  • 81. Data: 2015-08-08 12:55:46
    Temat: Re: O konkurencji na rynku
    Od: "ACMM-033" <v...@i...pl>

    news:4ktum5zammf5.1r1z7193mac4x.dlg@40tude.net...
    > Monterzy pomylili druciki w czworkach/parach, czy nawet miedzy
    > parami/czworkami ? Ewentualnie fabryka staly skok skretu dala ?

    To były kable parowe, bez czwórek. Poziom przesłuchu był za duży na ulot
    między żyłami, bo elektrycznie za czysto było.
    Zastanawiam się, czy nie było gdzieś nierównomierności pojemności żył wobec
    ziemi, czy innych żył., Mimo w sumie niezbyt dużego dystansu, kilka km,
    pojemności były już jednak takie, że wskazówka miernika przy pomiarze
    wyraźnie skakała, jakby tam dziedział kondensator kilkadziesiąt, a nawet
    kilkaset nano. A to już wystarczało do wyraźnego przesłuchu.

    > Ale panowie - troche lat minelo, dorobiliscie sie komputerow i modemow
    > ... i co - nie dzialaly, czy odporne na przesluchy ? Czy kable zdazyli
    > wymienic ?

    Trudno mi powiedzieć, dość szybko ruch ACMM przejęła E10A po traktach
    cyfrowych PCM30, dla central o numerach 1, 4, 5, 7xxxxx, część 6xxxxxx,
    mojej centrali zostawiając 2xxxxx i 3xxxxx, oraz parę central spoza tej
    numeracji, np. 635xxxx. Umożliwiło to porzerzenie wiązek, co walnie
    przyczyniło się do zmniejszenia natłoków na łączach.
    Ale modemom nie wróżyłem sukcesów przy takich przesłuchach.

    > A to nie bylo jakies zabezpieczenie na rzadowych liniach ?

    Na wszystkich. To standardowe zabezpieczenie w tamtych czasach.

    > Tak czy inaczej - takie kable to przestali klasc w latach 60-tych, czy
    > 50-tych ? Oczywiscie stare trzeba bylo wymienic ... ale po co sprawny
    > kabel zmieniac :-)

    Może koszt utrzymania? Nie wiem, nie robiłem u kablarzy.

    > Ale od 1992 TP zmuszono do instalowania central cyfrowych.
    > Stare smieci poszly na zlom.

    Montowano jeszcze elektromechaniki, choć już mniej procentowo, ale jeszcze
    kilka PC pamiętam, postawiono. Także E10A chyba jeszcze jakiś czas stawiano,
    mimo, że moralnie były już wiekowe.

    > Owszem, to juz po komunie, owszem - to trwalo wiele lat, ale to jednak
    > 23 lata temu :-)

    Może z tymi PC to tam, gdzie miały być tymczasowo? Zamiast sprowadzać
    kontener przy wymianie miejscowej, jak była nieduża, to wystarczyło
    przewoźną PC, buda była wielkości średniego TIRa (kojarzycie kontener przy
    Zespole Szkół Łączności, od tyłu przy warsztatach? To była PC na 800
    numerów, 136xyyy, gdzie x =/= 4 i 8, obsługę robiła Saska Kępa 17xxxx.

    896510439 896126048 222478125 222478457 814605444 717857100 222478205

  • 82. Data: 2015-08-08 16:03:13
    Od: "ACMM-033" <v...@i...pl>

    > Miałem telefon o numerze 17xxxx. Ogólnie dzwonienie po Warszawie nie
    > było tragiczne, ale pamiętam, że na jakimś kierunku przesłuchy bywały
    > częściej niż na innych. Może właśnie na tym.

    Bardzo możliwe - na kablu bywały wiązki w obie strony, co pozwalało w pełni
    go wykorzystywać. Często kilka par było z jakiegoś powodu mniej sprawne i
    przeznaczało się je np. na jakąś sygnalizację, choćby syreny alarmowe - to
    szło zwyczajnie po kablach, z normalnymi łączami w wiązce. Szczegółów
    oszczędzę, zresztą, nawet ich nie znam...
    Zdarzało się, że jak jakiś kabel ulegał uszkodzeniu, to po wymianie
    uszkodzonego odcinka, przesłuchy potrafiły zarówno się pojawić, nie były one
    jedynie domeną relacji z/do CA Saska Kępa (ul. Królowej Aldony 23/25)
    https://www.google.com/maps/@52.234457,21.05546,3a,1
    02y,248.9h,86.04t/data=!3m4!1e1!3m2!1sMd6TXWsgyEaiqH
    xQjKOBXg!2e0
    ale też całkiem sporej ilości relacji. Jednakże tylko do "siedemnastki"
    przesłuchy mialem tak potężne.
    Uwaga - jeśli ktoś ma starą Operę, obraz pod linkiem może wczytywać się
    bardzo długo. Gdyby budynek nie mieścił się na ekranie, to trzeba nacisnąć
    minus, aby oddalić widok. To jest budynek, chyba już po centrali Saska Kępa,
    zdaje mi się, że przejął to Siemens na Fieldorfa 11 (w nomenklaturze
    resortowej "Gocław", numery naturalne 671 i 672) i obsługuje na zasadzie
    jednostek wyniesionych. Ale jak jest naprawdę, to nie wiem...
    https://www.google.com/maps/@52.22443,21.092127,3a,6
    6.8y,280.07h,94.37t/data=!3m4!1e1!3m2!1svBF-vgMhQZwf
    rOlAWtCEYQ!2e0
    przystanek to Bora Komorowskiego 03.

    896510439 896126048 222478125 222478457 814605444 717857100 222478205

  • 83. Data: 2015-08-08 20:36:12
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    ACMM-033 napisało:

    > Wiesz, ja mam dzisiaj wrażenie, że ktoś się czegoś bał, albo mimo
    > wyczuwanego już końca, chciał jeszcze pociągnąć na zasadzie pierdzącego
    > wołu.

    Ja takiego wrażenia nie mam. Naprawdę zakładam, że ktoś chciał dobrze,
    a tylko wyobraźni mu nie stało. Wierzył, że bez ogromnych kwot ze
    sprzedaży telekomunikacji by się nie dało "wspomagać rozwoju".
    Spodziewał się, że biznesowi wystarczy komertel, a na przykład wsiom
    popegieerowskim bardziej potrzebna jest pomoc socjalna, niż warunki
    do tego, by gospodarka mogła tam ruszyć. Nie domagam się "rozliczania
    winnych", tylko po prostu uczciwego nazwania błędu błędem.

    > T. b. i a... Brak konkurencji niemalże implikował postawę "czy się
    > stoi, czy się leży...".

    Tak było przed transformacją. PPTiT to był państwowy monopolista.
    Mógłby zarabiać dziesięć razy więcej i wykonywać pożyteczną robotę
    -- ale gdzieżby tam się komu chciało. Potem stworzono mu warunki do
    bycia t.b.i.a. -- żeby nic innego go nie obchodziło, poza własnymi
    zyskami. Zadanie, które było do wykonania, było ponad siły jednej
    firmy. Mógł sobie wybierać najtłustsze kąski, a te troche mniej
    samkowite zostawić na później, bo było wiadomo, że nikt mu tego
    nie zeżre.

    Jarek

    --
    Niewidziane porty,
    niekochane gejsze

  • 84. Data: 2015-08-08 20:37:57
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    ACMM-033 napisało:

> [...]
    > bardzo długo. Gdyby budynek nie mieścił się na ekranie, to trzeba nacisnąć

    Przy udostępnianiu w guglu warto zaptaszkować "Krótki URL".
    Wtedy link wygląda tak: https://goo.gl/maps/y1mMV

    > To jest budynek, chyba już po centrali Saska Kępa,

    Jak jeszcze był budynkiem centrali, to strasznie tam wszystko chrobotało
    w środku. Gdy się wieczorem szło ulicą Aldony, wybieraki słychać było już
    z daleka.

    Jarek

    --
    Czekamy na sygnał. Z centrali!
    Czekamy, czekamy. Czekamy, czekamy.

  • 85. Data: 2015-08-08 22:13:17
    Od: "ACMM-033" <v...@i...pl>

    > Przy udostępnianiu w guglu warto zaptaszkować "Krótki URL".
    > Wtedy link wygląda tak: https://goo.gl/maps/y1mMV

    Oni w tym guglu coś zjebali totalnie, nie dość, że odświeżanie obrazka to
    katastrofa (pod Operą), manipulowalnośc do luftu, to jedyny link (o dziwo,
    odświeżał się w miarę prób przesuwania obrazka) był w pasku adresu, a
    żadnych ptaszków nie było. Wykorzystałem to, że mój OE ma usunięty błąd
    łamania długich linków.

    > Jak jeszcze był budynkiem centrali, to strasznie tam wszystko chrobotało
    > w środku. Gdy się wieczorem szło ulicą Aldony, wybieraki słychać było już
    > z daleka.

    No, na początku było 5 tysięcy, stąd numer dyżurnego i BN nie przystaje do
    warszawskiego szablonu XX 20 76/71. Potem przyjechał sobie kontener EWSD
    (stał sobie na tyłach posesji), poprzełączano co trzeba, wymieniono
    aparaturę w środku na EWSD także, znów poprzełączano, a kontener pojechał
    sobie towarzyszyć wymianie CA Żerań 1 - 11xxxx, wymieniono aparaturę na S12,
    a dalszych losów kontenera nie znam. Wiem, że jakiś czas funkcjonowała
    centrala w budynku na Kr. Aldony, ale jak teraz jest, to nie wiem. Nie wiem,
    czy byłby sens wyprowadzać stamtąd urządzenia... Taka centrala zajmuje mniej
    miejsca, to może wynajmują puste teraz pomieszczenia, a centrala sobie
    funkcjonuje...? Ktokolwiek widział, ktokolwiek wie, czy EWSD jeszcze tam
    jest...? Bo ja nie mam już dojścia do tych info.
    A jak by Siemens, to z okien nic już nie hałasowało, zresztą klima aparatury
    wymagała by raczej zamkniętych okien...

    896510439 896126048 222478125 222478457 814605444 717857100 222478205

  • 86. Data: 2015-08-08 22:24:57
    Od: "ACMM-033" <v...@i...pl>

    > winnych", tylko po prostu uczciwego nazwania błędu błędem.

    Zaraz by cie pewnie chcieli naciskać, abyś nazwał to alternatywną drogą
    rozwoju.

    > Tak było przed transformacją. PPTiT to był państwowy monopolista.
    > Mógłby zarabiać dziesięć razy więcej i wykonywać pożyteczną robotę
    > -- ale gdzieżby tam się komu chciało. Potem stworzono mu warunki do

    No jak to - pracownikom się chciało, tylko skoro im chuj płacili, to ludzie
    chuj robili. Ale jestem pewien, że jakby płacili dobrze, to i praca była by
    wykonywana dobrze. I ludzie np. nie musieli by dorabiać na innych robotach i
    łazić potem zmęczeni, jak po ruchaniu, byli by w pracy trzeźwi fizycznie i
    umysłowo, zwarci i gotowi.

> [...]
    > firmy. Mógł sobie wybierać najtłustsze kąski, a te troche mniej
    > samkowite zostawić na później, bo było wiadomo, że nikt mu tego

    Bez świadomości ryzyka, że gusta różne bywają i komuś może jakaś słabizna
    okazać się najsmakowitszym kąskiem świata, godnym małmazyjej i kawioru
    wszelakich...
    Wiesz, co się działo po wypadku Michała Stanczewskiego (SP5NHD) w 1998 roku,
    jaka była po tym sraka, aby używać zabezpieczeń przy pracy na wysokości? U
    nas prawie panika, choć Michał pracował OIDP w TelBanku wtedy. Zdrowy, silny
    (pstryknął by kogoś palcem, to ofiara by dziurę w ścianie naprzeciwko głową
    wybiła), wysportowany facet, wypadek, miesiąc w szpitalu i kwiatki od spodu
    powąchał... Bo ktoś prawdopodobnie to i owo przegapił, kąsek zasmakował i po
    łebkach panie.

    896510439 896126048 222478125 222478457 814605444 717857100 222478205

  • 87. Data: 2015-08-08 22:47:26
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    ACMM-033 napisało:

    > Zaraz by cie pewnie chcieli naciskać, abyś nazwał to alternatywną drogą
    > rozwoju.

    Jestem przekonany, że gdyby ktoś wtedy ogłosił: wszystkie ręce na pokład,
    telekomunikacja nie jest mniej ważna od demokracji -- to by zaraz odezwały
    się chóry piejące o "złodziejskiej prywatyzacji", "rozprzedawaniu klejnotów
    za bezcen", "wpuszczaniu obcego kapitału" i "utracie kontroli nad nerwem
    państwa". Szczególnie dobrze pamiętam jednego posła, a obecnie senatora
    -- http://wiadomosci.gazeta.pl/wiadomosci/1,114871,1852
    2444.html --
    który z takim znawstwem wypowiadał się na temat prywatyzacji jednego banku.

> [...]
    > na innych robotach i łazić potem zmęczeni, jak po ruchaniu, byli by
    > w pracy trzeźwi fizycznie i umysłowo, zwarci i gotowi.

    Z całym szacunkiem dla pracowników -- nic od nich nie zależało. Decyzje
    należą do kogo innego.

    --
    Jarek

  • 88. Data: 2015-08-08 22:51:00
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    ACMM-033 napisało:

> [...]
    > odświeżał się w miarę prób przesuwania obrazka) był w pasku adresu, a
    > żadnych ptaszków nie było. Wykorzystałem to, że mój OE ma usunięty błąd

    A nie w Operze przypadkiem? Bo u mnie obrazki ponowną świeżość uzyskują
    natychmiastowo, a ptaszki są na swoich miejscach.

> [...]
    > A jak by Siemens, to z okien nic już nie hałasowało, zresztą klima
    > aparatury wymagała by raczej zamkniętych okien...

    Ja też nie wiem jak teraz, opisałem jak było w latach siedemdziesiątych
    i może troszke później. Szczelność okien nie była wtedy lepsza od stanu
    ówczesnej telefonii, więc tak czy owak się dało słyszeć.

    Jarek

    --
    Śpiewam lepiej niż w operze
    Świetnie jeżdżę na rowerze

  • 89. Data: 2015-08-09 00:18:51
    Od: "ACMM-033" <v...@i...pl>

    > A nie w Operze przypadkiem? Bo u mnie obrazki ponowną świeżość uzyskują
    > natychmiastowo, a ptaszki są na swoich miejscach.

    W Operze ustaliłem, co pokazać, w OE zapodałem link do kliknięcia. W takim
    Fx alias FF, to w ogóle jest po swojemu zrobione GSV i przyznaję, że chodzi
    w miarę zwinnie. Ale mam za mało miejsca w pamięci, bo robię też inne rzeczy
    i uruchamianie dodatkowego programu jeszzcze bardziej przymula. Chcę
    dokupić, ale na razie nie mam na to.

    > Ja też nie wiem jak teraz, opisałem jak było w latach siedemdziesiątych
    > i może troszke później. Szczelność okien nie była wtedy lepsza od stanu
    > ówczesnej telefonii, więc tak czy owak się dało słyszeć.

    To gdzieś w pierwszej chyba połowie lat 90. była wymiana centrali, kolega,
    który tam mieszkał, też opisywał, że "zanim", to wybieraki terkotały, że aż
    słychać było, ja zresztą też miałem okazję je słyszeć, bo to nie tak daleko
    ode mnie, choć ja z Grochowa (na mapie obecnie Gocław, kiedyś był Grochów
    II, nie mylić z nazwą centrali przy Kruszewskiego, oficjalnie przy
    Męcińskiej, ale wszystkim mówię, że na Grochowie mieszkam). Nawet powiedzmy,
    że jak przechodziłem koło jakiejś centrali, starałem się odgadywac co
    hałasuje i w jakim jest stanie, oraz, co robi...
    Bardzo dużo popsuło w telefoni to, że dla pozornych oszczędności nie
    stosowano klimy, mimo, iż Strowger takową przewiduje, także fatalna jakość
    części zamiennych...

    896510439 896126048 222478125 222478457 814605444 717857100 222478205

  • 90. Data: 2015-08-09 00:51:16
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    ACMM-033 napisało:

    > Bardzo dużo popsuło w telefoni to, że dla pozornych oszczędności nie
    > stosowano klimy, mimo, iż Strowger takową przewiduje, także fatalna
    > jakość części zamiennych...

    Strowgerowi (Almonowi) się nie dziwię -- gdy trzeba nieboszczyka przez
    kilka dni przetrzymać, to nie tylko klima, ale i chłodnia się przydaje.
    Widać uważał, że wybieraki też nie powinny być gorzej traktowane.

    Jarek

    --
    W prosektorium najweselej jest nad ranem
    Później także tam wesoło, ale mniej