-
Data: 2010-12-14 14:14:01
Temat: Re: O co chodzi z wielkością dawki paliwa w silniku Diesla?
Od: Maksymilian Dutka <"maxdutka[blebleble]"@gmail.com> szukaj wiadomości tego autora
[ pokaż wszystkie nagłówki ]W dniu 2010-12-14 14:52, J.F. pisze:
> Użytkownik "Maksymilian Dutka" <"maxdutka[blebleble]"@gmail.com> napisał
>> O co chodzi z wielkością dawki paliwa w silniku Diesla (SDI)?
>> (ta ustawiana np. na nastawniku pompy wtryskowej).
>> Dokładniej: załóżmy że dawka paliwa jest zbyt duża, to według mnie
>> silnik powinien wtedy zwiększać obroty aż do osiągnięcia mocy przy
>> której stosunek paliwa do powietrza będzie "odpowiedni".
>> Co pominąłem?
>
> Dawka paliwa w dieslu jest na kazdy cykl. I nie ma "odpowiedniej" -
> stare silniki ssaly powietrza ile ssaly, a paliwa mozna bylo wlac mniej
> lub wiecej.
> Jak mniej to auto zwalnia, jak wiecej to przyspiesza :-)
> Stosunek do powietrza w dieslu byl zmienny - byle nie przekroczyc dawki
> maksymalnej, wyniklej z ilosc tlenu w cylindrze, bo wtedy czarny dym
> leci. I to sie odpowiednim ogranicznikiem ustawialo.
>
To rozumie.
> Ale to bylo dawno temu i juz nieprawda - chyba nadal zasada ogolna o
> zmiennym stosunku obowiazuje, ale komputer ma do dyspozycji
> przeplywomierz powietrza, sonde lambda, sterowanie zaworem EGR, czasem
> jakas klapka na dolocie powietrza, czasem kierownica w turbinie. A
> wszystko w celu czystych spalin
>
Z tego wszystkiego SDI ma tylko EGR i klapę na dolocie, ale ona raczej
służy tylko do gaszenia silnika (ma tylko 2 położenia).
>> Na podstawie jakich danych ECU realizuje pomiar dawki paliwa?
>> (poprzez pomiar czasu otwarcia iglicy we wtryskiwaczu?)
>
> SDI ? To jest VAG ? Jest tam w ogole pompa czy pompowtryskiwacze ?
SDI, VAG, nie ma pompo-wtryskiwaczy.
> Raczej nie mierzy, tylko sam otwiera wtryskiwacz na zadany czas. Mozna
> obejrzec czy do wtryskiwaczy dochodza kabelki.
>
Jest jeden wtryskiwacz z pomiarem położenia iglicy - do niego idzie
kabel. Reszta wtryskiwaczy nie jest okablowana.
Moje pytanie powstało z potrzeby dobrania się do nastawnika (serwa)
pompy wtryskowej w silniku SDI, ale najpierw chciałbym zrozumieć o co
chodzi z dawkami paliwa i dlaczego precyzja ustawienia tego nastawnika
jest tak ważna.
Przepraszam za wysłanie postu na złą grupę, już ją anulowałem (widać
zbyt późno), i wysłałem na pl.misc.samochody.
Ale jak widać na tej grupie nie tylko można się dowiedzieć o
elektronice, chodź to o co pytam to w końcu coś na pograniczu mechatroniki.
--
Pozdrawiam
Maksymilian Dutka
Następne wpisy z tego wątku
- 14.12.10 17:58 J.F.
- 14.12.10 19:18 Tomasz Myrta
- 14.12.10 20:13 Maksymilian Dutka
- 14.12.10 21:11 J.F.
- 14.12.10 23:29 Jerry1111
- 15.12.10 08:29 Szumek
- 15.12.10 08:24 Marcin S.
- 15.12.10 20:52 Jerry1111
Najnowsze wątki z tej grupy
- jak szybko plynie prad
- Płytki Milkv-Duo
- Światłowód między budynkami
- POtrzebny bufor 3.3<>5V, jedonkieruowy, trójstanowy, wąski
- retro
- Bezprzewodowe polączenie Windows z projektorem
- rozklejanie obudowy
- Prośba o identyfikację komponentu
- Smart gniazdko straciło na zasięgu wifi?
- Smart gniazdko straciło zasięg wifi?
- nurtuje mnie
- dziwna sprawa...
- Laptop MSI się nie uruchamia.
- Dobra listwa LED (CRI 90-95, bez migotania)
- masowe programowanie AVR
Najnowsze wątki
- 2024-11-04 GNSS Motorola G85 vs Redmi Note 9 pro
- 2024-11-04 Katowice => SAP BTP Consultant (mid/senior) <=
- 2024-11-04 Katowice => Spedytor międzynarodowy <=
- 2024-11-04 Warszawa => Specjalista/tka ds. Zamówień publicznych <=
- 2024-11-04 Poznań => QA Engineer <=
- 2024-11-04 Poznań => QA Inżynier <=
- 2024-11-04 Polskie sądy są bardzo wyrozumiałe...
- 2024-11-04 Wrocław => SAP Project System/EPPM Consultant <=
- 2024-11-04 Gliwice => Team Lead / Tribe Lead FrontEnd <=
- 2024-11-04 Kraków => Programista Full Stack (.Net Core) <=
- 2024-11-04 Kraków => Software .Net Developer <=
- 2024-11-04 Kraków => Programista Full Stack .Net <=
- 2024-11-04 Warszawa => Key Account Manager <=
- 2024-11-04 Warszawa => Spedytor Międzynarodowy <=
- 2024-11-04 Warszawa => E-COMMERCE specialist <=