-
11. Data: 2018-09-28 17:55:33
Temat: Re: O co chodzi ze sportowymi silnikami?
Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>
Użytkownik "Chris" napisał w wiadomości grup
dyskusyjnych:pol8mf$if0$...@n...news.atman.pl...
W dniu 2018-09-27 o 21:23, Marek S pisze:
>> 2. Dlaczego przy znacznie większej mocy to auto nie dawało rady
>> przy
>> większych prędkościach? Nie ma ono przecież budowy TIRa by opory
>> powietrza były jakoś znacząco większe. W czym zatem rzecz?
>Bo takie auto ma wyprzedzić TIR-a w parę sec a nie minut jak u ciebie
>:)
Przeciez Marek ma jeszcze szybsze auto.
Zaraz ... Marku, masz automata czy reczna ?
Moze to Ty zapominales redukowac ponizej 150 :-)
J.
-
12. Data: 2018-09-28 19:01:20
Temat: Re: O co chodzi ze sportowymi silnikami?
Od: Cavallino <c...@k...pl>
W dniu 27-09-2018 o 21:23, Marek S pisze:
> Hej,
>
> Poczyniłem dziś pewną obserwację, która mnie zbiła z tropu. Otóż przez
> długi odcinek podróży autostradą (jakieś 200 - 300 km) jechałem za
> fajnym autem: Seatem Cupra R. Było mi na rękę przykleić się do niego bo
> kierowca ostro przyspieszał i jechał szybko. Tak, tak, wiem -
> przypiraciłem, ale zostawmy to. Zatrzymaliśmy się w jakiejś stacji
> paliwowej i pogadałem trochę z kolesiem. Ponoć to to ma ponad 300KM i
> gość dawał gaz do dechy - bo tak lubi. Ja zresztą też.
>
> Moje auto jet dużo cięższe (chyba ponad 1800kg) i słabsze (270KM w dieslu).
>
> Oto co mnie zastanowiło:
>
> 1. Do 150km/h nie dawałem mu rady na przyspieszenie. Powyżej 180km/h
> było dokładnie odwrotnie.
>
> 2. Jadąc za tym autem nabawiłem się bólu głowy. Strzelało z rury przy
> zmianie biegów, pierdziało straszliwie. Musiałem je wyprzedzić i jechać
> szybciej mimo prędkości lekko dyskomfortowej jak dla mnie.
>
> Moje pytania brzmią:
>
> 1. Czy silniki cywilno-sportowe muszą tak hałasować? Nie da się ich
> jakoś wyciszyć?
Da się.
Ale jakby ktoś chciał cicho, to by nie kupował takiego auta.
-
13. Data: 2018-09-28 21:17:35
Temat: Re: O co chodzi ze sportowymi silnikami?
Od: LordBluzg(R) <m...@p...onet.pl>
W dniu 2018-09-27 o 21:23, Marek S pisze:
> 1. Do 150km/h nie dawałem mu rady na przyspieszenie. Powyżej 180km/h
> było dokładnie odwrotnie.
> 2. Dlaczego przy znacznie większej mocy to auto nie dawało rady przy
> większych prędkościach? Nie ma ono przecież budowy TIRa by opory
> powietrza były jakoś znacząco większe. W czym zatem rzecz?
Mylisz samochód sportowy z wyscigowym. Sportowy ma mieć większe
przyspieszenie (przełożenia/moment) niż standardowy.
--
LordBluzg(R)
?Sukces WOŚP klęską PiS?
-
14. Data: 2018-09-29 00:31:28
Temat: Re: O co chodzi ze sportowymi silnikami?
Od: Adam <a...@p...onet.pl>
W dniu 2018-09-28 o 21:17, LordBluzg(R) pisze:
> W dniu 2018-09-27 o 21:23, Marek S pisze:
>
>> 1. Do 150km/h nie dawałem mu rady na przyspieszenie. Powyżej 180km/h
>> było dokładnie odwrotnie.
>
>> 2. Dlaczego przy znacznie większej mocy to auto nie dawało rady przy
>> większych prędkościach? Nie ma ono przecież budowy TIRa by opory
>> powietrza były jakoś znacząco większe. W czym zatem rzecz?
>
>
> Mylisz samochód sportowy z wyscigowym. Sportowy ma mieć większe
> przyspieszenie (przełożenia/moment) niż standardowy.
>
Jeszcze jeden gatunek: rajdowy. Ale tu już przełożenia dobierane raczej
do trasy.
--
Pozdrawiam.
Adam
-
15. Data: 2018-09-29 09:04:47
Temat: Re: O co chodzi ze sportowymi silnikami?
Od: ddddddddddddd <d...@f...pl>
W dniu 28.09.2018 o 09:30, Tomasz Pyra pisze:
> Dnia Thu, 27 Sep 2018 21:23:23 +0200, Marek S napisał(a):
> Po drugie nie wiemy czy samochód był sprawny - pierdząco-strzelający wydech
> zdradza jakąś tuningową przeszłość samochodu, a tak jakoś zazwyczaj jak już
> ktoś zrobił wydech, to pewnie i zrobił dolot. A jak zrobił dolot to pytanie
> jak i czy aby na pewno w sposób w który przy wyższych prędkościach to nadal
> prawidowo działa?
