-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!newsfeed.pionier.net.pl!goblin2!goblin1
!goblin.stu.neva.ru!newsfeed.neostrada.pl!unt-exc-02.news.neostrada.pl!unt-spo-
a-02.news.neostrada.pl!news.neostrada.pl.POSTED!not-for-mail
From: "J.F." <j...@p...onet.pl>
Newsgroups: pl.misc.elektronika
References: <a...@t...no1>
<5...@g...com>
<f...@g...com>
<c...@g...com>
<4...@g...com>
<f...@g...com>
<L_p4E.207957$iL2.50987@usenetxs.com>
<a...@g...com>
<g845E.291392$RE1.283860@usenetxs.com>
<f...@g...com>
<1bZ5E.146795$UF1.124168@usenetxs.com>
<5...@g...com>
<5u3l8afebum4.1tf9z6xfov9cd$.dlg@40tude.net>
<b...@g...com>
<e1ht3po1q7d7$.1xpw4xdugw2do$.dlg@40tude.net>
<f...@g...com>
In-Reply-To: <f...@g...com>
Subject: Re: O ładowaniu w samochodzie
Date: Tue, 5 Feb 2019 11:43:02 +0100
MIME-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; format=flowed; charset="utf-8"; reply-type=original
Content-Transfer-Encoding: 8bit
X-Priority: 3
X-MSMail-Priority: Normal
Importance: Normal
X-Newsreader: Microsoft Windows Live Mail 16.4.3528.331
X-MimeOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V16.4.3528.331
Lines: 146
Message-ID: <5c5968ff$0$496$65785112@news.neostrada.pl>
Organization: Telekomunikacja Polska
NNTP-Posting-Host: 83.26.60.190
X-Trace: 1549363455 unt-rea-a-02.news.neostrada.pl 496 83.26.60.190:60487
X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.elektronika:740755
[ ukryj nagłówki ]Użytkownik "Tomalo" napisał w wiadomości grup
dyskusyjnych:f9b6d903-1333-4d00-b215-3c18046af9a7@go
oglegroups.com...
W dniu wtorek, 5 lutego 2019 08:42:06 UTC+1 użytkownik J.F. napisał:
> Dnia Mon, 4 Feb 2019 13:33:08 -0800 (PST), Tomalo napisał(a):
>>> >>> Poczytaj czym się różni praca cykliczna akumulatora a czym
>>> >>> praca buforowa.
>> >> Ale czy nalezy cyklicznie ladowac samochodowy akumulator
>> >> pracujacy
>> >> buforowo ? :-)
>> > Akumulator w samochodzie pracuje cyklicznie a nie buforowo.
>
>> To chyba w Melexie.
>Tak się przyjęło.
>Akumulator w samochodzie = praca cykliczna. Wiele codziennych
>wyładowań i ładowań, często głębokich, napięcie pracy max 14,5 V.
No gdzie głebokich ?
Cykliczna to masz w melexie, w ubocie, ...
>> Jesli ja mrozna zima potrzebuje powiedzmy 50A*5s na grzanie swiec i
>> 400A*3s na uruchomienie diesla, czyli razem 0.4Ah, to to
>> zdecydowanie
>> nie jest praca cykliczna.
>> A na pewno nie taka, po ktorej mozna ladowac 14h nawet malym
>> pradem.
>
>> Wiecej zuzyje autoalarm przez noc.
>W zimie prąd rozruchu sięga 150-200 A. Sprawdziłem osobiście przy
>temperaturze -5 stC. O świecach nawet nie wspomnę.
IMO jakos slabo sprawdzales. To co po by robili takie 500A pradu
rozruchowego.
>Oczywiście możesz sobie uznać, że to praca buforowa. Ja tylko piszę
>jak zostało przyjęte. A możesz uważać inaczej - dla mnie to bez
>znaczenia. :)
Doliczylismy sie poboru na poziomie 0.5% pojemnosci akumulatora.
Mowisz ze to glebokie rozladowanie ?
>> >>> Nie ma żadnych 2 szkół. Akumulator w stanie jałowym o napięciu
>> >>> 11,6 V to jest całkowicie rozładowany.
>> >>> Jego elektrolit to praktycznie czysta woda.
> >>
>> >> Bez przesady z tym elektrolitem. Jest w nim spory nadmiar kwasu.
>> >
>> > W rozładowanym w 100% jest czysta H2O.
>
>> https://mojafirma.infor.pl/moto/eksploatacja-auta/uk
lad-elektryczny/318511,Pomiar-gestosci-elektrolitu-o
cena-stanu-akumulatora.html
>>
>> czysta woda ma gestosc 1.1 g/cm^3 ?
>W praktyce całość siarczanu nigdy nie przejdzie do do elektrod -
>ładowanie też ma swoją sprawność.
To akurat rozladowanie.
Ja tylko o tym ze jest zapas kwasu w elektrolicie i akumulator nie
rozladowuje sie do "czystej wody".
>Niemniej jednak, akumulator zupełnie rozładowany zamarza w - killku
>stC, bo jest tam prawie czysta woda (teoretycznie jest czysta H2O).
Napiszesz ze rozcienczony kwas, i sie zgodzimy.
Owszem, rozcienczony kwas tez zamarza ... nie, nie zamarza, to jest
bardziej skomplikowane.
>> >>> Jak w czasie kręcenia rozrusznikiem napięcie spada do 8 V to
>> >>> znaczy
>> >>> że masz uszkodzony akumulator, albo rozrusznik, albo akumulator
>> >>> jest praktycznie rzecz biorąc wyładowany. Może być też
>> >>> kombinacja
>> >>> ww. Nie opowiadaj bajek.
> >>
>> >> Ale zapala :-)
> >
>> > Rożnica taka, że ja nie wierzę w bajki a ty tak :)
>
>> Ale co tu bajki, ja widuje podobnie.
>> tzn 10.5V bez obciazenia to istotnie za malo,
>> ale jak duzy diesel startuje, to napiecie siada mocno nawet na
>> naladowanym aku.
>Podczas rozruchu nie powinno spaść poniżej 10 V. Jednak jak tylko
>przestaniesz kręcić rozrusznikiem, napięcie od razu wróci do ponad 12
>V. Widziałeś o tym?
>Nie do 11, czy 12 V ale ponad 12 V. Jak nie wraca to akumulator jest
>zużyty albo poważnie wyładowany.
Te zmiany nie sa tak calkiem "od razu".
W zaleznosci od szybkosci miernika, wzroku, oscyloskopu ...
Dzis np juz po zaskoczeniu silnika zobaczylem 10.5V.
Ale to diesel, pewnie nadal swiece grzeje...
>> http://www.dobreakumulatory.com.pl/mynews.php?newsId
=10
>> EN (Norma europejska EN50342.1 2006, poprzednio EN 60095-1)
>> Test wykonywany jest również w temperaturze -18°C. Wymagania EN
>> podzielone są jednak na dwa poziomy EN1 i EN2. EN1 ? Akumulator
>> musi
>> zapewnić napięcie 7,5 V po 10 sekundach, następnie po 10 sekundach
>> przerwy akumulator jest dalej rozładowywany prądem o wartości 0,6 x
>> [...]
>> DIN (standard niemiecki przy -18°C)
>> Całkowicie naładowany akumulator jest rozładowywany do napięcia 6 V
>> przy znamionowym prądzie probierczym. Napięcie musi wynosić minimum
>> 9
>> V po 30 sekundach, a czas do osiągnięcia napięcia 6 V musi wynosić
>> przynajmniej 150 sekund.
>
> I widac ktos liczy, ze przy tych 6V auto jeszcze zapali - po 2
> minutach krecenia rozrusznikiem :-)
>Wszystko się zgadza. Jednak to są testy na jakość baterii.
>Normalnie eksploatowanych bateriach takie wyładowania są zabronione.
Jak ci samochod nie zapalala, to nie bedziesz sie zastanawial czy
zabronione, tylko bedziesz krecil do konca, a potem jeszcze prad
pozyczal :-)
>Testy zawsze się robi na krańcowych warunkach.
A potem przyjdzie -25 i sie zrobi krancowo :-)
P.S. W Finlandii odwolano Swieto Mrozu z powodu mrozu :-)
>Przykładowo zbiornik ciśnieniowy na 5 atm jest testowany dla 10 atm a
>nawet 15 atm. Jednak ciśnienie robocze jest 5 i nie wolno go
>przekraczać.
>Trzeba rozumieć po co są testy. Testy nie służą do tego, aby w taki
>sposób eksploatować na co dzień urządzenie.
W Europie srodkowej zyjemy, i -18 jest rzadko :-)
Ale czy Szwedzi, Nowegowie, Finowie, Rosjanie maja inne akumulatory ?
Albo nawet Suwalszczanie ...
J.
Następne wpisy z tego wątku
- 05.02.19 15:24 Tomalo
- 05.02.19 16:10 Zenek Kapelinder
- 05.02.19 16:11 Paweł Pawłowicz
- 05.02.19 16:15 Paweł Pawłowicz
- 05.02.19 18:14 J.F.
- 05.02.19 22:27 HF5BS
- 05.02.19 22:29 HF5BS
- 05.02.19 23:43 Zenek Kapelinder
- 06.02.19 07:43 Tomalo
- 06.02.19 07:51 Tomalo
- 06.02.19 08:06 Tomalo
- 06.02.19 10:40 Paweł Pawłowicz
- 06.02.19 10:53 J.F.
- 06.02.19 10:56 Paweł Pawłowicz
- 06.02.19 12:10 J.F.
Najnowsze wątki z tej grupy
- T-1000 was here
- Ściąganie hasła frezem
- Koszyk okrągły, walec 3x AA, na duże paluszki R6
- Brak bolca ochronnego ładowarki oznacza pożar
- AMS spalony szybkim zasilaczem USB
- stalowe bezpieczniki
- Wyświtlacz ramki cyfrowej
- bateria na żądanie
- pradnica krokowa
- Nieustający podziw...
- Coś dusi.
- akumulator napięcie 12.0v
- Podłączenie DMA 8257 do 8085
- pozew za naprawę sprzętu na youtube
- gasik
Najnowsze wątki
- 2025-02-01 "Nie kupujcie samochodów elektrycznych
- 2025-02-01 jakie małe auto duże w środku :-)
- 2025-02-01 Re: pytanie do oponiarzy lub szybkojeżdzących (opony Hankook Ventus Prime, S1 Evo, alternatywy)
- 2025-02-01 T-1000 was here
- 2025-02-01 Warszawa => DevOps Engineer <=
- 2025-02-01 Katowice => Administrator IT - Operating Systems and Virtualization <=
- 2025-02-01 Warszawa => Spedytor międzynarodowy <=
- 2025-02-01 Śmierć mózgu a narządy do pobrania
- 2025-01-31 A niektórym to naprawdę zależy na ekologi w miastach LPG POWRACA ;-)
- 2025-01-31 Lublin => Programista Delphi <=
- 2025-01-31 Łódź => Programista NodeJS <=
- 2025-01-31 Wrocław => Senior SAP Support Consultant (SD) <=
- 2025-01-31 Warszawa => Full Stack web developer (obszar .Net Core, Angular6+) <=
- 2025-01-31 Gdańsk => iOS Developer (Swift experience) <=
- 2025-01-31 Kraków => UX Designer <=