  • 61. Data: 2014-11-26 00:15:42
    Temat: Re: O konkurencji na rynku, orange to gówno
    Od: Smok Eustachy <s...@w...pl>

    W dniu 18.11.2014 o 12:24, jedrek pisze:
    > "Smok Eustachy" news:54652bbf$0$2852$65785112@news.neostrada.pl

    > To nie mnie pytaj tylko UPC zapytaj czemu NIE robią problemów ze
    > wszystkiego?

    Czemu nie zamówiłeś usług w UPC tylko w Orange?

    Jak ktoś lubi staczać heroiczne boje o CISCO to coś dla niego.

  • 62. Data: 2015-07-05 04:56:08
    Temat: Re: O konkurencji na rynku
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Fri, 10 Oct 2014 22:03:54 +0200, w <s...@f...lasek.waw.pl>,
    Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl> napisał(-a):

    > Dzwoni więc do Netii z pytaniem, czy można. Najlepiej po prostu sam
    [...]

    W moim przypadku pracownik Netii nie bawił się w papierkologię, tylko po prostu
    sfałszował podpis na umowie (pełnomocnictwie) i wypowiedział umowę z TPSA :).

  • 63. Data: 2015-07-15 14:46:16
    Od: "ACMM-033" <v...@i...pl>

> [...]

    > prostu
    > sfałszował podpis na umowie (pełnomocnictwie) i wypowiedział umowę z TPSA

    Nadaje się więc do powieszenia za cojones i pokrycia wszelkich kosztów
    odkręcania. Z cywilnymi i karnymi włącznie. A Netia nie powinna zobaczyć z
    tego ani zyla, skoro zaistniało przestępstwo.
    A, czy Tepsa dzwoniła do ciebie, że "wpłynęło o wypowiedzenie?" Bo jak mi
    UPC wypowiadało WLR w Netii, to ta zadzwoniła z informacją i do kiedy będzie
    usługa. Tyle, że tu wszystko było legal. Zastanawiam się, o co tego gościa z
    Netii można by stuknąć tak, żeby mu w pięty poszło...?

    896510439 896126048 222478125 222478457 814605444 717857100

  • 64. Data: 2015-08-05 10:37:10
    Od: "Dziki Facet" <s...@f...u>

    W dniu .10.2014 o 19:42 Olek <o...@p...onet.pl> pisze:

    > Ale jak - Netia pociągnęła swoje osobne druty, czy użyli drutów i
    > urządzeń tepsy? Poniżej piszesz, że patrzysz na nich jako BSA, czyli
    > pewnie druty tepsy.
    >
    > Jest wielu operatorów BSA. Nie ma co się martwić. W najgorszym razie
    > Netia by musiała komuś sprzedać infrastrukturę. Regulator nie ma tylko
    > ślepo dążyć do zwiększenia ilości operatorów, bez dbania o jakość. Ma
    > reprezentować interes odbiorców usług telekomunikacyjnych. Interes nie
    > polega na tym, aby było tylko tanio, za to z beznadziejną jakością.

    Może w Twoim idealnym świecie tak jest. W Polsce regulator niszczy
    konkurencję, w d... ma stan infrastruktury etc
    Regulator dba(ł) o to, żeby ceny były jak najniższe, coby gawiedzi się
    pochwalić. Reszta go totalnie nie interesowała. Pozorowana wojna z TP
    odbiła się całemu rynkowi czkawką. TP, a w zasadzie już Orange, wciąż jak
    był, tak jest gdzieniegdzie monopolistą. Pokusiłbym się nawet o
    stwierdzenie, że dzięki regulatorowi monopol w niktórych sferach umocnił.
    BSA? Mało znam ludzi, którzy by z tego korzystali. Z resztą, nawet jeśli,
    to wciąż płacony jest haracz w postaci utrzymania linii do Orange.

    W przeszłości dzięki regulatorowi, szlag trafił małych i średnich
    operatorów. Regulator pozwolił hulać wybranym pasożytom na liniach TP
    olewając wszystkich innych. Ci co mozolnie budowali infrę za własne
    pieniądze nagle stali się dla regulatora niewidzialni. Złem była tylko TP
    z którą toczono boje, a później i tak wszystkie procesy regulator
    przegrywał. Niestety, o tym już szumnie w mediach nie chciał się
    pochwalić...

    Regulator obudził się dopiero jakieś 1-2 lata temu i nagle olśnienie, że
    jednak są w Polsce mali operatorzy i trzeba by było ich wesprzeć. Wsparcie
    jest takie, że regulator wymyślił sobie białe plamy. Ale żeby ten mały,
    który jeszcze nie zdechł od tego populizmu regulatora, mógł wziąć dopłatę
    z EU, to musi mieć fuksa i być pierwszym. Pech chciał, że w wielu
    województwach porezerwowały jakieś firmy krzaki i reszta może obejść się
    smakiem. A infrastruktury jak nie było, tak nie ma. Wielcy się cieszą, bo
    im konkurencja dzięki regulatorowi nie rośnie, regulator się cieszy, bo ma
    mniej do roboty a i od większego to i kopertę jaką dostanie...

    Żeby móc pochlebnie wypowiadać się o naszym regulatorze, wpierw trzeba by
    odczuć jego regulacje na własnej skórze...

    Dążenie Anny S. do jak najmniejszych cen doprowadziło do tego, że Orange
    przestało inwestować. W prasie oczywiście pięknie to było pokazane, jak to
    regulator dba o uciemiężony naród. A przecież można było się z tym
    paskudnym monopolistą (który de facto miał konkurencję, ale małą,
    rozproszoną, której regulator nie widział) jakoś dogadać i postawić
    warunek, że tam gdzie modernizuje albo buduje, tam pasożyty BSA/WLR nie
    mają wejścia. A tak, jak to u nas, wszystko od d... strony w tych urzędach
    się wprowadza...

  • 65. Data: 2015-08-05 16:02:26
    Od: Tomasz Śląski <t...@k...org.pl>

    W dniu 2015-08-05 o 10:37, Dziki Facet pisze:

> [...]
    > warunek, że tam gdzie modernizuje albo buduje, tam pasożyty BSA/WLR nie
    > mają wejścia. A tak, jak to u nas, wszystko od d... strony w tych

    Podzielam Twój pogląd. Wszystko odbyło się na zasadzie: "Jeżeli coś
    działa, opodatkuj. Jeżeli nadal działa, reguluj. Jeśli przestanie
    działać, dotuj."Zresztą już dawno temu został popełniony artykuł

    http://pl.internet.polip.narkive.com/qfD2xF7B/uke-a-
    internet-widok-przez-dziurk-od-klucza

    I co? jajco! ;-)

    --
    Ślązak

  • 66. Data: 2015-08-05 17:03:52
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Tomasz Śląski napisał:

    > Podzielam Twój pogląd. Wszystko odbyło się na zasadzie: "Jeżeli coś
    > działa, opodatkuj. Jeżeli nadal działa, reguluj. Jeśli przestanie
    > działać, dotuj."

    Kiedy telefonia w Polsce działała dobrze i kiedy postanowiono sprawić,
    by działała przestała? Rozumiem, że chodzi o te tajne portokoły podpisane
    w Magdalence, w których postanowiono zniszczyć wszystko co dobre.

    > Zresztą już dawno temu został popełniony artykuł
    >
    > http://pl.internet.polip.narkive.com/qfD2xF7B/uke-a-
    internet-widok-przez-dziurk-od-klucza

    Dostatecznie dawno, więc można było te niezbyt mądre wywody zapomnieć.
    Cóż, szansa się zmarnowała.

    > I co? jajco! ;-)

    Mnie to nie śmieszy. Rozumiem, że można mieć pamięć krótką. Albo po prostu
    być młodym i w ogóle nie pamiętać. Nie da się uczciwie krytykować regulacji,
    pisać o hodowaniu "pasożytów", a nie wspomnieć ni słowem o poprzednich
    kilkunastu latach, w których cherlawego monopolistę utuczono na monopolistę
    tłustego, butnego i aroganckiego. Poczynania UKE można krytykować, można
    mieć inne zdanie co do szczegółów -- ale bez niego byśmy mieli jeden wielki
    pożar w burdelu. Bo wszystko wynika z jednego błędu: sposobu przekształcenia
    PPTiT i późniejszej ustawowej ochrony monopolu TPSA.

    --
    Jarek

  • 67. Data: 2015-08-06 09:15:26
    Od: "Dziki Facet" <s...@f...u>

    W dniu .10.2014 o 00:54 J.F. <j...@p...onet.pl> pisze:

    > Sam przeciez pisales.
    >
    > Ja tylko o tym, ze do TP mozesz zadzwonic, przypomniec, op* - i moze
    > to przyspieszy naprawe. A do takiego BSA tez mozesz, tylko on ma
    > interes w tym, zeby tego do TP NIE przekazac, a im dluzej trwa
    > naprawa, tym dla niego lepiej.

    Jak niby chcesz się tam dodzwonić, skoro nie jesteś ich klientem?
    A nawet jeśli uda Ci się w jakiś sposób dodzwonić do konsultanta, to on
    odeśle Cię na drzewo. To nie dawna TP, gdzie dało się załatwić to i owo.
    Teraz są PROCEDURY.
    Nawet jak jakiś konsultant łaskawie się zlituje i zechce zająć sprawą,
    to... "ojej, brak dostępu do Pańskich danych, przykro mi. Spróbuję
    połączyć Pana do działu reklamacji"...(po kilku/nastu minutach w dziale
    reklamacji:) "ojej, brak dostępu do Pańskich danych, przykro mi. Spróbuję
    połączyć Pana do działu technicznego", (po kilku/nastu minutach w dziale
    technicznym:) "ojej, brak dostępu do Pańskich danych, przykro mi. Spróbuję
    połączyć Pana do działu utrzymania sieci", (po kilku/nastu minutach w
    dziale utrzymania sieci:) "ojej, brak dostępu do Pańskich danych, przykro
    mi. Spróbuję połączyć Pana do działu obsługi klienta", (po kilku/nastu
    minutach w dziale obsługi klienta:) "mamy dla Pana ofertę na Internet,
    telefon i telewizję... a w ogóle to nie zawracaj nam pan d...y i dzwoń
    sobie do swojego operatora".

    Pracowników na infolinii guzik obchodzi, że w rezultacie ich korporacja
    zapłaci karę. Są procedury i co najwyżej taki telekonsultant przyjmie
    zgłoszenie, wklepie to w odpowiedni formularz, a kolejna osoba,
    przeczytawszy to odeśle znowu do kolejnego działu... i tak w
    nieskończoność.

  • 68. Data: 2015-08-07 11:26:09
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Thu, 06 Aug 2015 09:15:26 +0200, Dziki Facet napisał(a):
    > W dniu .10.2014 o 00:54 J.F. <j...@p...onet.pl> pisze:

    Starszego posta juz nie bylo ? :-)

> [...]
    > to... "ojej, brak dostępu do Pańskich danych, przykro mi. Spróbuję
    > połączyć Pana do działu reklamacji"...(po kilku/nastu minutach w dziale

    Moze tak, moze nie - numer w systemie ciagle maja.

> [...]
    > zgłoszenie, wklepie to w odpowiedni formularz, a kolejna osoba,
    > przeczytawszy to odeśle znowu do kolejnego działu... i tak w

    No to trzeba do sekretarki prezesa :-)
    Albo dac sie przekonac do powrotu do TP.
    Bo TP dziala, zas serwis Netii ... zatrudnili fachowcow ze starej TP
    czy juz po kursach w nowej korporacji ?

    J.

  • 69. Data: 2015-08-07 12:03:14
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Wed, 5 Aug 2015 17:03:52 +0200, Jarosław Sokołowski napisał(a):

    > Kiedy telefonia w Polsce działała dobrze i kiedy postanowiono sprawić,
    > by działała przestała?

    Hm, jak ktos juz telefon mial, to dzialal w miare dobrze, i to jeszcze
    za PRL.
    IMO - we Wroclawiu w 1997 TP byla bliska nasycenia rynku, chyba tylko
    jeden znajomy telefonu nie mial.
    Ale przyszla powodz, i TP miala tysiace kabli do wymiany.

    Dawno nie probowalem nowego zalozyc, ale sadzac po tym co w internecie
    napisali, to koledzy maja racje. TP/Orange wstrzymalo inwestycje.
    Po co - zeby im sie zaraz jakis wirtualny pasozyt zalagl ?

    Ale z drugiej strony - w komorkach rewolucja cenowa. Stacjonarny
    telefon traci sens, na sam telefon to juz nie namowia, a wielu z nieho
    zrezygnowalo bo za drogo.
    Internet, telewizja - to jeszcze ma sens.
    Ale sam telefon - nie oplaci sie.

    > Rozumiem, że chodzi o te tajne portokoły podpisane
    > w Magdalence, w których postanowiono zniszczyć wszystko co dobre.

    bez przesady, ale tych protokolow troche bylo.
    Najpierw nam rzady mozliwie drogo sprzedaly to co mielismy
    najcenniejszego - czyli "pustynie telekomunikacyjna", potem weszly
    uregulowania unijne, Strezynska tak calkiem sama tej telefonii nie
    polozyla.

