eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyNur fur deutche...
Ilość wypowiedzi w tym wątku: 23

  • 1. Data: 2011-01-13 16:35:20
    Temat: Nur fur deutche...
    Od: " A." <a...@g...pl>

    Witam,
    czy ktoś może wie jakie jest kryterium sprzedaży w Niemczech
    samochodów "tylko dla Niemców" (np. http://tnij.org/nurfurdeutche - "KEIN
    Reimport (deutsches Neufahrzeug)")? Paszport niemiecki, zamieszkanie w
    niemczech, testy na aryjskość sprzed 70 lat? Da się to jakoś obejść? W końcu
    jesteśmy w UE, a przepisy chyba zabraniają dyskryminacji ze względu na
    narodowość :)

    A patrząc na sprawę z innej strony - czemu w Polsce nie można takiej Mazdy
    sprzedawać za (17.500 euro x 3,90 zł) 68.250 zł, a trzeba żądać ponad 80.000
    zł? I nie piszcie, że podatki wyższe - nawet dodając VAT 4% i akcyzę 3 %
    (zakładając, że tej nie ma w Niemczech) cena powinna nie przekraczać 73.000
    zł. Poza tym część wyższych podatków rekompensują niższe koszty prowadzenia
    działalności przez firmy (importer/dealer). No a argument - "mały rynek,
    mała sprzedaż - nie to co w Niemczech" kazałby wnioskować, że w Luksemburgu
    (na przykład) cena takiej Mazdy pewnie wynosi ze 100.000 euro (no bo rynek
    jeszcze mniejszy). Poza tym - wysoka cena skutkuje niską sprzedażą, niska
    sprzedaż skutkuje wyższą ceną itd... A po auto trzeba jechać do Niemca
    (przez co niemiecka Mazda ma wyższą sprzedaż, a polska Mazda ma g....)

    Czy ktoś mądrzejszy ode mnie może mi ten paradoks wytłumaczyć? Na
    marginesie - przy Fordzie S-max nie ma takiej różnicy, ceny są podobne.

    pzdr
    A.

    --
    Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/


  • 2. Data: 2011-01-13 17:16:52
    Temat: Re: Nur fur deutche...
    Od: "gri" <s...@a...er>


    Użytkownik " A." <a...@g...pl> napisał w wiadomości
    news:ign63o$etf$1@inews.gazeta.pl...
    > Witam,
    > czy ktoś może wie jakie jest kryterium sprzedaży w Niemczech
    > samochodów "tylko dla Niemców" (np. http://tnij.org/nurfurdeutche - "KEIN
    > Reimport (deutsches Neufahrzeug)")? Paszport niemiecki, zamieszkanie w
    > niemczech, testy na aryjskość sprzed 70 lat? Da się to jakoś obejść? W
    > końcu
    > jesteśmy w UE, a przepisy chyba zabraniają dyskryminacji ze względu na
    > narodowość :)

    Ta adnotacja oznacza, że auto jest z niemieckiej sieci dystrybucyjnej a nie
    zostało sprowadzone z innego kraju

    > A patrząc na sprawę z innej strony - czemu w Polsce nie można takiej Mazdy
    > sprzedawać za (17.500 euro x 3,90 zł) 68.250 zł, a trzeba żądać ponad
    > 80.000

    http://www.interauto.pl/mazda/5,64?&modeli=744954&ka
    tegoria=&rokprodod=&rokproddo=&przebod=&przebdo=&moc
    od=&mocdo=&paliwo=&cenaod=&cenado=&stan=&kolor=&meta
    lic=&klima=&klimaaut=&sort=createat&sortorder=asc&pa
    ge=1


  • 3. Data: 2011-01-13 17:27:37
    Temat: Re: Nur fur deutche...
    Od: masti <g...@t...hell>

    Dnia pięknego Thu, 13 Jan 2011 15:35:20 +0000 osobnik zwany A. wystukał:

    > Witam,
    > czy ktoś może wie jakie jest kryterium sprzedaży w Niemczech samochodów
    > "tylko dla Niemców" (np. http://tnij.org/nurfurdeutche - "KEIN Reimport
    > (deutsches Neufahrzeug)")?

    warto najpierw znać język. To co napisałeś oznacza tylko, że ten samochód
    nie pochodzi z reimportu do Niemiec z innego kraju i jest to nowy
    samochód wyprodukowany w Niemczech.

