-
11. Data: 2014-09-25 02:47:38
Temat: Re: OBD ELM327 -- pytania
Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>
"Tomasz Wójtowicz" lvvo87$anc$...@n...news.atman.pl
>> Nie znam się na tym. Nie mam pojęcia o PINologii ODB.
>> Ostrzegano mnie przed gmeraniem, strasząc uruchomieniem
>> poduszek powietrznych...
>> Rozumiem, że straszono mnie na wyrost.
> Raczej sobie jaja robili.
Straszyło mnie co najmniej trzech różnych speców -- i raczej
ci spece nie zlali się ze sobą. Jeden mógł szukać dla siebie
roboty; dwóch pozostałych nie miało swego interesu w takim
straszeniu.
--
.`'.-. ._. .-.
.'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'
`-:`-'.'. '`\.'`.' ~'~'~'~'~'~'~'~'~ o.`.,
o'\:/.d`|'.;. p \ ;'. . ;,,. ; . ,.. ; ;. . .;\|/....
-
12. Data: 2014-09-25 03:35:01
Temat: Re: OBD ELM327 -- pytania
Od: Tomasz Wójtowicz <s...@s...spam.spam.com>
W dniu 2014-09-25 02:47, Eneuel Leszek Ciszewski pisze:
>
> "Tomasz Wójtowicz" lvvo87$anc$...@n...news.atman.pl
>
>>> Nie znam się na tym. Nie mam pojęcia o PINologii ODB.
>>> Ostrzegano mnie przed gmeraniem, strasząc uruchomieniem
>>> poduszek powietrznych...
>
>>> Rozumiem, że straszono mnie na wyrost.
>
>> Raczej sobie jaja robili.
>
> Straszyło mnie co najmniej trzech różnych speców -- i raczej
> ci spece nie zlali się ze sobą. Jeden mógł szukać dla siebie
> roboty; dwóch pozostałych nie miało swego interesu w takim
> straszeniu.
>
Używając chociażby googla znajdź choćby jeden przypadek zdetonowania
poduszki powietrznej przez OBD.
-
13. Data: 2014-09-25 07:19:59
Temat: Re: OBD ELM327 -- pytania
Od: Shrek <...@w...pl>
On 2014-09-25 00:53, Eneuel Leszek Ciszewski wrote:
> Mam typowy dwulitrowy silnik wysokoprężny z turbiną
> chyba (raczej -- na pewno) koncernu Peugeota-Citroena
> zamontowany do podwozia Forda Focusa i dwusprzęgłową
> automatyczną skrzynię sześciobiegową Audi -- jeżdżę
> Nowym Volvem S40. Najprawdopodobniej mam też filtr
> sadzy, zwany filtrem cząstek stałych.
>
> Do tego ,,ręczną'' klimatyzację i najtańsze
> ,,audio'' bez wejścia USB -- na dysk.
ELM pozwoli ci na odczytanie podstawowych parametrów (obroty,
obciążenie, MAF, spalanie itp) _ECU_ i błędów. Zapomnij o klimatyzacji,
radiu, zegarkach czy szybach. Tylko to co dotyczy silnika i jego
osprzętu (a i tak same podstawy - np o FAP czy ERG to będzies zwiedział
tylko czy zgłaszają błąd, a nie żaden tam stopień zabrudzenia).
Shrek.
-
14. Data: 2014-09-25 07:21:33
Temat: Re: OBD ELM327 -- pytania
Od: Shrek <...@w...pl>
On 2014-09-24 23:38, Tomasz Pyra wrote:
> Nie, chociaż w niektórych autach jest to zasilane i moduł BT działa.
> O ile zużycie prądu w przypadku moich interfejsów jest minimalny, to
> zostaje jeszcze kwestia czy aby ktoś z zewnątrz nie będzie w stanie w
> jakiś sposób kontrolować Twojego samochodu?
Wczoraj podłączając swojego ELM na parkingu znalazłem urządzenie
KARETKA. Rzeczywiście stała za mną, ale nie sprawdziłem czy ma PIN 1234;)
Shrek.
-
15. Data: 2014-09-25 08:27:56
Temat: Re: OBD ELM327 -- pytania
Od: "nom" <n...@u...gazeta.pl>
Użytkownik "Tomasz Wójtowicz" <s...@s...spam.spam.com> napisał w wiadomości
news:lvvrg8$p8b$1@node1.news.atman.pl...
