eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyO historie skrzyni biegow › Re: O historie skrzyni biegow
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!news.cyf-kr.edu.pl!news.nask
    .pl!news.nask.org.pl!news.unit0.net!eternal-september.org!feeder.eternal-septem
    ber.org!news.eternal-september.org!.POSTED!not-for-mail
    From: AL <a...@s...tam.pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: O historie skrzyni biegow
    Date: Tue, 29 Oct 2013 22:41:38 +0100
    Organization: A noiseless patient Spider
    Lines: 37
    Message-ID: <l4pa2j$2vc$1@dont-email.me>
    References: <1mkcne5c5fq9m.1jtlg6bzlh36j$.dlg@40tude.net>
    <l4p0mc$lgi$1@node1.news.atman.pl>
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=UTF-8; format=flowed
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    Injection-Date: Tue, 29 Oct 2013 21:41:39 +0000 (UTC)
    Injection-Info: mx05.eternal-september.org;
    posting-host="f027764b04f1ee7174731192d9916b2c"; logging-data="3052";
    mail-complaints-to="a...@e...org";
    posting-account="U2FsdGVkX1+7lF8Htd9Z5mIPsvFdILnZCbFJJj7BM9g="
    User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows NT 6.1; WOW64; rv:17.0) Gecko/20130801
    Thunderbird/17.0.8
    In-Reply-To: <l4p0mc$lgi$1@node1.news.atman.pl>
    Cancel-Lock: sha1:QS1Uap3r35x0yB8Pz8MbWb4w9aU=
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2509084
    [ ukryj nagłówki ]

    W dniu 2013-10-29 20:01, Tomasz Wójtowicz pisze:
    > W dniu 2013-10-29 15:46, Maciek pisze:
    >>
    >> Tak sie ostatnio zastanawialem, ile znam (chocby z ogolnego opisu)
    >> historycznych rozwiazan skrzyn biegow/przekladni samochodowych.
    >>
    >> Poza zwykla reczna skrzynia mechaniczna ze sprzeglem kojarze:
    >> system z Forda T
    >> przekladnie bezstopniowe
    >> skrzynie preselekcyjna
    >> skrzynie hydrokinetyczna z reczna zmiana "przelozen"
    >>
    >> Bylo cos jeszcze?
    >>
    >
    > Przekładnia elektryczna - silnik spalinowy napędza prądnicę, zaś
    > silnik(i) elektryczne napędzają koła. W idealnym przypadku po 1 silniku
    > na każde koło. Przekładnia elektryczna pod względem technicznym
    > przewyższa wszystkie mechaniczne lub hydrauliczne rozwiązania. Problem w
    > tym, że z uwagi na koszty stosowano ją dotąd tylko w ogromnych
    > wywrotkach, które nie jeżdżą po drogach publicznych. Obecnie napęd
    > hybrydowy pomału zmierza w tym kierunku (w 4x4 druga oś ma napęd tylko
    > elektryczny, co daje rozwiązanie mieszane - przednia oś jest napędzana
    > mechanicznie z silnika spalinowego, tylna - poprzez swój silnik i
    > prądnicę doczepioną do tegoż silnika spalinowego).

    z ciekawostek:
    a niedlugo dolaczy kolejna wersja/odmiana hybrydy HybridAir - z przodu
    silnik spalinowy na tyl - zamiast silnika elektrycznego - bedzie silnik
    pneumatyczny/hydrauliczny (i to jest ekologia przez wielkie E - a nie
    silniki elektryczne z drogimi akumulatorami).
    http://www.motofakty.pl/artykul/uklad-hybrid-air-do-
    produkcji-w-2016-roku.html?gclid=CLKOqtv_vLoCFXMRtAo
    dGUoA_A
    http://www.psa-peugeot-citroen.com/en/inside-our-ind
    ustrial-environment/innovation-and-rd/hybrid-air-an-
    innovative-full-hybrid-gasoline-system-article

    i byc moze, bedzie na rynku wczesniej niz w 2016roku:
    http://moto.onet.pl/aktualnosci/citroen-cactus-w-wer
    sji-produkcyjnej/53fmd

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: