-
21. Data: 2014-09-25 15:17:39
Temat: Re: OBD ELM327 -- pytania
Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>
"Shrek" <...@w...pl> m008op$o0b$...@n...news.atman.pl
>> Nie, chociaż w niektórych autach jest to zasilane i moduł BT działa. O ile zużycie
prądu w przypadku moich interfejsów jest
>> minimalny, to zostaje jeszcze
>> kwestia czy aby ktoś z zewnątrz nie będzie w stanie w jakiś sposób kontrolować
Twojego samochodu?
> Wczoraj podłączając swojego ELM na parkingu znalazłem urządzenie KARETKA.
Rzeczywiście stała za mną, ale nie
> sprawdziłem czy ma PIN 1234;)
Ja bym chyba sprawdził. ;) Zanim kupie takie coś -- chyba
będę czasami sprawdzał, czy jest coś w zasięgu. ;)
--
.`'.-. ._. .-.
.'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'
`-:`-'.'. '`\.'`.' ~'~'~'~'~'~'~'~'~ o.`.,
o'\:/.d`|'.;. p \ ;'. . ;,,. ; . ,.. ; ;. . .;\|/....
-
22. Data: 2014-09-25 15:25:52
Temat: Re: OBD ELM327 -- pytania
Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>
"AL" m00sob$5nd$...@d...me
> bo to tylko jedna z funkcji - mozesz zobaczyc ew. historie
> bledow jesli kiedykolwiek wystapily - i do tego wcale nie
> musi sie swiecic ikonka 'check engine'.
Czyli kupujący samochód używany (z tak zwanej drugiej ręki)
ma wgląd w historię? Na nic zdadzą się fałszywe zapewnienia
o terminowych kontrolach/przeglądach, wymianie oleju itd.?...
Niby można skasować błąd bez wymiany oleju, ale zanim człowiek
nauczy się tego -- ewentualny błąd zostanie zarejestrowany.
>>> Dodatkowo doladowanie turbiny, boost,, polozenie przepustnicy, moc
>>> chwilowa i mase innych info (bez sciemy, ale blisko setka funkcji
>>> w programie torgue pro).
>> Pewnie płatnym. :) A w bezpłatnym?
> nie uzywam bezplatnych bo nic nie wnosza procz paru funkcji podstawowych, ktore i
tak mam przed nosem na wskaznikach auta.
Ja nie mam prawie niczego. Szybkość, obroty, temperatura
płynu chłodzącego silnik i poziom paliwa w zbiorniku.
Informacje raczej skąpe jak na XXI wiek.
Do tego informacje o błędach typu -- brak płynu
do spryskiwania szyb, przepalona żarówka...
> 15pln to nie majatek i mozesz kupic Torgue Pro w GooglePlay - chyba jedno z
najlepszych i imho warto jesli chcesz cokolwiek wiecen
> niz obroty i predkosc jak w wersji darmowej.
> Jak sie rozejrzysz w markecie to zobaczysz nastepne rozszerzenia do Torgue Pro dla
konkretnych marek: np. Ranault, LandRover,
> etc - tez oczywiscie platne :)
:)
>>> Kamera dedykowana bije ta ze smartfona
>> Ale kosztują. Może kiedyś sobie jakąś sprawię, ale na
>> razie raczej nie. Pewnie dobre byłoby filmowanie dookolne. ;)
>> Do tego by przydała się aparatura szczególna. ;)
> w aucie zony kamera sie splacila juz wielokrotnie
Jak? Obrona okołowypadkowa?
> ja mam w swoim prewencyjnie (czasami zgrywam sobie - np. z tegorocznego przejazdu
przez Durmitor i trase Transfogarska)
>>>> -- zapis trasy na mapie (w oparciu o wskazania odbiornika
>>>> GPS umieszczonego w smartfonie czy w tablecie)
>>> To tez robi kamera dedykowana i rowniez znacznie lepiej niz smartfon
>> Ale i drożej, bo smartfon już jest.
> ale smartfon jako kamera to porazka, od katow widzenia, po obsluge - za kazdym
razem ustawianie, wlaczanie, etc, po zwiechy softu
> w przypadku jak np. ktos w tym czasie do ciebie zadzwoni lub wyskoczy jakies
niespodziewane zdarzenie systemu ;)
No tak -- dedykowane urządzenia są zazwyczaj lepsze.
Coś do wszystkiego -- bywa do niczego.
--
.`'.-. ._. .-.
.'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'
`-:`-'.'. '`\.'`.' ~'~'~'~'~'~'~'~'~ o.`.,
o'\:/.d`|'.;. p \ ;'. . ;,,. ; . ,.. ; ;. . .;\|/....
-
23. Data: 2014-09-25 15:35:33
Temat: Re: OBD ELM327 -- pytania
Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>
"nom" 5423b5eb$0$26835$6...@n...neostrada.pl
> A to legendy są, chodziło o uszkodzenie sterownika
> poduszki powietrznej po skanowaniu interfejsem:
> UWAGA !!! Problem ze sterownikami AirBag.
> Istnieje możliwość zablokowania sterownika w VW Golf,
> Jetta, Bora, Beetle oraz w odpowiednich modelach Seat
> i Skoda z roczników 2000 i 2001 !!!
Raczej nic z tego mnie nie dotyczy.
> Próba połączenia za pomocą programu DeltaScan (lub
> innego urządzenia diagnostycznego) ze sterownikiem
> AirBag (lub uruchomienie funkcji autodetekcji
> sterowników) w wyżej wymienionych samochodach
> może spowodować jego zablokowanie. Objawia się
> to zapisaniem w pamięci sterownika kodu błędu
> o numerze 65535 (oznaczającym uszkodzenie
> sterownika) oraz zaświeceniem na stałe kontrolki
> ostrzegawczej AirBag. Problem ten występuje tylko
> w samochodach wyposażonych w niektóre sterowniki
> o numerze 6Q0 909 605 A. Jeśli samochód posiada
> np. sterownik 6Q0 909 605 F to połączenie ze
> sterownikiem jest bezpieczne.
Nie zamierzam na razie grzebać w poduszkach,
ale może za jakiś czas szarpnę się i na to. :)
> Aby uniknąć kłopotów należy przed próbą połączenia
> ze sterownikiem AirBag sprawdzić jego numer zapisany
> na obudowie. Jeśli numer ten jest identyczny z powyższym
> jest duże prowdopodobieństwo uszkodzenia. W przeciwnym
> przypadku można bezpiecznie przeprowadzić diagnostykę.
> Z dostępnych nam źródeł wiadomo, iż problem ten może
> być spowodowany błędem w oprogramowaniu sterownika,
> czego dowodem może być fakt wycofania go ze sprzedaży
> i zastąpienie go sterownikiem o numerze 1C0 909 605 A,
> który jest pozbawiony omawianego defektu.
Rozumiem, że te połączenie nie są realizowane
poprzez to (OBD?) gniazdo. Dobrze rozumiem, czy źle?
-=-
Dzięki za informacje.
--
.`'.-. ._. .-.
.'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'
`-:`-'.'. '`\.'`.' ~'~'~'~'~'~'~'~'~ o.`.,
o'\:/.d`|'.;. p \ ;'. . ;,,. ; . ,.. ; ;. . .;\|/....
-
24. Data: 2014-09-25 15:37:52
Temat: Re: OBD ELM327 -- pytania
Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>
"Chris" m00qpq$b1t$...@n...news.atman.pl
>> A w Nowym Volvo S40 -- z 2009 roku?
> Sprawa jest prosta. Układ elmXXX służy do komunikacji z ECU,
> a to jest jednostka sterująca silnikiem. Sam system OBD,OBD2,
> EOBD służy do komunikacji z ECU SILNIKA, a nie innymi podzespołami.
> Odczytasz więc kody, skasujesz je. Będziesz miał dane live, czyli
> odczyty podczas jazdy, a to jest chyba najlepszym sposobem
> diagnostyki. Niektóre programy oferują odczyt nawet takich
> parametrów jak moc i moment obrotowy.
> Do ABS, DSA itp. służu inne oprogramowanie i może być zupełnie
> inna komunikacja wcale nie zgodna ze standardami. Do tego mamy
> VOL-FCR i interface na max232.
Szkoda.
> Układy elmXXX maja w sobie obsługę protokołów używanych w OBD,
> ale do tego musisz mieć odpowiednie oprogramowanie współpracujące
> z tym układem np. Scantool, Digimoto, Scanmaster itp. Samochody
> po 2001 lub 2002 roku muszą być wyposażone w interface OBD2,
> więc masz elma i program - połączysz się z każdym. Przed tą
> datą samochód może być wyposażony w OBD,OBD2 ale nie musi.
> Niektórzy producenci stosowali niestandardowe gniazda (np.
> Mitsu) lub wyjścia w gniazdach(np. Volvo). Jeśli chodzi
> o Diesle, to ta data jest chyba przesunięta o rok do przodu.
> To jak ? Wszystko jasne ?
Nic nie jest jasne. Nie może być jasne po jednym
przeczytaniu -- bez urządzeń, bez weryfikacji praktycznej...
