-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.gazeta.pl!not-for-mail
From: Maksymilian Dutka <"maxdutka[blebleble]"@gmail.com>
Newsgroups: pl.misc.elektronika
Subject: Re: O co chodzi z wielkością dawki paliwa w silniku Diesla?
Date: Tue, 14 Dec 2010 15:14:01 +0100
Organization: "Portal Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl"
Lines: 61
Message-ID: <ie7u3c$o59$1@inews.gazeta.pl>
References: <ie7re2$ei5$1@inews.gazeta.pl> <ie7sq0$6gk$1@news.onet.pl>
NNTP-Posting-Host: public64697.xdsl.centertel.pl
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset=UTF-8; format=flowed
Content-Transfer-Encoding: 8bit
X-Trace: inews.gazeta.pl 1292336044 24745 79.163.252.185 (14 Dec 2010 14:14:04 GMT)
X-Complaints-To: u...@a...pl
NNTP-Posting-Date: Tue, 14 Dec 2010 14:14:04 +0000 (UTC)
X-User: maxdutka
In-Reply-To: <ie7sq0$6gk$1@news.onet.pl>
User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows; U; Windows NT 6.1; pl; rv:1.9.2.13) Gecko/20101207
Thunderbird/3.1.7
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.elektronika:601004
[ ukryj nagłówki ]W dniu 2010-12-14 14:52, J.F. pisze:
> Użytkownik "Maksymilian Dutka" <"maxdutka[blebleble]"@gmail.com> napisał
>> O co chodzi z wielkością dawki paliwa w silniku Diesla (SDI)?
>> (ta ustawiana np. na nastawniku pompy wtryskowej).
>> Dokładniej: załóżmy że dawka paliwa jest zbyt duża, to według mnie
>> silnik powinien wtedy zwiększać obroty aż do osiągnięcia mocy przy
>> której stosunek paliwa do powietrza będzie "odpowiedni".
>> Co pominąłem?
>
> Dawka paliwa w dieslu jest na kazdy cykl. I nie ma "odpowiedniej" -
> stare silniki ssaly powietrza ile ssaly, a paliwa mozna bylo wlac mniej
> lub wiecej.
> Jak mniej to auto zwalnia, jak wiecej to przyspiesza :-)
> Stosunek do powietrza w dieslu byl zmienny - byle nie przekroczyc dawki
> maksymalnej, wyniklej z ilosc tlenu w cylindrze, bo wtedy czarny dym
> leci. I to sie odpowiednim ogranicznikiem ustawialo.
>
To rozumie.
> Ale to bylo dawno temu i juz nieprawda - chyba nadal zasada ogolna o
> zmiennym stosunku obowiazuje, ale komputer ma do dyspozycji
> przeplywomierz powietrza, sonde lambda, sterowanie zaworem EGR, czasem
> jakas klapka na dolocie powietrza, czasem kierownica w turbinie. A
> wszystko w celu czystych spalin
>
Z tego wszystkiego SDI ma tylko EGR i klapę na dolocie, ale ona raczej
służy tylko do gaszenia silnika (ma tylko 2 położenia).
>> Na podstawie jakich danych ECU realizuje pomiar dawki paliwa?
>> (poprzez pomiar czasu otwarcia iglicy we wtryskiwaczu?)
>
> SDI ? To jest VAG ? Jest tam w ogole pompa czy pompowtryskiwacze ?
SDI, VAG, nie ma pompo-wtryskiwaczy.
> Raczej nie mierzy, tylko sam otwiera wtryskiwacz na zadany czas. Mozna
> obejrzec czy do wtryskiwaczy dochodza kabelki.
>
Jest jeden wtryskiwacz z pomiarem położenia iglicy - do niego idzie
kabel. Reszta wtryskiwaczy nie jest okablowana.
Moje pytanie powstało z potrzeby dobrania się do nastawnika (serwa)
pompy wtryskowej w silniku SDI, ale najpierw chciałbym zrozumieć o co
chodzi z dawkami paliwa i dlaczego precyzja ustawienia tego nastawnika
jest tak ważna.
Przepraszam za wysłanie postu na złą grupę, już ją anulowałem (widać
zbyt późno), i wysłałem na pl.misc.samochody.
Ale jak widać na tej grupie nie tylko można się dowiedzieć o
elektronice, chodź to o co pytam to w końcu coś na pograniczu mechatroniki.
--
Pozdrawiam
Maksymilian Dutka
Następne wpisy z tego wątku
- 14.12.10 17:58 J.F.
- 14.12.10 19:18 Tomasz Myrta
- 14.12.10 20:13 Maksymilian Dutka
- 14.12.10 21:11 J.F.
- 14.12.10 23:29 Jerry1111
- 15.12.10 08:29 Szumek
- 15.12.10 08:24 Marcin S.
- 15.12.10 20:52 Jerry1111
Najnowsze wątki z tej grupy
- Dzisiaj Bentlejem czyli przybieżeli sześciu Króli do Rysia na kasie
- ciekawy układ magnetofonu
- Mikroskop 3D
- Jak być bezpiecznym z Li-Ion?
- Szukam monitora HDMI ok. 4"
- Obcinaczki z łapaczem
- termostat do lodowki
- SEP 1 kV E
- Aku LiPo źródło dostaw - ktoś poleci ?
- starość nie radość
- Ataki hakerskie
- Akumulatorki Ni-MH AA i AAA Green Cell
- Dławik CM
- JDG i utylizacja sprzetu
- Identyfikacja układ SO8 w sterowniku migających światełek choinkowych
Najnowsze wątki
- 2024-12-25 Wrocław => Architekt rozwiązań (doświadczenie w obszarze Java, AWS
- 2024-12-25 Warszawa => Sales Assistant <=
- 2024-12-25 Kraków => Inżynier bezpieczeństwa aplikacji <=
- 2024-12-25 Lublin => System Architect (Java background) <=
- 2024-12-25 Szczecin => Specjalista ds. public relations <=
- 2024-12-25 Wrocław => Key Account Manager <=
- 2024-12-25 Kraków => Full Stack .Net Engineer <=
- 2024-12-25 Kraków => Programista Full Stack .Net <=
- 2024-12-25 Bieruń => Regionalny Kierownik Sprzedaży (OZE) <=
- 2024-12-25 Białystok => Inżynier Serwisu Sprzętu Medycznego <=
- 2024-12-25 Białystok => Delphi Programmer <=
- 2024-12-25 Chrzanów => Team Lead / Tribe Lead FrontEnd <=
- 2024-12-25 Kraków => Ekspert IT (obszar systemów sieciowych) <=
- 2024-12-25 Mińsk Mazowiecki => Spedytor Międzynarodowy <=
- 2024-12-24 Dzisiaj Bentlejem czyli przybieżeli sześciu Króli do Rysia na kasie