-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!newsfeed.pionier.net.pl!3.eu.feeder.erj
e.net!feeder.erje.net!weretis.net!feeder8.news.weretis.net!eternal-september.or
g!reader02.eternal-september.org!.POSTED!not-for-mail
From: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>
Newsgroups: pl.misc.samochody
Subject: Re: O bateriach
Date: Sun, 9 Jan 2022 23:02:08 +0100
Organization: A noiseless patient Spider
Lines: 56
Message-ID: <srfm11$3m4$1@dont-email.me>
References: <61d6cccb$0$524$65785112@news.neostrada.pl>
<61d6e262$0$559$65785112@news.neostrada.pl>
<sr6pta$nco$1$horizn@news.chmurka.net> <1itjj1zlv85rj$.dlg@myjk.org>
<sr8slp$lca$1@dont-email.me> <8...@4...net>
<61d9932c$0$527$65785112@news.neostrada.pl>
<6odyqo83f8h0$.1xsbu4cm6xlqg.dlg@40tude.net>
<61da0c8b$0$560$65785112@news.neostrada.pl>
<sre02m$h11$3$Cav@news.chmurka.net> <sre660$lal$1@dont-email.me>
<srem5n$96m$1@news.icm.edu.pl>
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset=utf-8; format=flowed
Content-Transfer-Encoding: 8bit
Injection-Date: Sun, 9 Jan 2022 22:02:09 -0000 (UTC)
Injection-Info: reader02.eternal-september.org;
posting-host="b260d182ae4bf44458ef110c14245166"; logging-data="3780";
mail-complaints-to="a...@e...org";
posting-account="U2FsdGVkX18okxMmCD9h6PMBjD6BPsVw"
User-Agent: Mozilla/5.0 (X11; Linux x86_64; rv:68.0) Gecko/20100101
Thunderbird/68.10.0
Cancel-Lock: sha1:Hia6sqOmvXWgf9C6A3+xsjwOaKE=
In-Reply-To: <srem5n$96m$1@news.icm.edu.pl>
Content-Language: pl
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2700516
[ ukryj nagłówki ]> Decyzja w rękach ludzi.
Dzięki że (przez przypadek) się ze mną zgodziłeś.
>> uzyskując za to 90% redukcji co2, głosujemy portfelami za utrzymaniem
>> komfortu przy zajebiście wysokiej cenie. Wyobraźcie sobie że
>> przegłosowujemy nakaz że każde auto spalinowe musi gdzieś tam wozić
>> 250kg ciężarek. no chyba cie popieprzyło - powie większość!? Takie
>> samo zdanie mam o właścicielach samochodów elektrycznych które moga
>> zrobić 400km, ale od poniedziałku do piątku robią 25km.
>
> Przecież ze spalinowymi jest to samo. Elektryczność niewiele tu wnosi.
nie. bo cena auta salinowego nie zalezy od zasięgu. pełny pusty bak - ta
sama masa. akumulator na 50km a 500km - sam policz ile to kg
1. nie mówię nikomu jak ma żyć, co ma robić. ale jeśli ktoś mówi że wina
leży w bateriach, albo winne są koncerny... nie winni jesteśmy my sami.
2. holandia jeździ na rowerach. czemu my nie? bo nie mamy płasko. czemu
nie na rowerach elektrycznych? bo zimno, ale czemu nie od kwietnia do
paźdezienika - wyper#&%#$%#laj. OK. na ten argument nie mam odpowiedzi
3. zazwyczaj jeżdżę do pracy na rowerze.
4. ja pisałem o tym że fajnie byłoby gdyby były małe auta o małym
zasięgu. takim jak autobus lub tramwaj razy dwa. ludzie potrafią jechać
tramwajaem dwa przystanki czyli 3km, albo normalnie po bożemu - 8km. bo
to za daleko na piechotę i dla większości za dlaeko rowerem. zresztą co
tam rowerem zimą. jak w miastach +100tyś przez 12 dni w roku jest
ślisko. Więc elektryk w zamian za tramwaj. ale panie gdzie tym pojadę na
weekend - do dupy pojedziesz. to ma zastąpić tramwaj i być ekologiczne.
Gdzieś wspomniałem o jednośladzie - zaraz kopać bo można. co wam z tego?
ujma na honorze jechac jednośladem? Nie tyle samemu, co zasugerować że
sprawniejsi fizycznie by mogli? ale nie, uczniowie i studenci raczej
starymi oplami, bo naśladują tych zamożniejszych.
