • 15. Data: 2009-04-01 06:47:08
    Od: "greg" <g...@f...com>

    Użytkownik "Rafał Tomaszewski" <s...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > DR-ke zawinęli i oddali jak zrobił OC.
    > Nie twierdze ze to reguła ale ogólnie OC jest najważniejsze.

    No i to jest Polska właśnie: kompletne bezmózgowie każdego urzędnika
    począwszy od buraka w sejmie, poprzez jełopa w wydziale komunikacji,
    skończywszy na kretynie przy krawężniku. Przecież nie po to jest to oc, żeby
    było, tylko po to, żeby ubezpieczyciel wypłacił ofierze wypadku
    odszkodowanie. To mówię, że jak nie ma rejestracji i badań techncznych to
    nie wypłaci. I można sobie druczkiem polisy dupe podetrzeć. Co za durny
    kraj...

    Jak rejestrowałem ostatnie moto (z Belgii sprowadzony) to urzędniczka
    powiedziała ze złe tłumaczenie jest: bo trzecia i czwarta strona
    belgijskiego dowodu rej jest taka sama, co do przecinka, a w tłumaczeniu nie
    jest to napisane, ze jest taka sama. No - mówię - faktycznie, napisane nie
    jest, ale przecież ma Pani oryginał przed sobą i widzi Pani własnymi oczami,
    że jest takie samo, to po co Pani jeszcze drugie pismo, w ktorym bedzie to
    napisane. Ona - takie są przepisy... Myślałem że wybuchne! Przecież to jest
    taki sam absurd jak przynieść zaświadczenie, że sie nie jest słoniem.
    Wprawdzie widać, że nie jestem, słoniem, ale jak nie ma pisma, no to
    właściwie... nie jest to takie pewne.

    Jak pomyślę ile czasu sie traci na te pierdoły to mnie ch...j trafia. A w
    takiej Anglii rejestracja pojazdu polega na wpisaniu nazwiska i adresu w
    druczek i wysłaniu go do Swansea. Koniec. Żadnych pism, żadnych opłat, wizyt
    w urzędach, zmiany tablic rejestr, nic. Pewnie troche inaczej by było przy
    pojeździe sprowadzonym z zagranicy, ale w Bolandzie i przy krajowym jest
    odpowiednia ilość zachodu.

    No i sie wkurzyłem od rana... No nic, na jutro sie umówiłem na wymiane opon
    w warsztacie, może mnie to troche podniesie na duchu.

    pozdro

    greg

  • 16. Data: 2009-04-01 14:16:33
    Od: suzukirmz450 <bartosz.sadurski@_NOSPAM_op.pl>

    witam, ja tez slyszalem, ze mozna to zrobic ale walkuje temat z PZU od 2
    tygodni i skutecznie zaczynaja mnie przekonywac ze nie mozna. Wynalazlem
    nawet klauzule 17 do ubezpieczenia OC ktora jest wymyslona do urzadzen,
    ktore nie sa objete obowiazkowym ubezpieczeniem OC juz sie ucieszylem i
    mysle MAM!!! a tu d... bo po pierwsze primo mozna ja wykupic tylko na
    dzialalnosc gospodarcza, po drugie primo dotyczy bardziej wozkow widlowych
    i tego typu rzeczy po trzecie primo nie jest to oc komunikacyjne czyli jak
    zatrzyma police to mowi 5000zl prosze. Przy wykupieniu normalnego,
    respektowanego, tak przez nas ludzi jezdzacych na crossach pozadanego
    ubezpieczenia komunikacyjnego OC jest jeden jedyny malutki problem crossa
    nie da sie zakwalifikowac do zadnej z grup objetych mozliwoscia wykupu OC
    ZADNEJ. bardzo chcialbym sie mylic i jesli zna ktos lub moze sam kupil,
    jakims cudem, takie OC moze agent byl pijany moze wzial w lape (poniewaz
    za wystawiona polise odpowiedzialnosc ponosi wystawiajacy) to bede bardzo
    wdzieczny za rade jak i gdzie to zrobic bo ja sie powoli poddaje.

  • 17. Data: 2009-04-01 14:29:18
    Od: suzukirmz450 <bartosz.sadurski@_NOSPAM_op.pl>

    luca_brasinapisal

    > mozesz ubezpieczyc przedstawiajac dokument zakupu

    Napisz numer do Inspektoratu ktory wystawia oc na crossy na podstawie
    faktury zakupu to jestem pewien, ze przysluzysz sie licznej grupie
    urzytkownikow, a jeszce wieksza zadziwisz... szkoda tylko ze NIE MA
    TAKIEGO NUMERU...