Ale na pewno dziękuję za te informacje -- będę z nich
korzystał. (o ile zbyt szybko nie umrę) ;)
> P.S. Jeśli potrzebujecie interface do ABS,DSA itp, to
> nie kupujcie tego dedykowanego do Volvo za 120 zł.,
> z firmy viaken.pl ale zwykły za 40 zł na max232.
> Chyba, że ktoś chce mieć nadruk "Volvo" na pudełku :D
> Poczytaj sobie http://www.v40.pl/forum/viewtopic.php?t=7704
Kosztowne te nadruki. No -- ale papierowe pieniądze
też są drukowane, i tez są w cenie. ;)
> Info: http://www.v40.pl/printview.php?t=8495&start=0&sid=5
b976b458efc643fbd19c73c46ad891f
--
.`'.-. ._. .-.
.'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'
`-:`-'.'. '`\.'`.' ~'~'~'~'~'~'~'~'~ o.`.,
o'\:/.d`|'.;. p \ ;'. . ;,,. ; . ,.. ; ;. . .;\|/....
-
25. Data: 2014-09-25 15:48:18
Temat: Re: OBD ELM327 -- pytania
Od: Chris <a...@g...pl>
W dniu 2014-09-25 15:37, Eneuel Leszek Ciszewski pisze:
>
> "Chris" m00qpq$b1t$...@n...news.atman.pl
>
>>> A w Nowym Volvo S40 -- z 2009 roku?
>
>> Sprawa jest prosta. Układ elmXXX służy do komunikacji z ECU,
>> a to jest jednostka sterująca silnikiem. Sam system OBD,OBD2,
>> EOBD służy do komunikacji z ECU SILNIKA, a nie innymi podzespołami.
>> Odczytasz więc kody, skasujesz je. Będziesz miał dane live, czyli
>> odczyty podczas jazdy, a to jest chyba najlepszym sposobem
>> diagnostyki. Niektóre programy oferują odczyt nawet takich
>> parametrów jak moc i moment obrotowy.
>
>> Do ABS, DSA itp. służu inne oprogramowanie i może być zupełnie
>> inna komunikacja wcale nie zgodna ze standardami. Do tego mamy
>> VOL-FCR i interface na max232.
>
> Szkoda.
Komputer serwisowy z oprogramowaniem kosztuje min 10 tyś (znajomy w
warsztacie zapłacił ponad 20tyś) i takim możesz robić co chcesz.
OBD/2 to w sumie zabawka do podstawowych testów/odczytów live i w sumie
nic poza tym. Do tego dochodzi specjalistyczne oprogramowanie i często
przejściówki, odpowiednie kable do danej wersji pojazdu itd.
Kolega w firmie kupił sobie OBD2 do Fokusa i okazuje się że nic nie
pokazuje w Fokus/Mondeo MK3/coś jeszcze sprawdzaliśmy a już np. w moim
V40 i Mondeo MK4, brata Mazda 6 pokazuje odczyty Live choć o ile
pamiętam nie wszystko, testowane na opr. android Torqele PRO (czy jak to
się pisze) + jakiś soft na lapku ale nie powiem bo nie chciało mi się
wychodzić na parking
--
www.bezwypadkowy.net www.automo.pl www.vinspot.com
www.vin-decoder.net www.dekoder-vin.pl
Sprawdź VIN, wyposażenie, przebieg, historię pojazdu.
-
26. Data: 2014-09-25 16:08:56
Temat: Re: OBD ELM327 -- pytania
Od: AL <a...@s...tam.pl>
On 2014-09-25 15:25, Eneuel Leszek Ciszewski wrote:
>
> "AL" m00sob$5nd$...@d...me
>
>> bo to tylko jedna z funkcji - mozesz zobaczyc ew. historie
>> bledow jesli kiedykolwiek wystapily - i do tego wcale nie
>> musi sie swiecic ikonka 'check engine'.
>
> Czyli kupujący samochód używany (z tak zwanej drugiej ręki)
> ma wgląd w historię? Na nic zdadzą się fałszywe zapewnienia
> o terminowych kontrolach/przeglądach, wymianie oleju itd.?...
>
> Niby można skasować błąd bez wymiany oleju, ale zanim człowiek
> nauczy się tego -- ewentualny błąd zostanie zarejestrowany.
>
>
>
>>>> Dodatkowo doladowanie turbiny, boost,, polozenie przepustnicy, moc
>>>> chwilowa i mase innych info (bez sciemy, ale blisko setka funkcji
>>>> w programie torgue pro).
>
>>> Pewnie płatnym. :) A w bezpłatnym?