> Używając chociażby googla znajdź choćby jeden przypadek zdetonowania
> poduszki powietrznej przez OBD.
A to legendy są, chodziło o uszkodzenie sterownika poduszki powietrznej po
skanowaniu interfejsem:
UWAGA !!! Problem ze sterownikami AirBag.
Istnieje możliwość zablokowania sterownika w VW Golf, Jetta, Bora, Beetle
oraz w odpowiednich modelach Seat i Skoda z roczników 2000 i 2001 !!!
Próba połączenia za pomocą programu DeltaScan (lub innego urządzenia
diagnostycznego) ze sterownikiem AirBag (lub uruchomienie funkcji
autodetekcji sterowników) w wyżej wymienionych samochodach może spowodować
jego zablokowanie. Objawia się to zapisaniem w pamięci sterownika kodu błędu
o numerze 65535 (oznaczającym uszkodzenie sterownika) oraz zaświeceniem na
stałe kontrolki ostrzegawczej AirBag. Problem ten występuje tylko w
samochodach wyposażonych w niektóre sterowniki o numerze 6Q0 909 605 A.
Jeśli samochód posiada np. sterownik 6Q0 909 605 F to połączenie ze
sterownikiem jest bezpieczne.
Aby uniknąć kłopotów należy przed próbą połączenia ze sterownikiem AirBag
sprawdzić jego numer zapisany na obudowie. Jeśli numer ten jest identyczny z
powyższym jest duże prowdopodobieństwo uszkodzenia. W przeciwnym przypadku
można bezpiecznie przeprowadzić diagnostykę. Z dostępnych nam źródeł
wiadomo, iż problem ten może być spowodowany błędem w oprogramowaniu
sterownika, czego dowodem może być fakt wycofania go ze sprzedaży i
zastąpienie go sterownikiem o numerze 1C0 909 605 A, który jest pozbawiony
omawianego defektu.
-
16. Data: 2014-09-25 09:42:05
Temat: Re: OBD ELM327 -- pytania
Od: MichaelData(R) <s...@o...com>
Eneuel Leszek Ciszewski wydumał(a) w news:lvvohh$b38$1@node2.news.atman.pl :
> Szkoda, że nie można tym sposobem zmniejszyć zużycia paliwa, które
> momentami (styczeń AD 2011 -- 10,94; luty AD 2013 -- 11,14) sięga
> 11 litrów ON na 100 km. Minimum (lipiec AD 2009) to 6.72 litra ON
> na 100 km.
Oczywiście ze można. Jesli Twój ECU obsługuje/ma możliwość pomiaru zuzycia
paliwa, jest sporo aplikacji, które uczą/pokazują jak należy jeździć aby
tego paliwa zużywac mniej.
Wiele osób nie zdaje sobie sprawy z podstawowych błędów jakie robi podczas
jazdy.
--
Michael________(TM)
______/) /\ | /\
"Truth is a simple place, here for us all to see, reach as it comes to you
as it comes to me, as I will always need you inside my heart"(*Yes*)EUR
-
17. Data: 2014-09-25 12:29:13
Temat: Re: OBD ELM327 -- pytania
Od: Chris <a...@g...pl>
W dniu 2014-09-25 02:14, Eneuel Leszek Ciszewski pisze:
>
> "BartekK" lvvmhf$ker$...@n...news.atman.pl
>
>> To że jest wsadzony do wtyczki ODB - pozwala się połączyć z pewnymi
>> modułami. Ale pojawia się tu pułapka, bo podstawowe sprawy - ok, są w
>> "miarę ustandaryzowane" i dostepne na tych samych pinach w gnieździe,
>> ale niektóre auta/marki mają rozrzuconą magistralę can na inne bolce
>> gniazdka (i połączyć się z niektórymi modułami już nie udaje). Tak
>> jest np. w BMW
>
> A w Nowym Volvo S40 -- z 2009 roku?
