    From: fv <f...@c...com>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: O co chodzi w tym szaleństwie?
    Date: Tue, 09 Mar 2010 08:43:31 +0100

    Weronika Styka wrote:
    > Kolejny to Focus z kopcącą rurą, nie tylko
    > nie odpuszcza, ale robi dziwne manewry - syn z trudem wciska się w TIRy po
    > lewej. Gość z Fokusa nie wiem z jakiego powodu pokazuje synowi podniesiony
    > palec - chyba na znak zwycięstwa?.

    A można coś więcej o tej sytuacji? Mam niejasne przeczucie, że uważa Pani, że ma
    prawo pouczać
    innych jak powinni jeździć.

    > Tak przez kolejne kilometry, do czasu aż
    > ja zmieniam na krótko syna. Na krótko, bo to co zaczęło się dziać od tego
    > momentu na drodze to film na Oscara w każdej kategorii.

    Mnie to jakoś zupełnie nie dziwi - Pani podejście (pouczanie innych) wywołuje
    agresję.

    > Panowie - wyprzedzenie kobiety w Hondzie wcale nie świadczy o Waszej
    > męskości.

    Niestety myli się Pani. Wyprzedzanie dokładnie o tym świadczy. Czy to wpływa
    pozytywnie czy
    negatywnie na ocenę męskości - można dyskutować ;-)

    > Powiem więcej - ryzykujecie życiem swoim i innych kierowców, a ta
    > kobieta w Hondzie gdyby tylko chciała, wygralaby z Wami w cuglach.

    Myślę że Pani niezłomne przekonanie o wyższości nad innymi kierowcami, ta butna
    omnipotencja jest
    powodem kłopotów jakie Pani dotykają. Możliwe też, że zdecydowanie przecenia Pani
    swoją umiejętność
    oceny sytuacji.

    Dobry kierowca potrafi poruszać się po drodze w towarzystwie innych i nie budzić
    negatywnych emocji.
    Empatia, umiejętność przeczytania czyjegoś nastroju z jego manewrów są wcale nie
    mniej ważne niż
    umiejętności techniczne czy taktyka jazdy.

    Myślę, że powinna się Pani spróbować wczuć w innych, zamiast ich pouczać. Ja wiem, że
    ocenia Pani
    wysoko swoje umiejętności, ale to od emocji innych kierowców zależy Pani i rodziny
    bezpieczeństwo.

    Zamiast walczyć ze światem i wypisywać na grupach jakie to świry jeżdżą po Polsce,
    proponowałbym
    tych świrów nauczyć się unikać. A już nade wszystko proponowałbym nie kreować
    sytuacji budzących
    agresję.

    Jeśli merytoryczne argumenty Pani nie przekonują, to odwołam się do strachu: nigdy
    nie wiadomo kiedy
    za kierownicą drugiego auta obudzi się jakiś demon, który zepchnie wam auto z drogi
    albo was
    zatrzyma, żeby was pobić.

    > 2/3 aut
    > które mnie wyprzedzały to sypiące sie rzęchy, a dla większości z nich 130
    > km/h to szczyt wszystkiego. Zresztą, większość z nich nasza Honda mogłaby
    > schrupać na przystawkę!

    O to teraz już jestem pewien. Jest Pani sama sobie winna.

    --
    fv