>
>> nie uzywam bezplatnych bo nic nie wnosza procz paru funkcji
>> podstawowych, ktore i tak mam przed nosem na wskaznikach auta.
>
> Ja nie mam prawie niczego. Szybkość, obroty, temperatura
> płynu chłodzącego silnik i poziom paliwa w zbiorniku.
> Informacje raczej skąpe jak na XXI wiek.
>
> Do tego informacje o błędach typu -- brak płynu
> do spryskiwania szyb, przepalona żarówka...
>
>> 15pln to nie majatek i mozesz kupic Torgue Pro w GooglePlay - chyba
>> jedno z najlepszych i imho warto jesli chcesz cokolwiek wiecen niz
>> obroty i predkosc jak w wersji darmowej.
>
>> Jak sie rozejrzysz w markecie to zobaczysz nastepne rozszerzenia do
>> Torgue Pro dla konkretnych marek: np. Ranault, LandRover, etc - tez
>> oczywiscie platne :)
>
> :)
>
>
>>>> Kamera dedykowana bije ta ze smartfona
>
>>> Ale kosztują. Może kiedyś sobie jakąś sprawię, ale na
>>> razie raczej nie. Pewnie dobre byłoby filmowanie dookolne. ;)
>>> Do tego by przydała się aparatura szczególna. ;)
>
>> w aucie zony kamera sie splacila juz wielokrotnie
>
> Jak? Obrona okołowypadkowa?
>
>> ja mam w swoim prewencyjnie (czasami zgrywam sobie - np. z
>> tegorocznego przejazdu przez Durmitor i trase Transfogarska)
>
>
chodzi nie o historie serwisowa ale o historie bledow, ktore mogly
wystapic w przeszlosci. Jesli pojawi sie blad i zapali 'check engine',
a ow blad byl raczej przypadkowy i przez iles tam km czy odpalen nie
powtorzy sie, to check engine samo zgasnie, natomiast w historii czesto
zostaje ten przypadkowy blad jaki wowczas zostal.
Historie mozesz oczywiscie rowniez wykasowac.
Do nieczeg wiecej odnosnie bledow nie wykorzystasz tego urzadzonka -
podpowie Ci co najwyzej potencjalna przyczyne problemu (co i tak moze
byc pomocne jak chcesz oddac auto do mechanika, bo Ci nikt sciemy nie
bedzie puszczal ;) ale na bardziej dociekliwe diagnozy lub zmiany
parametrow konfiguracyjnych auta potrzebujesz komputera serwisowego
dedykowanego do danej marki - taki znajdziesz w kazdym ASO lub u
specjalizujacych sie w danej marce mechanikach. Reszta uzywa
chinczykow, ktore od tego OBD2 po BT niewiele wiecej potrafia.
>
>>>>> -- zapis trasy na mapie (w oparciu o wskazania odbiornika
>>>>> GPS umieszczonego w smartfonie czy w tablecie)
>
>>>> To tez robi kamera dedykowana i rowniez znacznie lepiej niz smartfon
>
>>> Ale i drożej, bo smartfon już jest.
>
>> ale smartfon jako kamera to porazka, od katow widzenia, po obsluge -
>> za kazdym razem ustawianie, wlaczanie, etc, po zwiechy softu w
>> przypadku jak np. ktos w tym czasie do ciebie zadzwoni lub wyskoczy
>> jakies niespodziewane zdarzenie systemu ;)
>
> No tak -- dedykowane urządzenia są zazwyczaj lepsze.
> Coś do wszystkiego -- bywa do niczego.
>
nie o to chodzi, ze do niczego - ale odpowiedz sobie na pytanie po co
chesz kamerowac?
Kameruje sie prewencyjnie, na wypadek jakiegos zdarzenia drogowego -
natomiast czesto zycie pokazuje, ze akrat w tym momencie nie chcialo Ci
sie podlaczyc i ustawic smartfona i sobie dopiero wowczas plujesz w brode.
Przypadek z zycia:
centrum Katowic. skrzyzowanie, czerwone swiatlo, stoi jeden samochod.
Zona podjezdza, staje grzecznie za gosciem. Gosc w pewnym momencie
wrzuca wsteczny i laduje tylem w przod samochodu zony, po czym wychodzi
z auta i mowi (cytat) : "i co pani najlepszego zrobila?".
Oczywiscie policja - gosc w zaparte, ze on stal i zona go 'dobila'.
Po czym zona grzecznie pokzuje policjantom nagranie ze zdarzenia :)
Koniec do przewidzenia - nie wiem jaki gosc dostal mandat, ale mam
nadzieje, ze podwojny: za sam czyn i za cwaniactwo.
