-
Data: 2019-01-30 10:19:31
Temat: Re: O ładowaniu w samochodzie
Od: Paweł Pawłowicz <p...@w...up.wroc [kropka] pl> szukaj wiadomości tego autora
[ pokaż wszystkie nagłówki ]W dniu 2019-01-30 o 04:19, J.F. pisze:
> Użytkownik "Paweł Pawłowicz" napisał w wiadomości grup
> dyskusyjnych:5c50bc8c$0$488$6...@n...neostrada.
pl...
> W dniu 29.01.2019 o 18:43, J.F. pisze:
> [...]
>>> A tak swoja droga - wody juz nie trzeba dolewac. Czemu ?
>>> Lepsze, precyzyjniejsze regulatory pozwolily na obnizenie napiecia
>>> i stad mniejsze gazowanie,
>>> zmiany w konstrukcji, jak chocby ten wapn,
>
>> Blisko, blisko...
>> Dodatki powodujące podniesienie nadnapięcia wydzielania wodoru.
>> Rozkład wody potrzebuje wyższego napięcia.
>
> Ale napiecie tez obnizyli. Malo ktore auto ma te ksiazkowe 14.4V.
>
> Poszlo dwutorowo ? Jedni zrobil lepsze akumulatory co wytrzymuja
> wieksze napiecie,
> drudzy lepsze regulatory i mogli dac mniejsze napiecie ?
Granicznym napięciem ładowania akumulatora jest napięcie rozkładcze
wody. Napięcie rozkładcze to suma siły elektromotorycznej i nadnapięcia,
podnosząc nadnapięcie podnosimy napięcie, do którego można naładować
akumulator.
W zasadzie nie da się naładować akumulatora w stu procentach (patrz wzór
Nernsta). Podnosząc napięcie ładowania, podnosimy ów procent, ale zysk
jest niewielki (ponownie wzór Nernsta). Robi się tak w modelarstwie, gdy
liczy się każdy dżul, a trwałość akumulatora ma drugorzędne znaczenie.
Czy ma to sens w przypadku akumulatora samochodowego, można dyskutować.
Biorąc pod uwagę obniżenie trwałości akumulatora, wątpię.
P.P.
Następne wpisy z tego wątku
- 30.01.19 10:53 Piotr Gałka
- 30.01.19 18:19 J.F.
- 30.01.19 18:51 Tomalo
- 30.01.19 18:52 Zenek Kapelinder
- 30.01.19 18:56 Tomalo
- 30.01.19 19:04 Tomalo
- 30.01.19 19:06 Tomalo
- 30.01.19 19:08 Mateusz Viste
- 30.01.19 19:09 Tomasz Gorbaczuk
- 30.01.19 19:12 Tomalo
- 30.01.19 19:16 Tomalo
- 30.01.19 19:18 Tomasz Gorbaczuk
- 30.01.19 19:22 Tomalo
- 30.01.19 19:27 Tomalo
- 30.01.19 19:32 Zenek Kapelinder
Najnowsze wątki z tej grupy
- Coś dusi.
- akumulator napięcie 12.0v
- Podłączenie DMA 8257 do 8085
- pozew za naprawę sprzętu na youtube
- gasik
- Zbieranie danych przez www
- reverse engineering i dodawanie elementów do istniejących zamkniętych produktów- legalne?
- Problem z odczytem karty CF
- 74F vs 74HCT
- Newag ciąg dalszy
- Digikey, SN74CBT3253CD, FST3253, ktoś ma?
- Szukam: czujnik ruchu z możliwością zaączenia na stałe
- kabelek - kynar ?
- Podnieść masę o 0.6V
- Moduł BT BLE 5.0
Najnowsze wątki
- 2025-01-13 Gdańsk => Application Security Engineer <=
- 2025-01-13 Białystok => System Architect (Java background) <=
- 2025-01-13 Warszawa => Konsultant ds. sprzedaży <=
- 2025-01-13 Warszawa => Key Account Manager <=
- 2025-01-13 Szczecin => Senior Field Sales (system ERP) <=
- 2025-01-13 Rzeszów => International Freight Forwarder <=
- 2025-01-13 Bydgoszcz => Specjalista ds. Sprzedaży (transport drogowy) <=
- 2025-01-13 Poznań => Konsultant wdrożeniowy Comarch XL/Optima (Księgowość i
- 2025-01-13 Warszawa => Staż w dziale Sprzedaży B2B <=
- 2025-01-13 Wydajność klimy w obecnych temperaturach
- 2025-01-13 Błonie => Analityk Systemów Informatycznych (TMS SPEED) <=
- 2025-01-13 Kraków => UX Designer <=
- 2025-01-13 Katowice => Key Account Manager (ERP) <=
- 2025-01-13 Mińsk Mazowiecki => Spedytor Międzynarodowy <=
- 2025-01-12 USB3.x->HDMI/DP ze sterownikami w win11