eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.elektronikaO ładowaniu w samochodzieRe: O ładowaniu w samochodzie
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!newsfeed2.atman.pl!newsfeed.atman.pl!go
    blin1!goblin.stu.neva.ru!newsfeed.neostrada.pl!unt-exc-01.news.neostrada.pl!unt
    -spo-a-02.news.neostrada.pl!news.neostrada.pl.POSTED!not-for-mail
    Reply-To: p...@w...up.wroc [kropka] pl
    Subject: Re: O ładowaniu w samochodzie
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    References: <a...@t...no1>
    <q2mvlp$bo3$1$PiotrGalka@news.chmurka.net>
    <0...@g...com>
    <1...@g...com>
    <c...@g...com>
    <1...@t...no1>
    <6...@g...com>
    <5c509109$0$494$65785112@news.neostrada.pl>
    <5c50bc8c$0$488$65785112@news.neostrada.pl>
    <5c511d0f$4$486$65785112@news.neostrada.pl>
    From: Paweł Pawłowicz <p...@w...up.wroc [kropka] pl>
    Organization: Uniwersytet Przyrodniczy
    Date: Wed, 30 Jan 2019 10:19:31 +0100
    User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows NT 5.1; rv:52.0) Gecko/20100101 Thunderbird/52.9.1
    MIME-Version: 1.0
    In-Reply-To: <5c511d0f$4$486$65785112@news.neostrada.pl>
    Content-Type: text/plain; charset=iso-8859-2; format=flowed
    Content-Language: pl
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    Lines: 32
    Message-ID: <5c516c23$0$495$65785112@news.neostrada.pl>
    NNTP-Posting-Host: 156.17.185.154
    X-Trace: 1548839971 unt-rea-a-02.news.neostrada.pl 495 156.17.185.154:1612
    X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.elektronika:740503
    [ ukryj nagłówki ]

    W dniu 2019-01-30 o 04:19, J.F. pisze:
    > Użytkownik "Paweł Pawłowicz"  napisał w wiadomości grup
    > dyskusyjnych:5c50bc8c$0$488$6...@n...neostrada.
    pl...
    > W dniu 29.01.2019 o 18:43, J.F. pisze:
    > [...]
    >>> A tak swoja droga - wody juz nie trzeba dolewac. Czemu ?
    >>> Lepsze, precyzyjniejsze regulatory pozwolily na obnizenie napiecia
    >>> i stad mniejsze gazowanie,
    >>> zmiany w konstrukcji, jak chocby ten wapn,
    >
    >> Blisko, blisko...
    >> Dodatki powodujące podniesienie nadnapięcia wydzielania wodoru.
    >> Rozkład wody potrzebuje wyższego napięcia.
    >
    > Ale napiecie tez obnizyli. Malo ktore auto ma te ksiazkowe 14.4V.
    >
    > Poszlo dwutorowo ? Jedni zrobil lepsze akumulatory co wytrzymuja
    > wieksze napiecie,
    > drudzy lepsze regulatory i mogli dac mniejsze napiecie  ?

    Granicznym napięciem ładowania akumulatora jest napięcie rozkładcze
    wody. Napięcie rozkładcze to suma siły elektromotorycznej i nadnapięcia,
    podnosząc nadnapięcie podnosimy napięcie, do którego można naładować
    akumulator.
    W zasadzie nie da się naładować akumulatora w stu procentach (patrz wzór
    Nernsta). Podnosząc napięcie ładowania, podnosimy ów procent, ale zysk
    jest niewielki (ponownie wzór Nernsta). Robi się tak w modelarstwie, gdy
    liczy się każdy dżul, a trwałość akumulatora ma drugorzędne znaczenie.
    Czy ma to sens w przypadku akumulatora samochodowego, można dyskutować.
    Biorąc pod uwagę obniżenie trwałości akumulatora, wątpię.

    P.P.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: