    From: "ACMM-033" <v...@i...pl>
    Newsgroups: pl.misc.telefonia
    Subject: Re: O konkurencji na rynku
    Date: Sat, 8 Aug 2015 12:10:03 +0200

    news:slrnms49ep.ctl.jaros@falcon.lasek.waw.pl...

    > Mnie to nie śmieszy. Rozumiem, że można mieć pamięć krótką. Albo po prostu
    > być młodym i w ogóle nie pamiętać. Nie da się uczciwie krytykować
    > regulacji,
    > pisać o hodowaniu "pasożytów", a nie wspomnieć ni słowem o poprzednich
    > kilkunastu latach, w których cherlawego monopolistę utuczono na
    > monopolistę

    Wiesz, ja mam dzisiaj wrażenie, że ktoś się czegoś bał, albo mimo
    wyczuwanego już końca, chciał jeszcze pociągnąć na zasadzie pierdzącego
    wołu.
    A do tego oczywiście pieniądze. Wyliczyłem kiedyś, szacunkowo rzecz jasna,
    ile zarabia(ła) moja centrala. Wyszło mi, że gdyby z tej jednej centrali,
    obdzielić całą firmę, ok. 2000 luda, to bylibyśmy jednymi z najlepiej
    zarabiających w .pl, a do tego firma i tak miała by kasy, żeby się porzygała
    nią z przesytu. Może to nie były kulczykowe sumy, ale jednak takie, które
    pozwoliły by na spokojne i dostatnie życie wszystkim pracownikom, a firmie
    na porządne utrzymanie dobrostanu.

    > tłustego, butnego i aroganckiego. Poczynania UKE można krytykować, można

    T. b. i a... Brak konkurencji niemalże implikował postawę "czy się stoi, czy
    się leży...".

    > mieć inne zdanie co do szczegółów -- ale bez niego byśmy mieli jeden
    > wielki
    > pożar w burdelu. Bo wszystko wynika z jednego błędu: sposobu
    > przekształcenia
    > PPTiT i późniejszej ustawowej ochrony monopolu TPSA.

    W ogóle to wszystko jest jeden wielki pożar w bajzlu.
    Ktoś, w imię nie wiem czego, posrał totalnie z akcjami Tepsy i Poczty. Cała
    awantura z tego była, w skrócie - miały być akcje. Rozdział TPSA od PP,
    przyjmijmy dla uproszczenia, bo właściwy dzień był nieco inny - 1991/1992.
    Do 1991 na majątek firmy składała się wspólnie TPSA i PP. Akcje rozdano
    chyba w 1995, dotąd na razie gra.
    Ale, rozdając akcje, rozdano je wszystkim, zarowno TPSA, co zrozumiale, jak
    i PP, co już jest zrozumiałe mniej, a dokładniej chodzi o czas 1992-1995,
    gdzie już PP nie składała się na majątek wspólny. Tylko sama TPSA. A udziały
    z tego poszły także do PP, o co właśnie była awantura i co, jak kilka lat
    później wyszło, miało dalsze konsekwencje. Rzecz w tym, że jak akcje były
    rozdawane, to warunek byl taki, że przysługiwało to jeden raz. Pocztowcy też
    pobrali akcje. Minęło lat kilka, doszło, ze i PP rozdaje akcje. I co? Jajco.
    Ponieważ pocztowcy w większości pobrali już akcje, nie mogli ich wziąć po
    raz kolejny. Tym samym, zamiast każdy łącznościowiec wziąć srednio po ok.,
    40 koła, to poszło we wszystkich, po ok. 10 koła. Pocztowcy mieli dostać
    hmm... dokładnie nie pamiętam, 15? 20? koła za pakiet, w każdym razie
    korzystniej, niż za Tepsę. Wyszło na to, że nie tylko tepsiarzy, ale i
    pocztowców, ktoś zdrowo w dupę wyruchał na tych całych akcjach...

    A jak nie wiadomo o co chodzi, to rzecz jasna, chodzi o pieniądze... Ktoś
    zdrowo zgarnął i śmieje się po cichu (a może i głośno?) z wydymanych...

    896510439 896126048 222478125 222478457 814605444 717857100 222478205