eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.elektronikaO ładowaniu w samochodzieRe: O ładowaniu w samochodzie
  • Data: 2019-01-30 18:19:46
    Temat: Re: O ładowaniu w samochodzie
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    Użytkownik "Piotr Gałka" napisał w wiadomości grup
    dyskusyjnych:q2rs64$82d$1$P...@n...chmurka.ne
    t...
    W dniu 2019-01-29 o 20:09, Tomalo pisze:
    >> Wszystko sprawne - bezwzględnie.
    >> Akumulator nie jest doładowywany bo dużo jeżdżę po mieście, czasami
    >> krótkie odległości, praca, szkoła, sklep a na kilku km po wykonaniu
    >> kilku rozruchów nie doładuje się należycie.
    >> Nic się na to nie poradzi. Po to się produkuje i sprzedaje
    >> prostowniki w szerokim asortymencie i gatunku.

    >Jeśli rozrusznik ma 1,5kW a alternator 300W to tyle ile rozrusznik
    >zabierze w 1s alternator jest w stanie naładować w 5s.

    300W alternatora to z malucha. Teraz takie po 50A, 80, 100, 130 czy
    nawet 200A.
    Ale to na maksymalnych obrotach, a na niskich bedzie mniej.

    Z kolei rozrusznik 200A to chyba najmniej.
    Po cos robia te akumulatory 500A (i to przy -18)

    >Wydaje mi się, że samochód odpala mniej więcej w 1s - jestem prawie
    >pewien, że nie doliczę "sto dwadzieścia jeden" zanim zapali.

    Benzyniak.
    Ja to musze napierw pogrzac swiece przez pare s, jak pozaluje to potem
    krecenia jest dluzej niz sekunda.
    A potem jeszcze ponoc swiece dalej prad biora,

    >Z tego wynika, że jeśli jeździ się dłuższe odcinki niż 5s to nie
    >powinno być problemu.
    >Zdaję sobie sprawę, że założyłem 100% sprawności i żadnych innych
    >odbiorników w samochodzie, ale chodzi o ideę a nie szczegóły.

    Problem jest gdzie indziej - ile akumulator pradu wezmie przy 13.8V.

    Jak prawie pelny, to niewiele. Powiedzmy te 5A, a uzupelnic trzeba np
    400As.

    Ale jesli nie uzupelni, to akumulator sie troche rozladuje i nastepnym
    razem wezmie wiecej pradu.

    Ale jest tez druga sprawa - alternator np 100A, na wolnych obrotach
    mniej, a jak wlacze swiatla, dmuchawy, grzalki ... to czy dla
    akumulatora zostanie tych 5A ?

    >Przesadne dbanie o akumulator miało uzasadnienie 30 lat temu, gdy
    >panował system ekonomiczny gwarantujący niedobory wszystkiego.
    >Obecnie akumulator kosztuje tyle co jedno tankowanie i jak
    >podjedziesz do kogoś specjalizującego się w sprzedaży akumulatorów to
    >chyba Ci jeszcze od ręki wymieni.

    Wymienic to moge sobie sam.

    Z grubsza to jakos tak wyglada, ale jak ktos ma garaz z pradem, to
    moze sobie doladowac dla swietego spokoju.
    Bo jakbym mial nosic co miesiac do mieszkania ... szkoda kregoslupa
    :-)

    Tylko czy aby na pewno te 16V pomoze akumulatorowi, a nie zaszkodzi
    ...

    J.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: