  • 21. Data: 2014-09-25 15:17:39
    Temat: Re: OBD ELM327 -- pytania
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Shrek" <...@w...pl> m008op$o0b$...@n...news.atman.pl

    prądu w przypadku moich interfejsów jest
    Twojego samochodu?

    > Wczoraj podłączając swojego ELM na parkingu znalazłem urządzenie KARETKA.
    Rzeczywiście stała za mną, ale nie
    > sprawdziłem czy ma PIN 1234;)

    Ja bym chyba sprawdził. ;) Zanim kupie takie coś -- chyba
    będę czasami sprawdzał, czy jest coś w zasięgu. ;)

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 22. Data: 2014-09-25 15:25:52
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "AL" m00sob$5nd$...@d...me

    > bo to tylko jedna z funkcji - mozesz zobaczyc ew. historie
    > bledow jesli kiedykolwiek wystapily - i do tego wcale nie
    > musi sie swiecic ikonka 'check engine'.

    Czyli kupujący samochód używany (z tak zwanej drugiej ręki)
    ma wgląd w historię? Na nic zdadzą się fałszywe zapewnienia
    o terminowych kontrolach/przeglądach, wymianie oleju itd.?...

    Niby można skasować błąd bez wymiany oleju, ale zanim człowiek
    nauczy się tego -- ewentualny błąd zostanie zarejestrowany.

    > nie uzywam bezplatnych bo nic nie wnosza procz paru funkcji podstawowych, ktore i
    tak mam przed nosem na wskaznikach auta.

    Ja nie mam prawie niczego. Szybkość, obroty, temperatura
    płynu chłodzącego silnik i poziom paliwa w zbiorniku.
    Informacje raczej skąpe jak na XXI wiek.

    Do tego informacje o błędach typu -- brak płynu
    do spryskiwania szyb, przepalona żarówka...

    > 15pln to nie majatek i mozesz kupic Torgue Pro w GooglePlay - chyba jedno z
    najlepszych i imho warto jesli chcesz cokolwiek wiecen
    > niz obroty i predkosc jak w wersji darmowej.

    > Jak sie rozejrzysz w markecie to zobaczysz nastepne rozszerzenia do Torgue Pro dla
    konkretnych marek: np. Ranault, LandRover,
    > etc - tez oczywiscie platne :)

    :)

    > w aucie zony kamera sie splacila juz wielokrotnie

    Jak? Obrona okołowypadkowa?

    > ja mam w swoim prewencyjnie (czasami zgrywam sobie - np. z tegorocznego przejazdu
    przez Durmitor i trase Transfogarska)

    > ale smartfon jako kamera to porazka, od katow widzenia, po obsluge - za kazdym
    razem ustawianie, wlaczanie, etc, po zwiechy softu
    > w przypadku jak np. ktos w tym czasie do ciebie zadzwoni lub wyskoczy jakies
    niespodziewane zdarzenie systemu ;)

    No tak -- dedykowane urządzenia są zazwyczaj lepsze.
    Coś do wszystkiego -- bywa do niczego.

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 23. Data: 2014-09-25 15:35:33
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "nom" 5423b5eb$0$26835$6...@n...neostrada.pl

    > A to legendy są, chodziło o uszkodzenie sterownika
    > poduszki powietrznej po skanowaniu interfejsem:

    > UWAGA !!! Problem ze sterownikami AirBag.

    > Istnieje możliwość zablokowania sterownika w VW Golf,
    > Jetta, Bora, Beetle oraz w odpowiednich modelach Seat
    > i Skoda z roczników 2000 i 2001 !!!

    Raczej nic z tego mnie nie dotyczy.

    > Próba połączenia za pomocą programu DeltaScan (lub
    > innego urządzenia diagnostycznego) ze sterownikiem
    > AirBag (lub uruchomienie funkcji autodetekcji
    > sterowników) w wyżej wymienionych samochodach
    > może spowodować jego zablokowanie. Objawia się
    > to zapisaniem w pamięci sterownika kodu błędu
    > o numerze 65535 (oznaczającym uszkodzenie
    > sterownika) oraz zaświeceniem na stałe kontrolki
    > ostrzegawczej AirBag. Problem ten występuje tylko
    > w samochodach wyposażonych w niektóre sterowniki
    > o numerze 6Q0 909 605 A. Jeśli samochód posiada
    > np. sterownik 6Q0 909 605 F to połączenie ze
> [...]

    Nie zamierzam na razie grzebać w poduszkach,
    ale może za jakiś czas szarpnę się i na to. :)

    > Aby uniknąć kłopotów należy przed próbą połączenia
    > ze sterownikiem AirBag sprawdzić jego numer zapisany
    > na obudowie. Jeśli numer ten jest identyczny z powyższym
    > jest duże prowdopodobieństwo uszkodzenia. W przeciwnym
    > przypadku można bezpiecznie przeprowadzić diagnostykę.
    > Z dostępnych nam źródeł wiadomo, iż problem ten może
    > być spowodowany błędem w oprogramowaniu sterownika,
    > czego dowodem może być fakt wycofania go ze sprzedaży
    > i zastąpienie go sterownikiem o numerze 1C0 909 605 A,
    > który jest pozbawiony omawianego defektu.