> [...]
    > pożar w burdelu. Bo wszystko wynika z jednego błędu: sposobu przekształcenia
    > PPTiT i późniejszej ustawowej ochrony monopolu TPSA.

    Ale to poczatkow szukaj gdzies w 1980r - jakby Jaruzelski nie
    zaplanowal stanu wojennego, to by pozniej nie trzeba budzetu ratowac
    sprzedaza monopolu.

    Konkurencyjka sie pokazywala - w pewnym momencie do kabli Dialogu
    mialem 15cm. Ale on cos nie chceli zlozyc lepszej niz TP oferty.
    Tym niemniej konkurencja byla.

    Tak czy inaczej - IMO to technika zadala cios ostateczny, te komorki
    tak potanialy ... przy pewnej pomocy UKE ...

    J.

  • 70. Data: 2015-08-07 13:42:10
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan J.F. napisał:

> [...]
    > jeden znajomy telefonu nie mial.
    > Ale przyszla powodz, i TP miala tysiace kabli do wymiany.

    Nie miał, więc czekał, i czekał, i czekał... Nasycenie rynku jest wtedy,
    gdy jak się nie ma, a się chce, to się ów fakt zgłasza i następnego
    dnia już się ma. Więc to był tylko szczęśliwie wybrany podzbiór --
    statystyki są bezlitośnie, przez cały okres komuny co kilka lat
    zmienialiśmy się z Albanią na ostatnim miejscu w Europie pod względem
    liczby linii na tysiąc osób. A działało to fatalnie. Szczególnie gdy
    trzeba było *zamówić zamiejscową* -- często w ogóle nie było słychać.

    > Dawno nie probowalem nowego zalozyc, ale sadzac po tym co w internecie
    > napisali, to koledzy maja racje. TP/Orange wstrzymalo inwestycje.
    > Po co - zeby im sie zaraz jakis wirtualny pasozyt zalagl ?

    Zalęgnie się czy nie, interes jest żaden. Jeden dziwak chce założyć,
    podczas gdy inni rezygnują -- to z tego powodu nie opłaca się ciągnąć
    nowego kabla. Nie ma co owijać w bawełnę: TP/Orange wykończyło telefonię
    stacjonarną, korzystając przy tym z wydatnej pomocy rządowej, polskiej
    i francuskiej.

> [...]
    > telefon traci sens, na sam telefon to juz nie namowia, a wielu
    > z nieho zrezygnowalo bo za drogo.
    > Internet, telewizja - to jeszcze ma sens.

    Za drogo jest bo UKE jest nieugięty i odrzucał i odrzuca wszystkie
    wnioski TP/Orange o obniżkę taryf abonamentowych? Podnieśli cenę, co
    dało firmie "pozytywny efekt ekonomiczny", a potem żal było obniżać
    z uwagi na ten efekt. A przy takich cenach nic dziwnego, że zdechło.

> [...]
    > najcenniejszego - czyli "pustynie telekomunikacyjna", potem weszly
    > uregulowania unijne, Strezynska tak calkiem sama tej telefonii nie

    Panowie, odczepcie się może od Streżynskiej! Ani mi ona krewną, ani
    powinowatą, ale przed głupimi oskarżeniami bronić będę każdego.
    Zwłaszcza że nie dość, że nie położyła, to robiła co mogła, by ta
    telefonia się do reszty nie wyłożyła. Czasem nawet więcej niż mogła.
    A że niewiele już się dało, to co innego.

    Pierwotny plan władzy był taki: wyznaczmy datę okresu ochronnego dla
    monopolisty (na rok 2002), oni będą się wtedy sprężać by zdążyć nam
    tę pustynię zazielenić i na tym zarobić, a potem przyjdzie konkurencja
    i ceny obniży. Chłopaki nie mieli wyobraźni -- myśleli, że jak przez
    poprzednie sto lat telefonia zmieniła się niewiele, to przez następne
    sto będzie tak samo. Tymczasem przyszła nowa technologia (komórki)
    i tam rozegrała się walka konkurencyjna. A kable myszy jedzą.

    > Ale to poczatkow szukaj gdzies w 1980r - jakby Jaruzelski nie
    > zaplanowal stanu wojennego, to by pozniej nie trzeba budzetu ratowac
    > sprzedaza monopolu.

    Dlaczego mam nie szukać w 1945 roku? Albo całą winą nie obciążyć zaborców?
    Lub liberum veto i rozpasania szlachecko-magnackiego?

    --
    Jarek