-
X-Received: by 2002:a25:c801:: with SMTP id y1mr162781ybf.1.1548957114373; Thu, 31
Jan 2019 09:51:54 -0800 (PST)
X-Received: by 2002:a25:c801:: with SMTP id y1mr162781ybf.1.1548957114373; Thu, 31
Jan 2019 09:51:54 -0800 (PST)
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!newsfeed.pionier.net.pl!2.eu.feeder.erj
e.net!4.us.feeder.erje.net!feeder.erje.net!weretis.net!feeder6.news.weretis.net
!feeder.usenetexpress.com!feeder-in1.iad1.usenetexpress.com!border1.nntp.dca1.g
iganews.com!nntp.giganews.com!v55no3958529qtk.0!news-out.google.com!h3ni2113qtk
.1!nntp.google.com!v55no3958525qtk.0!postnews.google.com!glegroupsg2000goo.goog
legroups.com!not-for-mail
Newsgroups: pl.misc.elektronika
Date: Thu, 31 Jan 2019 09:51:54 -0800 (PST)
In-Reply-To: <q2vafi$9c$1@dont-email.me>
Complaints-To: g...@g...com
Injection-Info: glegroupsg2000goo.googlegroups.com; posting-host=82.177.110.36;
posting-account=2sVJ3goAAADI7JMBtCuzKj54-2bcrr9B
NNTP-Posting-Host: 82.177.110.36
References: <a...@t...no1>
<q2mvlp$bo3$1$PiotrGalka@news.chmurka.net>
<0...@g...com>
<1...@g...com>
<c...@g...com>
<o...@l...harvard.local>
<8...@g...com>
<5c508e73$0$526$65785112@news.neostrada.pl>
<c...@g...com>
<q2q6pk$u5n$1@dont-email.me>
<6...@g...com>
<q2vafi$9c$1@dont-email.me>
User-Agent: G2/1.0
MIME-Version: 1.0
Message-ID: <a...@g...com>
Subject: Re: O ładowaniu w samochodzie
From: Tomalo <r...@g...com>
Injection-Date: Thu, 31 Jan 2019 17:51:54 +0000
Content-Type: text/plain; charset="UTF-8"
Content-Transfer-Encoding: quoted-printable
Lines: 36
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.elektronika:740600
[ ukryj nagłówki ]> napisz wreszcie ile z ładowania do 16-17V pozostanie po odpaleniu
> silnika. Czy w środe jak będzie mróz, akumulator da chociaż 1% prądu
> więcej bo pamięta że w niedziele był na super prostowniku 16V (jeździ
> codniennie)
>
> ToMasz
Nie chodzi o to, aby akumulator po naładowaniu miał 16 V. Nonsens to przecież. Jak 12
V akumulator miałby mieć tak wysokie napięcie. Jak odłączysz prostownik i zmierzysz,
to napięcie to będzie góra 13 V i szybko spadnie do 12,6-12,8V.
W skutek ładowania stałym prądem, napięcie się samoczynnie podnosi i w końcówce
ładowania osiąga około 16 V. Jest to napięcie końca ładowania i oznacza tyle, że
większość siarczanu z płyt wróciła do elektrolitu i pomiar jego gęstości wykaże iż ma
1,28 g/cm3.
Więcej ładunku akumulator już nie przyjmie, bo osiągnął elektrolit maksymalną
gęstość.
Napięcie akumulatora, bez względu jaką metodę ładowania zastosujesz, czy stałego
napięcia, czy stałego prądu, abo kombinacje obu zawsze będzie jednakowe i wynosi 12 V
z hakiem.
Można przyjąć, że naładowany akumulator ma napięcie spoczynkowe 12,8 V a rozładowany
ma 12 V i odpowiednio naładowany 1,28g/cm3 a rozładowany 1,1 g/cm3.
Mowa jest o nowym i sprawnym akumulatorze. Im starszy będzie i bardziej zużyty tym
górne napięcie będzie niższe. Starego trupa nie da się naładować do 12,8 V, gdyż nie
da się odpowiednio zagęścić elektrolitu bo siarczan na trwale związał się z
elektrodami i stąd napięcie spoczynkowe przy maksymalnym naładowaniu będzie niższe,
np. 12,5 V. To też jest jakaś miara zużycia. Napięcie spoczynkowe jednak trzeba
mierzyć po odgazowaniu się elektrolitu czyli przynajmniej po 1 dobie od zakończenia
ładowania.
Następne wpisy z tego wątku
- 31.01.19 18:57 Tomalo
- 31.01.19 19:11 ToMasz
- 31.01.19 19:12 Tomalo
- 31.01.19 19:20 Tomalo
- 31.01.19 19:53 HF5BS
- 31.01.19 20:07 Piotr Gałka
- 31.01.19 20:33 Tomalo
- 31.01.19 20:50 Tomalo
- 31.01.19 20:50 Zenek Kapelinder
- 31.01.19 21:32 HF5BS
- 31.01.19 21:38 HF5BS
- 31.01.19 21:45 HF5BS
- 31.01.19 22:17 J.F.
- 31.01.19 22:24 J.F.
- 31.01.19 22:28 J.F.
Najnowsze wątki z tej grupy
- e-paper
- 60 mA dużo czy spoko?
- Dziwne zachowanie magistrali adresowej w 8085
- Współczesne mierniki zniekształceń nieliniowych THD audio, produkują jakieś?
- Jaki silikon lub może klej?
- Smar do video
- Litowe baterie AA Li/FeS2 a alkaliczne
- "ogrodowa linia napowietrzna"
- jaki zasilacz laboratoryjny
- jaki zasilacz laboratoryjny
- Puszka w ziemię
- T-1000 was here
- Ściąganie hasła frezem
- Koszyk okrągły, walec 3x AA, na duże paluszki R6
- Brak bolca ochronnego ładowarki oznacza pożar
Najnowsze wątki
- 2025-02-15 Łódź => NodeJS Developer <=
- 2025-02-15 Dęblin => Node.js / Fullstack Developer <=
- 2025-02-15 Warszawa => Developer .NET (mid) <=
- 2025-02-15 Wrocław => Senior SAP Support Consultant (SD) <=
- 2025-02-14 Zdalne załączanie grzałki bojlera elektrycznego
- 2025-02-14 Warszawa => Kierownik ds. kluczowych Klientów <=
- 2025-02-14 Częstochowa => Product Manager - Systemy infrastruktury teleinformaty
- 2025-02-14 Warszawa => Senior Frontend Developer (React + React Native) <=
- 2025-02-14 Warszawa => Data Engineer (Tech Leader) <=
- 2025-02-14 Czy ma sens grupa news:pl.soc.polityka-prawna ? :-)
- 2025-02-14 e-paper
- 2025-02-14 Gliwice => Business Development Manager - Network and Network Security
- 2025-02-14 Warszawa => System Architect (Java background) <=
- 2025-02-14 Katowice => Senior Field Sales (system ERP) <=
- 2025-02-14 Wrocław => Specjalista ds. Sprzedaży (transport drogowy) <=