    Rozumiem, że te połączenie nie są realizowane
    poprzez to (OBD?) gniazdo. Dobrze rozumiem, czy źle?

    -=-

    Dzięki za informacje.

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 24. Data: 2014-09-25 15:37:52
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Chris" m00qpq$b1t$...@n...news.atman.pl

    > Sprawa jest prosta. Układ elmXXX służy do komunikacji z ECU,
    > a to jest jednostka sterująca silnikiem. Sam system OBD,OBD2,
    > EOBD służy do komunikacji z ECU SILNIKA, a nie innymi podzespołami.
    > Odczytasz więc kody, skasujesz je. Będziesz miał dane live, czyli
    > odczyty podczas jazdy, a to jest chyba najlepszym sposobem
    > diagnostyki. Niektóre programy oferują odczyt nawet takich
    > parametrów jak moc i moment obrotowy.

    > Do ABS, DSA itp. służu inne oprogramowanie i może być zupełnie
    > inna komunikacja wcale nie zgodna ze standardami. Do tego mamy
    > VOL-FCR i interface na max232.

    Szkoda.

    > Układy elmXXX maja w sobie obsługę protokołów używanych w OBD,
    > ale do tego musisz mieć odpowiednie oprogramowanie współpracujące
    > z tym układem np. Scantool, Digimoto, Scanmaster itp. Samochody
    > po 2001 lub 2002 roku muszą być wyposażone w interface OBD2,
    > więc masz elma i program - połączysz się z każdym. Przed tą
    > datą samochód może być wyposażony w OBD,OBD2 ale nie musi.
    > Niektórzy producenci stosowali niestandardowe gniazda (np.
    > Mitsu) lub wyjścia w gniazdach(np. Volvo). Jeśli chodzi
    > o Diesle, to ta data jest chyba przesunięta o rok do przodu.

    > To jak ? Wszystko jasne ?

    Nic nie jest jasne. Nie może być jasne po jednym
    przeczytaniu -- bez urządzeń, bez weryfikacji praktycznej...

    Ale na pewno dziękuję za te informacje -- będę z nich
    korzystał. (o ile zbyt szybko nie umrę) ;)

    > P.S. Jeśli potrzebujecie interface do ABS,DSA itp, to
    > nie kupujcie tego dedykowanego do Volvo za 120 zł.,
    > z firmy viaken.pl ale zwykły za 40 zł na max232.
    > Chyba, że ktoś chce mieć nadruk "Volvo" na pudełku :D
    > Poczytaj sobie http://www.v40.pl/forum/viewtopic.php?t=7704

    Kosztowne te nadruki. No -- ale papierowe pieniądze
    też są drukowane, i tez są w cenie. ;)

    > Info: http://www.v40.pl/printview.php?t=8495&start=0&sid=5
    b976b458efc643fbd19c73c46ad891f

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 25. Data: 2014-09-25 15:48:18
    Od: Chris <a...@g...pl>

    > "Chris" m00qpq$b1t$...@n...news.atman.pl

    > Szkoda.

    Komputer serwisowy z oprogramowaniem kosztuje min 10 tyś (znajomy w
    warsztacie zapłacił ponad 20tyś) i takim możesz robić co chcesz.

    OBD/2 to w sumie zabawka do podstawowych testów/odczytów live i w sumie
    nic poza tym. Do tego dochodzi specjalistyczne oprogramowanie i często
    przejściówki, odpowiednie kable do danej wersji pojazdu itd.

    Kolega w firmie kupił sobie OBD2 do Fokusa i okazuje się że nic nie
    pokazuje w Fokus/Mondeo MK3/coś jeszcze sprawdzaliśmy a już np. w moim
    V40 i Mondeo MK4, brata Mazda 6 pokazuje odczyty Live choć o ile
    pamiętam nie wszystko, testowane na opr. android Torqele PRO (czy jak to
    się pisze) + jakiś soft na lapku ale nie powiem bo nie chciało mi się
    wychodzić na parking

    www.vin-decoder.net www.dekoder-vin.pl

  • 26. Data: 2014-09-25 16:08:56
    Od: AL <a...@s...tam.pl>

    On 2014-09-25 15:25, Eneuel Leszek Ciszewski wrote:

> [...]
    > Informacje raczej skąpe jak na XXI wiek.
    >
    > Do tego informacje o błędach typu -- brak płynu
    > do spryskiwania szyb, przepalona żarówka...

    chodzi nie o historie serwisowa ale o historie bledow, ktore mogly
    wystapic w przeszlosci. Jesli pojawi sie blad i zapali 'check engine',
    a ow blad byl raczej przypadkowy i przez iles tam km czy odpalen nie
    powtorzy sie, to check engine samo zgasnie, natomiast w historii czesto
    zostaje ten przypadkowy blad jaki wowczas zostal.
    Historie mozesz oczywiscie rowniez wykasowac.