-
27. Data: 2014-09-25 16:11:50
Temat: Re: OBD ELM327 -- pytania
Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>
"Chris" m016f2$mtd$...@n...news.atman.pl
> Komputer serwisowy z oprogramowaniem kosztuje min 10 tyś (znajomy w
Paliwo na około 2.5 tysiąca kilometrów. ;)
> warsztacie zapłacił ponad 20tyś) i takim możesz robić co chcesz.
Trochę za drogo, jak na zabawkę. :)
> OBD/2 to w sumie zabawka do podstawowych testów/odczytów live i w sumie nic poza
tym. Do tego dochodzi specjalistyczne
> oprogramowanie i często przejściówki, odpowiednie kable do danej wersji pojazdu
itd.
> Kolega w firmie kupił sobie OBD2 do Fokusa i okazuje się że nic nie pokazuje w
Fokus/Mondeo MK3/coś
Przykre. Kupił także w jakiejś Alibabie czy w ,,realnym'' sklepie?
> jeszcze sprawdzaliśmy a już np. w moim V40 i Mondeo MK4, brata Mazda 6 pokazuje
odczyty Live choć o ile pamiętam nie wszystko,
> testowane na opr. android Torqele PRO (czy jak to się pisze) + jakiś soft na lapku
ale nie powiem bo nie chciało mi się wychodzić
> na parking
--
.`'.-. ._. .-.
.'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'
`-:`-'.'. '`\.'`.' ~'~'~'~'~'~'~'~'~ o.`.,
o'\:/.d`|'.;. p \ ;'. . ;,,. ; . ,.. ; ;. . .;\|/....
-
28. Data: 2014-09-25 18:18:41
Temat: Re: OBD ELM327 -- pytania
Od: Shrek <...@w...pl>
On 2014-09-25 15:05, Eneuel Leszek Ciszewski wrote:
>> ELM pozwoli ci na odczytanie podstawowych parametrów (obroty,
>> obciążenie, MAF, spalanie itp) _ECU_ i błędów. Zapomnij o
>> klimatyzacji, radiu, zegarkach czy szybach.
>
> Ale poprzez to gniazdo ,,regulowano'' mi także szyby.
Ale elm komunikuje się nie ze wszystkim co na magistrali CAN a z ECU -
czyli ma dostęp do tego do czego komputer silnika. No można sobie
jeszcze wyścigi na 1/4 mili porobić;)
> Chciałem, aby otwierały się ,,z pilota'' wraz
> z szyberdachem -- powiedziano mi, że jest to
> możliwe, ale nie ustawią mi tego. :) Zamykanie
> szyberdachu ,,z pilota'' -- tak, otwieranie -- nie
Może o to po CANie gada, ale to nie przez ELM.
>> Tylko to co dotyczy silnika i jego osprzętu (a i tak same podstawy -
>> np o FAP czy ERG to będzies zwiedział tylko czy zgłaszają błąd, a nie
>> żaden tam stopień zabrudzenia).
>
> Za cenę kilku dolarów i czasu -- chyba warto.
>
> Ważne, że nic (poduszka choćby) nie wybuchnie.
Warto - ja mam po to, ze jak mi się check w trasie zaświeci, to w
telefonie podejrzę o co biega. Przydatne głównie jak jesteś na
Węgrzech;) Spoko nic nie zepsujesz - jedyne co tym można "zaprogramować"
to kasowanie błędów.
Shrek.
-
29. Data: 2014-09-25 18:20:39
Temat: Re: OBD ELM327 -- pytania
Od: Shrek <...@w...pl>
On 2014-09-25 15:12, Eneuel Leszek Ciszewski wrote:
> Ja, o ile silnik jest nagrzany, przyspieszam z kopyta i staram
> się tak jechać, aby nie hamować ani silnikiem, ani hamulcami
No to pewnie nieźle podnosisz ciśnienie innym.
Shrek.
-
30. Data: 2014-09-25 18:52:11
Temat: Re: OBD ELM327 -- pytania
Od: jerzu <t...@i...pl>
On Thu, 25 Sep 2014 12:29:13 +0200, Chris <a...@g...pl> wrote:
>Samochody po 2001 lub 2002 roku
>muszą być wyposażone w interface OBD2
Benzynowe od stycznia 2001, w autach z silnikiem diesla styczeń 2003.
--
Pozdrawiam - Dariusz Niemczyński x...@i...pl
http://jerzu.waw.pl GG:129280
Renault Master 2.5dCi 100KM PackClim`06 3.3t -> U520XL + AP1200
Ford Mondeo 2.0 TDDi 115KM Ghia`02 -> M-Tech Legend II + ML145