> No jeszcze pytanie o tą moc, bo jeśli te 300KM to wiedza od tego kto te
> modfikacje robił, to też różnie z tym może być z wiarygodnością ;)
>
ale to mógł być seryjny samochód:
https://www.seat-auto.pl/samochody/nowy-leon-cupra/o
pis.html
--
Pozdrawiam
Lukasz
-
16. Data: 2018-09-29 23:34:09
Temat: Re: O co chodzi ze sportowymi silnikami?
Od: PiteR <e...@f...pl>
na ** p.m.s ** Marek S pisze tak:
> 1. Czy silniki cywilno-sportowe muszą tak hałasować? Nie da się ich
> jakoś wyciszyć?
Nie znam się więc się wypowiem. W pobliży gdzie mieszkam bogacze
wyjeżdzają z salonu na jazdy próbne i nic nie hałasuje jakoś
szczególnie. Za to jak opalony książe zbłądzi swoim Ferrari to jest
jazgot. Widać chce zwracać uwagę i przerobil wydech.
--
Piter
Sweet little girl I prefer
You behind the wheel
Me the passenger
-
17. Data: 2018-09-30 01:19:16
Temat: Re: O co chodzi ze sportowymi silnikami?
Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>
Dnia Sat, 29 Sep 2018 08:04:47 +0100, ddddddddddddd napisał(a):
>> No jeszcze pytanie o tą moc, bo jeśli te 300KM to wiedza od tego kto te
>> modfikacje robił, to też różnie z tym może być z wiarygodnością ;)
>>
>
> ale to mógł być seryjny samochód:
> https://www.seat-auto.pl/samochody/nowy-leon-cupra/o
pis.html
Seryjny nie miałby głośnego, ani tym bardziej strzelającego wydechu.
-
18. Data: 2018-09-30 08:14:50
Temat: Re: O co chodzi ze sportowymi silnikami?
Od: Cavallino <c...@k...pl>
W dniu 30-09-2018 o 01:19, Tomasz Pyra pisze:
> Dnia Sat, 29 Sep 2018 08:04:47 +0100, ddddddddddddd napisał(a):
>
>>> No jeszcze pytanie o tą moc, bo jeśli te 300KM to wiedza od tego kto te
>>> modfikacje robił, to też różnie z tym może być z wiarygodnością ;)
>>>
>>
>> ale to mógł być seryjny samochód:
>> https://www.seat-auto.pl/samochody/nowy-leon-cupra/o
pis.html
>
> Seryjny nie miałby głośnego, ani tym bardziej strzelającego wydechu.
Ale jeździłeś 300 konną Cuprą?
Bo z testów hot-hatchy w Automianiaku wychodzi, że jednak strzały im się
zdarzają.....
-
19. Data: 2018-09-30 13:03:26
Temat: Re: O co chodzi ze sportowymi silnikami?
Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>
Dnia Sun, 30 Sep 2018 08:14:50 +0200, Cavallino napisał(a):
> W dniu 30-09-2018 o 01:19, Tomasz Pyra pisze:
>> Dnia Sat, 29 Sep 2018 08:04:47 +0100, ddddddddddddd napisał(a):
>>
>>>> No jeszcze pytanie o tą moc, bo jeśli te 300KM to wiedza od tego kto te
>>>> modfikacje robił, to też różnie z tym może być z wiarygodnością ;)
>>>>
>>>
>>> ale to mógł być seryjny samochód:
>>> https://www.seat-auto.pl/samochody/nowy-leon-cupra/o
pis.html
>>
>> Seryjny nie miałby głośnego, ani tym bardziej strzelającego wydechu.
>
> Ale jeździłeś 300 konną Cuprą?
> Bo z testów hot-hatchy w Automianiaku wychodzi, że jednak strzały im się
> zdarzają.....
Sseryjnie produkowany samochód nie może mieć głośnego wydechu, bo nie
dostałby homologacji.
Owszem w niektórych modelach praktykuje się od razu u dealera wymianę
seryjnego wydechu na jakiegoś Akrapovica za ciężkie pieniądze. Wtedy może
być nowy, głośny, ale już nie do końca jest seryjny.
Strzaly w wydech to zapewne ALS, czyli w praktyce proces spalania który ma
miejsce również za katalizatorem, czyli nie wolno ;)
Prawdziwie seryjny raczej tak robić nie będzie, natomiast znowu może to być
nawet "dealerski tuning", czyli w praktyce chiptuning robiony w
porozumieniu z dealerem u jakiegoś lokalnego tunera.
Dostaje się "obietnicę" że tak długo jak na przeglądy i naprawy przyjeżdża
się tylko do tego delaera który auto sprzedał, tak długo problemów z
uznaniem gwarancji nie będzie.
Natomiast pytania o jakość takiej usługi pozostają.
Tak po prostu widziałem już niejeden samochód który po "tuningu" był
wolniejszy niż przed, dlatego z rezerwą podchodzę do osiągów aut które mają
"głośny wydech".
-
20. Data: 2018-09-30 20:19:32
Temat: Re: O co chodzi ze sportowymi silnikami?
Od: Marek S <p...@s...com>
W dniu 2018-09-28 o 15:01, Chris pisze:
> Bo takie auto ma wyprzedzić TIR-a w parę sec a nie minut jak u ciebie :)
Jakoś nie zauważyłem tego typu problemów. No może raz - gdy sterownik
turbiny padł.
--
Pozdrawiam,
Marek