    Do nieczeg wiecej odnosnie bledow nie wykorzystasz tego urzadzonka -
    podpowie Ci co najwyzej potencjalna przyczyne problemu (co i tak moze
    byc pomocne jak chcesz oddac auto do mechanika, bo Ci nikt sciemy nie
    bedzie puszczal ;) ale na bardziej dociekliwe diagnozy lub zmiany
    parametrow konfiguracyjnych auta potrzebujesz komputera serwisowego
    dedykowanego do danej marki - taki znajdziesz w kazdym ASO lub u
    specjalizujacych sie w danej marce mechanikach. Reszta uzywa
    chinczykow, ktore od tego OBD2 po BT niewiele wiecej potrafia.

    > No tak -- dedykowane urządzenia są zazwyczaj lepsze.
    > Coś do wszystkiego -- bywa do niczego.

    nie o to chodzi, ze do niczego - ale odpowiedz sobie na pytanie po co
    chesz kamerowac?
    Kameruje sie prewencyjnie, na wypadek jakiegos zdarzenia drogowego -
    natomiast czesto zycie pokazuje, ze akrat w tym momencie nie chcialo Ci
    sie podlaczyc i ustawic smartfona i sobie dopiero wowczas plujesz w brode.

    Przypadek z zycia:
    centrum Katowic. skrzyzowanie, czerwone swiatlo, stoi jeden samochod.
    Zona podjezdza, staje grzecznie za gosciem. Gosc w pewnym momencie
    wrzuca wsteczny i laduje tylem w przod samochodu zony, po czym wychodzi
    z auta i mowi (cytat) : "i co pani najlepszego zrobila?".

    Oczywiscie policja - gosc w zaparte, ze on stal i zona go 'dobila'.
    Po czym zona grzecznie pokzuje policjantom nagranie ze zdarzenia :)
    Koniec do przewidzenia - nie wiem jaki gosc dostal mandat, ale mam
    nadzieje, ze podwojny: za sam czyn i za cwaniactwo.

  • 27. Data: 2014-09-25 16:11:50
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Chris" m016f2$mtd$...@n...news.atman.pl

    > Komputer serwisowy z oprogramowaniem kosztuje min 10 tyś (znajomy w

    Paliwo na około 2.5 tysiąca kilometrów. ;)

    > warsztacie zapłacił ponad 20tyś) i takim możesz robić co chcesz.

    Trochę za drogo, jak na zabawkę. :)

> [...]
    itd.

    > Kolega w firmie kupił sobie OBD2 do Fokusa i okazuje się że nic nie pokazuje w

    Przykre. Kupił także w jakiejś Alibabie czy w ,,realnym'' sklepie?

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 28. Data: 2014-09-25 18:18:41
    Od: Shrek <...@w...pl>

    On 2014-09-25 15:05, Eneuel Leszek Ciszewski wrote:

    > Ale poprzez to gniazdo ,,regulowano'' mi także szyby.

    Ale elm komunikuje się nie ze wszystkim co na magistrali CAN a z ECU -
    czyli ma dostęp do tego do czego komputer silnika. No można sobie
    jeszcze wyścigi na 1/4 mili porobić;)

    > Chciałem, aby otwierały się ,,z pilota'' wraz
    > z szyberdachem -- powiedziano mi, że jest to
    > możliwe, ale nie ustawią mi tego. :) Zamykanie
    > szyberdachu ,,z pilota'' -- tak, otwieranie -- nie

    Może o to po CANie gada, ale to nie przez ELM.

    > Za cenę kilku dolarów i czasu -- chyba warto.
    >
    > Ważne, że nic (poduszka choćby) nie wybuchnie.

    Warto - ja mam po to, ze jak mi się check w trasie zaświeci, to w
    telefonie podejrzę o co biega. Przydatne głównie jak jesteś na
    Węgrzech;) Spoko nic nie zepsujesz - jedyne co tym można "zaprogramować"
    to kasowanie błędów.

    Shrek.

  • 29. Data: 2014-09-25 18:20:39
    Od: Shrek <...@w...pl>

    On 2014-09-25 15:12, Eneuel Leszek Ciszewski wrote:

    > Ja, o ile silnik jest nagrzany, przyspieszam z kopyta i staram
    > się tak jechać, aby nie hamować ani silnikiem, ani hamulcami

    No to pewnie nieźle podnosisz ciśnienie innym.

    Shrek.

  • 30. Data: 2014-09-25 18:52:11
    Od: jerzu <t...@i...pl>

    On Thu, 25 Sep 2014 12:29:13 +0200, Chris <a...@g...pl> wrote:

    >Samochody po 2001 lub 2002 roku
    >muszą być wyposażone w interface OBD2

    Benzynowe od stycznia 2001, w autach z silnikiem diesla styczeń 2003.

    http://jerzu.waw.pl GG:129280