Sprawa jest prosta. Układ elmXXX służy do komunikacji z ECU, a to jest
jednostka sterująca silnikiem. Sam system OBD,OBD2, EOBD służy do
komunikacji z ECU SILNIKA, a nie innymi podzespołami. Odczytasz więc
kody, skasujesz je. Będziesz miał dane live, czyli odczyty podczas
jazdy, a to jest chyba najlepszym sposobem diagnostyki. Niektóre
programy oferują odczyt nawet takich parametrów jak moc i moment obrotowy.
Do ABS, DSA itp. służu inne oprogramowanie i może być zupełnie inna
komunikacja wcale nie zgodna ze standardami. Do tego mamy VOL-FCR i
interface na max232.
Układy elmXXX maja w sobie obsługę protokołów używanych w OBD, ale do
tego musisz mieć odpowiednie oprogramowanie współpracujące z tym układem
np. Scantool, Digimoto, Scanmaster itp. Samochody po 2001 lub 2002 roku
muszą być wyposażone w interface OBD2, więc masz elma i program -
połączysz się z każdym. Przed tą datą samochód może być wyposażony w
OBD,OBD2 ale nie musi. Niektórzy producenci stosowali niestandardowe
gniazda (np. Mitsu) lub wyjścia w gniazdach(np. Volvo). Jeśli chodzi o
Diesle, to ta data jest chyba przesunięta o rok do przodu.
To jak ? Wszystko jasne ?
P.S. Jeśli potrzebujecie interface do ABS,DSA itp, to nie kupujcie tego
dedykowanego do Volvo za 120 zł., z firmy viaken.pl ale zwykły za 40 zł
na max232. Chyba, że ktoś chce mieć nadruk "Volvo" na pudełku :D
Poczytaj sobie http://www.v40.pl/forum/viewtopic.php?t=7704
Info:
http://www.v40.pl/printview.php?t=8495&start=0&sid=5
b976b458efc643fbd19c73c46ad891f
--
www.bezwypadkowy.net www.automo.pl www.vinspot.com
www.vin-decoder.net www.dekoder-vin.pl
Sprawdź VIN, wyposażenie, przebieg, historię pojazdu.
-
18. Data: 2014-09-25 13:02:34
Temat: Re: OBD ELM327 -- pytania
Od: AL <a...@s...tam.pl>
On 2014-09-25 01:35, Eneuel Leszek Ciszewski wrote:
>> bledy jesli masz i moze je skasowac.
>
> Nie mam na razie błędów.
>
bo to tylko jedna z funkcji - mozesz zobaczyc ew. historie bledow jesli
kiedykolwiek wystapily - i do tego wcale nie musi sie swiecic ikonka
'check engine'.
>>> Faajne są te, które dają jednocześnie:
>
>>> -- zapis stanu samochodu (szybkość samochodu,
>>> szybkość obrotowa silnika, zużycie paliwa itp.)
>
>> Dodatkowo doladowanie turbiny, boost,, polozenie przepustnicy, moc
>> chwilowa i mase innych info (bez sciemy, ale blisko setka funkcji
>> w programie torgue pro).
>
> Pewnie płatnym. :) A w bezpłatnym?
nie uzywam bezplatnych bo nic nie wnosza procz paru funkcji
podstawowych, ktore i tak mam przed nosem na wskaznikach auta.
15pln to nie majatek i mozesz kupic Torgue Pro w GooglePlay - chyba
jedno z najlepszych i imho warto jesli chcesz cokolwiek wiecen niz
obroty i predkosc jak w wersji darmowej.
Jak sie rozejrzysz w markecie to zobaczysz nastepne rozszerzenia do
Torgue Pro dla konkretnych marek: np. Ranault, LandRover, etc - tez
oczywiscie platne :)
>
>>> -- zapis z kamery (fajnie, bo tanio,
>>> jak/gdy tą kamerą jest smartfon)
>
>> Kamera dedykowana bije ta ze smartfona
>
> Ale kosztują. Może kiedyś sobie jakąś sprawię, ale na
> razie raczej nie. Pewnie dobre byłoby filmowanie dookolne. ;)
> Do tego by przydała się aparatura szczególna. ;)
w aucie zony kamera sie splacila juz wielokrotnie
ja mam w swoim prewencyjnie (czasami zgrywam sobie - np. z tegorocznego
przejazdu przez Durmitor i trase Transfogarska)
>
>>> -- zapis trasy na mapie (w oparciu o wskazania odbiornika
>>> GPS umieszczonego w smartfonie czy w tablecie)
>
>> To tez robi kamera dedykowana i rowniez znacznie lepiej niz smartfon
>
> Ale i drożej, bo smartfon już jest.