5. piszemy o bateriach/ akumulatorach. sprawdźcie prosze czy istnieje
akumulator który odda prądu za więcej monet niż sam kosztuje. czaicie
to? Jak dostaniecie prąd za darmo, ale musicie sobie kupić akumulator w
którym będziecie go nosić lub wozić, to i tak będziecie "w plecy". Dla
mnei to szok. to w zasadzie wywraca do góry kołami elektromobilnośc. czy
to nie jest przejaw "zmowy"
6. Nie no, dobra, moznaby pojeździć dzisiejszym odpowiednikiem
"piździka" parę miesięcy do pracy. oczywiście elektrycznym, bo jak
inaczej. nie są drogie - za 4 tyś można kupić. spróbujcie go
ubezpieczyć. polecam rankomat, mubi..... Dla leniwych mam odpowiedź. nie
da się. nie ma w ofercie ubezpieczniea na taki pojazd. czy to nie jest
zmowa?
nie zrobimy elektromobilności autami za piedylion monet. ludzi nie stać.
możemy ich wytykać palcami, kazać płacić kary za używanie spaliniaków,
ale to najgorsza droga do porzucenia benzyny. tak jak z żarówkami,
segregacja, kulturą (czy jej brakiem)osobistą, każdy z nas musi coś
dołożyć. albo odjąć. odjąć bezsensowne kilometry, niepotrzebną masę
pojazdu, albo zrezygnować z 10% komfortu, który generuje
zanieczyszczenie. choćby w produkcji niewykorzystywanego akumulatora.
Im mniejszy pojazd elektryczny, tym mniej zanieczyszczeń wytworzy w
czasie transportu. Ktoś ma inne zdanie? Więc gdzie jest optimum
masy/zasięgu? renault zoe 395km zasiegu i prawie 2 tony masy? za 100 lat
będą sie z Was śmiali
ToMasz
Następne wpisy z tego wątku
- 09.01.22 23:04 ToMasz
- 10.01.22 00:27 ii
- 10.01.22 02:00 RoMan Mandziejewicz
- 10.01.22 11:38 ąćęłńóśźż
- 10.01.22 11:42 ąćęłńóśźż
- 10.01.22 14:35 J.F
- 10.01.22 16:04 J.F
- 10.01.22 16:08 J.F
- 10.01.22 19:23 ii
- 11.01.22 10:01 RadoslawF
- 11.01.22 10:38 J.F
- 11.01.22 17:24 RadoslawF
- 11.01.22 17:37 J.F
- 12.01.22 14:13 RadoslawF
- 13.01.22 10:46 J.F
Najnowsze wątki z tej grupy
- 300km/h
- Jaka nawigacja z asystentem zmiany pasa ruchu?
- Zapierdalać
- Oszczędzanie nie jest łatwe
- Jeździ, skręca, hamuje
- Do IO i innych elektrooszolomow, tu macie prawdziwe smrody
- śnieg
- Jazda z Warszawy do Krakowa teslą
- Beztłumikowcy
- promile wspierają Ukrainę
- Chińczyki są LEPSZE ;-)
- Już nie płoną
- 8%
- Nowy Outlander PHEV w PL
- Śmiechu KOOOOOOPA ;-)
Najnowsze wątki
- 2025-01-12 Jak na naszych oczach odradza się cenzura :-)
- 2025-01-11 Koszty prowadzenia firmy za granicą
- 2025-01-11 19 migrantów
- 2025-01-11 300km/h
- 2025-01-11 Kongres USA uchwalił "Prawo babci Pawlakowej" na MTK [Lex Gradma Pawlak]
- 2025-01-11 Riga => Specjalista ds. public relations <=
- 2025-01-11 Przestępca wyborczy Musk nadciąga nad Tuskistan?
- 2025-01-11 Białystok => Delphi Programmer <=
- 2025-01-09 Jaka nawigacja z asystentem zmiany pasa ruchu?
- 2025-01-10 Coś dusi.
- 2025-01-09 akumulator napięcie 12.0v
- 2025-01-10 Białystok => Architekt rozwiązań (doświadczenie w obszarze Java, A
- 2025-01-10 Warszawa => Software .Net Developer <=
- 2025-01-10 Białystok => Application Security Engineer <=
- 2025-01-10 Warszawa => System Architect (Java background) <=