  • Data: 2009-10-13 12:38:40
    Temat: Re: O Rany !! - panoramy !!
    Od: XX YY <f...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    > pewno ze nie, do tego stopnia sie nie znudzila ze gro ludziom ja wykonujacym
    > (i nawet nie mowie o tych co robia to zawodowo) wystarcza plaskie obrazy a
    > nie jakies sferyczne cuda do ogladania w jakis javach czy innych cudach.

    czowiekowi w zyciu wystracza jedno zdjecie co kilkanascie lat - do
    dowodu osobistego , paszportu , prawa jazdy.
    jedno w kilku odbitkach.
    to jest to, co wystarcza.
    a jednak okazuje sie ze wystarcza nie zawsze znaczy wystarcza , bo
    gdyby wystrczylo nikt nie mialby wiecj zdjec niz te 3 wyminione..
    Sa jakies powody dla ktorych fotografia sie nie nudzi - wszystko
    jedno jaka plaska czy panorama 360st.
    Powiedzilabym stopien "plaskosci " fotografi nie ma wplywu na jej
    atrakcyjnosc .
    Jesli sie nie znudzila to nie dlatego ze jest plaska , tylko ze
    wzgledu na przekaz tresciowy.
    Pod tym wzgledem panorama ma dalece wieksze mozliwosci - zatem nie
    oczekuje aby sie znudzila szybko.
    Wrecz przeciwnie - jedno zdjecie plaskie ogladam sekundy , panorame
    juz parokrotnie dluzej , tak wiec poswiecam jej wiecej uwagi ,
    bardziej wciaga , znudzeniue wystepuje pozniej niz w fotografii
    plaskiej jak ja nazywasz.

    jest to w odroznieniu od fotografi plaskiej nowa jakosc ,ktora
    powstala dzieki komputerowi i aparatowi cyfrowemu.

    To tylko nowa mozliwosc przekazu informacji , czy sie znudzi czy nie
    to zalezy od atrakcyjnosci tresciowej dla ogladajacego. NIe widze
    powodu dla ktorego przekaz panoramiczny nie mielby trafic do sztuki ?
    Projekty fotograficzne robione technika panoramiczna - jak najbardziej
    wyobrazalne.