>
ale smartfon jako kamera to porazka, od katow widzenia, po obsluge - za
kazdym razem ustawianie, wlaczanie, etc, po zwiechy softu w przypadku
jak np. ktos w tym czasie do ciebie zadzwoni lub wyskoczy jakies
niespodziewane zdarzenie systemu ;)
-
19. Data: 2014-09-25 15:05:16
Temat: Re: OBD ELM327 -- pytania
Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>
"Shrek" m008lr$o0b$...@n...news.atman.pl
>> Do tego ,,ręczną'' klimatyzację i najtańsze
>> ,,audio'' bez wejścia USB -- na dysk.
> ELM pozwoli ci na odczytanie podstawowych parametrów (obroty, obciążenie, MAF,
spalanie itp) _ECU_ i błędów. Zapomnij o
> klimatyzacji, radiu, zegarkach czy szybach.
Ale poprzez to gniazdo ,,regulowano'' mi także szyby.
Chciałem, aby otwierały się ,,z pilota'' wraz
z szyberdachem -- powiedziano mi, że jest to
możliwe, ale nie ustawią mi tego. :) Zamykanie
szyberdachu ,,z pilota'' -- tak, otwieranie -- nie
> Tylko to co dotyczy silnika i jego osprzętu (a i tak same podstawy - np o FAP czy
ERG to będzies zwiedział tylko czy zgłaszają
> błąd, a nie żaden tam stopień zabrudzenia).
Za cenę kilku dolarów i czasu -- chyba warto.
Ważne, że nic (poduszka choćby) nie wybuchnie.
--
.`'.-. ._. .-.
.'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'
`-:`-'.'. '`\.'`.' ~'~'~'~'~'~'~'~'~ o.`.,
o'\:/.d`|'.;. p \ ;'. . ;,,. ; . ,.. ; ;. . .;\|/....
-
20. Data: 2014-09-25 15:12:47
Temat: Re: OBD ELM327 -- pytania
Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>
"MichaelDataR" m00ib4$pnj$...@m...internetia.pl
> Oczywiście ze można. Jesli Twój ECU obsługuje/ma możliwość pomiaru zuzycia paliwa,
jest sporo aplikacji, które uczą/pokazują jak
> należy jeździć aby tego paliwa zużywac mniej. Wiele osób nie zdaje sobie sprawy z
podstawowych błędów jakie robi podczas jazdy.
Przykładowo -- rozpędzają się delikatnie, powoli, majestatycznie,
po czym -- hamują... :) (albo hamują tylko silnikiem) I twierdzą,
że w czasie gwałtownego przyspieszania spalanie jest maksymalne
a w czasie hamowania -- minimalne; zatem hamować można,
a przyspieszać gwałtownie -- nie można. ;)
Ja, o ile silnik jest nagrzany, przyspieszam z kopyta i staram
się tak jechać, aby nie hamować ani silnikiem, ani hamulcami
-- zwłaszcza hamulcami, bo nie dość, że donikąd idzie spalone
już paliwo, to na dodatek zużywane są klocki i tarcze. Co jakiś
czas jednak ,,czyszczę'' (za pomocą hamowania) klocki i tarcze. :)
Pamiętam o tym, że hamowanie silnikiem oszczędza klocki i tarcze
do przesady -- hamulce nieużywane pracują gorzej od używanych
racjonalnie, gdyż są po prostu zabrudzone. :) Zaś nadmiernie
używane -- grzeją się, przez co też pracują gorzej. :)
I oczywiście pamiętam o tym, że hamowanie silnikiem bywa
całkiem skuteczne, ale nie zapala świateł hamowania. :)
-=-
Aby było jasne -- automatyczna skrzynia biegów
nie jest przeszkodą w hamowaniu silnikiem.
--
.`'.-. ._. .-.
.'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'
`-:`-'.'. '`\.'`.' ~'~'~'~'~'~'~'~'~ o.`.,
o'\:/.d`|'.;. p \ ;'. . ;,,. ; . ,.. ; ;. . .;\|/....