    From: "J.F." <j...@p...onet.pl>
    Subject: Re: O konkurencji na rynku
    Newsgroups: pl.misc.telefonia
    Date: Sat, 8 Aug 2015 01:17:08 +0200

    Dnia Sat, 8 Aug 2015 00:51:05 +0200, ACMM-033 napisał(a):

    > Wypisz, wymaluj - moja praca w miejscu jak w moim nicku - najbardziej
    > narzekałem na kabel do CA Saska Kępa (17xxxx), gdzie przesłuchy miewałem
    > silniejsze, niż właściwa rozmowa. I albo panie dzieju taki kabel był w
    > ruchu, albo w ogóle. Nawet nie podawałem na przełączalnię, bo oddawano mi
    > jako sprawny (pamiętam chyba numer, P113, kable były po 100 par). Co w sumie
    > może było uzasadnione - porobiłem parę swoich prób i wyszło mi na to, że
    > przesłuchy są czysto pojemnościowe, tylko, KUR.., jak...?

    Monterzy pomylili druciki w czworkach/parach, czy nawet miedzy
    parami/czworkami ? Ewentualnie fabryka staly skok skretu dala ?

    Ale panowie - troche lat minelo, dorobiliscie sie komputerow i modemow
    ... i co - nie dzialaly, czy odporne na przesluchy ? Czy kable zdazyli
    wymienic ?

    > Chodzi ci o izolację papierową w kablach "obołowionych"?
    > Zasadniczo, one tak to nie zamakały, jeśli dziura nie była zbyt duża i pompa
    > była sprawna - już objaśniam... Zabezpieczeniem przeciwko zassaniu wody
    > przez kabel było permanentne utrzymywanie w nim lekkiego nadciśnienia.

    A to nie bylo jakies zabezpieczenie na rzadowych liniach ?

    Tak czy inaczej - takie kable to przestali klasc w latach 60-tych, czy
    50-tych ? Oczywiscie stare trzeba bylo wymienic ... ale po co sprawny
    kabel zmieniac :-)

    > O tym, jak sprawowały się zaniedbane, bądź źle konserwowane urządzenia, to
    > może innym razem, bo to za długo by trwało pisać.

    Ale od 1992 TP zmuszono do instalowania central cyfrowych.
    Stare smieci poszly na zlom.
    Owszem, to juz po komunie, owszem - to trwalo wiele lat, ale to jednak
    23 lata temu :-)

    J.