  • 18. Data: 2009-04-01 14:35:06
    Od: de Fresz <d...@n...o2.pl>

    On 2009-04-01 16:16:33 +0200, suzukirmz450
    <bartosz.sadurski@_NOSPAM_op.pl> said:

    > czyli jak zatrzyma police to mowi 5000zl prosze.

    Chyba Jenów...

> [...]
    > wystawiona polise odpowiedzialnosc ponosi wystawiajacy) to bede bardzo
    > wdzieczny za rade jak i gdzie to zrobic bo ja sie powoli poddaje.

    Da się znaleźć agenta, który wystawi. Widać nie wszyscy są aż tak
    biegli w przepisach, czy tam z pazerności przymykają oko. Jak Cie
    gdzieś spuścili, to idź do iinnego.

  • 19. Data: 2009-04-01 15:12:38
    Od: suzukirmz450 <bartosz.sadurski@_NOSPAM_op.pl>

    5000ZL jest to wysokosc kolegium za nieposiadanie waznej polisy OC w ruchu
    drogowym jest to maksymalna kara jaka mozna dostac, jak ktos ma fart moga
    mu nic nie powiedziec, wole zakladac najgorsze, w kazdym razie taki jest
    przepis.

    co do agentow i ich roznorodnosci to nie chodzi o to ze im sie nie chce
    tylko nie wiedza jak to zrobic bo w scisle okreslonym sposobie ich
    dzialania, bardzo wyraznych przepisow co wolno a co nie wolno, nie ma po
    prostu miejsca na ubezpieczenie komunikacyjne dla "nie motocykla" nie
    skutera" nie pojazdu wolnobierznego" i "nie! wszystko co jest w ich
    ramach" w ramach ktorych przyznaja OC. To tak jakbys byl... nie wiem...
    elfem i poszedl po kredyt hipoteczny do banku. Oni po prostu nie maja
    procedur ani mozliwosci wyrobienia takiego OC bo cross nie ma wszystkich
    wymaganych papierow.

    Powiedzial mi jeden gosciu w PZU ze jest mala luka i moga mi wyrobic OC
    ale musze zlozyc oswiadczenie ze zarejestruje pojazd w 3 miesiace i
    teoretycznie bylo by wazne a praktycznie to juz by ocenil pan policjant,
    pomijajac fakt ze oswiadczenie bylo by oszustwem, a takie rzeczy podobno
    coraz czesciej sprawdza jakis organ panstwowy nie pamietam nazwy.

    jesli uwazasz ze wyrobienie oc na crossa to taki pryszcz to prosze daj
    namiar na inspektorat lub agenta ktory to robi bede bardzo wdzieczny, moze
    byc nawet drugi koniec Polski.

  • 20. Data: 2009-04-01 15:40:19
    Od: de Fresz <d...@n...o2.pl>

    On 2009-04-01 17:12:38 +0200, suzukirmz450
    <bartosz.sadurski@_NOSPAM_op.pl> said:

    > 5000ZL jest to wysokosc kolegium za nieposiadanie waznej polisy OC w
    > ruchu drogowym jest to maksymalna kara jaka mozna dostac,

    Bzdura. Po pierwsze nie ma już czegoś takiego, jak "kolegium", po
    drugie od dawna takie sprawy nie były kierowane do Sądów Grodzkich
    (jeśli kiedykolwiek). Za nieposiadanie grozi mandat i skierowanie
    sprawy do UFG, który nakłada kary wedle stosownego cennika (wysokość
    zależy od rodzaju pojazdu). Do niedawna było jeszcze sholowanie na
    parking policyjny, ale niedawno weszła nowela likwidująca ten przepis.

> [...]
    > po prostu miejsca na ubezpieczenie komunikacyjne dla "nie motocykla"
    > nie skutera" nie pojazdu wolnobierznego" i "nie! wszystko co jest w ich

    Już 2 razy ubezpieczałem motocykl na nr ramy (choć moto zarejestrowane)
    i w żadnym przypadku agent nie oglądał dowodu rejestracyjnego na oczy.
    Dalej kombinuj sam.