eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyO co chodzi ze sportowymi silnikami? › Re: O co chodzi ze sportowymi silnikami?
  • X-Received: by 2002:a25:764c:: with SMTP id r73-v6mr74201ybc.7.1538078971292; Thu, 27
    Sep 2018 13:09:31 -0700 (PDT)
    X-Received: by 2002:a25:764c:: with SMTP id r73-v6mr74201ybc.7.1538078971292; Thu, 27
    Sep 2018 13:09:31 -0700 (PDT)
    Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!newsfeed.pionier.net.pl!feeder.erje.net
    !2.eu.feeder.erje.net!news.uzoreto.com!news.redatomik.org!newsfeed.xs4all.nl!ne
    wsfeed9.news.xs4all.nl!85.12.16.70.MISMATCH!peer03.ams1!peer.ams1.xlned.com!new
    s.xlned.com!feeder1.cambriumusenet.nl!feed.tweak.nl!209.85.160.216.MISMATCH!m93
    -v6no667060qte.0!news-out.google.com!k67-v6ni1031qte.1!nntp.google.com!m93-v6no
    667051qte.0!postnews.google.com!glegroupsg2000goo.googlegroups.com!not-for-mail
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Date: Thu, 27 Sep 2018 13:09:30 -0700 (PDT)
    In-Reply-To: <pojang$rmr$1@node2.news.atman.pl>
    Complaints-To: g...@g...com
    Injection-Info: glegroupsg2000goo.googlegroups.com; posting-host=156.67.127.240;
    posting-account=v2ktiAkAAAA40dkPm0TYX-JJOlOA4k2g
    NNTP-Posting-Host: 156.67.127.240
    References: <pojang$rmr$1@node2.news.atman.pl>
    User-Agent: G2/1.0
    MIME-Version: 1.0
    Message-ID: <a...@g...com>
    Subject: Re: O co chodzi ze sportowymi silnikami?
    From: Bolko <s...@g...com>
    Injection-Date: Thu, 27 Sep 2018 20:09:31 +0000
    Content-Type: text/plain; charset="UTF-8"
    Content-Transfer-Encoding: quoted-printable
    X-Received-Body-CRC: 2710812009
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2640476
    [ ukryj nagłówki ]

    W dniu czwartek, 27 września 2018 21:23:29 UTC+2 użytkownik Marek S napisał:
    > Hej,
    >
    > Poczyniłem dziś pewną obserwację, która mnie zbiła z tropu. Otóż przez
    > długi odcinek podróży autostradą (jakieś 200 - 300 km) jechałem za
    > fajnym autem: Seatem Cupra R. Było mi na rękę przykleić się do niego bo
    > kierowca ostro przyspieszał i jechał szybko. Tak, tak, wiem -
    > przypiraciłem, ale zostawmy to. Zatrzymaliśmy się w jakiejś stacji
    > paliwowej i pogadałem trochę z kolesiem. Ponoć to to ma ponad 300KM i
    > gość dawał gaz do dechy - bo tak lubi. Ja zresztą też.
    >
    > Moje auto jet dużo cięższe (chyba ponad 1800kg) i słabsze (270KM w dieslu).
    >
    > Oto co mnie zastanowiło:
    >
    > 1. Do 150km/h nie dawałem mu rady na przyspieszenie. Powyżej 180km/h
    > było dokładnie odwrotnie.
    >
    > 2. Jadąc za tym autem nabawiłem się bólu głowy. Strzelało z rury przy
    > zmianie biegów, pierdziało straszliwie. Musiałem je wyprzedzić i jechać
    > szybciej mimo prędkości lekko dyskomfortowej jak dla mnie.
    >
    > Moje pytania brzmią:
    >
    > 1. Czy silniki cywilno-sportowe muszą tak hałasować? Nie da się ich
    > jakoś wyciszyć? Jak dla mnie to musi być koszmar gdy te odgłosy
    > przenoszą się do kabiny. Jeździ się z zatyczkami do uszu? Czy to może
    > jest kwestia jakiejś mody jak instalowanie w rowerze kartonika przy
    > szprychach by hałasował jak motocykl?
    Tłumnik tłumi nie tylko hałas ale i moc.
    Najpierw robisz chip na silnik
    Potem robisz turbo
    Potem tłumnik

    > 2. Dlaczego przy znacznie większej mocy to auto nie dawało rady przy
    > większych prędkościach? Nie ma ono przecież budowy TIRa by opory
    > powietrza były jakoś znacząco większe. W czym zatem rzecz?

    krzywa moc versus obroty
    mieliście zupełnie różne

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: