  • Data: 2010-03-25 23:55:29
    Temat: Re: O przestrzeniach barw (zamiast wątku poniżej)
    Od: mk <m...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

    > I należy sobie porównać tempo kluczowania takim pikselem z bezwładnością
    > ciekłego kryształu - mamy tu klasyczny przypadek przetwornika PWM gdzie
    > za element całkujący robi bezwładność ciekłego kryształu - w technice
    > cyfrowej prościej zasymulować wartość analogową przez PWM jak w dzikie
    > cyfrowo - analogowe przetworniki się wpuszczać, zwłaszcza jak kluczujemy
    > w tempie nanosekund, zwłoczność obiektu sterowanego to pojedyncze
    > milisekundy a zwłoczność detektora docelowego (oka) to duże dziesiątki
    > milisekund. Bezdrutowy znów udowadnia że nie wie o czym pisze.

    Nie. W matrycy TFT nie uzyskuje się odcieni przez PWM. Każdy piksel ma
    przy tyłku kondensator (piksel ściślej mówiąc sam go stanowi) i
    tranzystor. Piksel jest wysterowany napięciem takim do jakiego
    naładowany został kondensator w czasie odświeżania, a odświeżanie
    następuje rzadko tj. np. 60 Hz.
    Przy takiej częstotliwości aktualizacji napięcia sterującego piksel
    stosowanie kluczowania do uzyskiwania odcieni jest bardzo ograniczone i
    może jedynie służyć, tak jak koleżanka/kolega GLaF napisała/napisał, do
    zwiększania liczby tonów.
    Np. w moim laptopie mam matrycę gdzie stosuje się taką technikę i jak
    wyświetlę sobie na ekranie kwadraty o różnych poziomach szarości to na
    niektórych dostrzegam lekki, ledwo dostrzegalny szum dithering (dynamiczny).
    tj.
    RGB(3,3,3) - brak szumów
    RGB(4,4,4) - szum obecny
    RGB(5,5,5) - brak szumów