    --
    mst <at> gazeta <.> pl
    "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?
    -Wiem co mówię, to grunt zabija!" T.Pratchett


  • 4. Data: 2011-01-13 17:27:59
    Temat: Re: Nur fur deutche...
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Thu, 13 Jan 2011 15:35:20 +0000 (UTC), A. wrote:
    >czy ktoś może wie jakie jest kryterium sprzedaży w Niemczech
    >samochodów "tylko dla Niemców" (np. http://tnij.org/nurfurdeutche - "KEIN
    >Reimport (deutsches Neufahrzeug)")?

    Czekaj czekaj - mnie sie wydaje ze to ma znaczyc "zaden reimport - to
    jest nowe niemieckie auto".
    Czyzby cena zaskakiwala tez Niemcow i trzeba sie uwiarygodnic ?

    >jesteśmy w UE, a przepisy chyba zabraniają dyskryminacji ze względu na
    >narodowość :)

    Biznesy chodza roznymi drogami - moze ktos ma np wylacznosc na dany
    teren. Albo sprzedaz mazdy w Niemczech spadla i Mazda robi promocje.
    Nie wiem co unia na to - chyba niewiele, bo mimo ze czasem naklada
    jakies kary, to roznice w cenach sa nagminne.

    Umowy, upusty, premie za wykonanie planu ..

    >A patrząc na sprawę z innej strony - czemu w Polsce nie można takiej Mazdy
    >sprzedawać za (17.500 euro x 3,90 zł) 68.250 zł, a trzeba żądać ponad 80.000
    >zł? I nie piszcie, że podatki wyższe - nawet dodając VAT 4% i akcyzę 3 %
    >(zakładając, że tej nie ma w Niemczech) cena powinna nie przekraczać 73.000

    wez pod uwage kurs euro z dnia ustalania cennika i rezerwe na zmiany
    kursowe .. i sie okaze ze wcale nie tak drozej nam sprzedaja.

    O ile w ogole - to jakas unikalna oferta, oficjalna cena z mazda.de
    jest 20490 euro. Z naszymi podatkami wychodzi 85kzl. Alez roluja tych
    Niemcow, nic dziwnego ze musza promocje organizowac :-)

    J.


  • 5. Data: 2011-01-13 17:42:45
    Temat: Re: Nur fur deutche...
    Od: " A." <a...@g...pl>

    > Dnia pięknego Thu, 13 Jan 2011 15:35:20 +0000 osobnik zwany A. wystukał:
    >
    > > Witam,
    > > czy ktoś może wie jakie jest kryterium sprzedaży w Niemczech
    samochodĂłw
    > > "tylko dla NiemcĂłw" (np. http://tnij.org/nurfurdeutche - "KEIN Reimport
    > > (deutsches Neufahrzeug)")?
    >
    > warto najpierw znać język. To co napisałeś oznacza tylko, że ten
    samochĂłd
    >
    > nie pochodzi z reimportu do Niemiec z innego kraju i jest to nowy
    > samochĂłd wyprodukowany w Niemczech.

    Ha... masz rację. Jak się człowiek na coś zafiksuje, to potem nie jest w
    stanie rozsądnie myśleć.

    A skoro jest tak jak jest, to już nie mam zielonego pojęcia po co kupować
    nową Mazdę w Polsce. Nawet dodając większy VAT i akcyzę jest się dobre 10%
    do przodu.
    pzdr.
    A.


    --
    Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/


  • 6. Data: 2011-01-13 17:46:10
    Temat: Re: Nur fur deutche...
    Od: " A." <a...@g...pl>

    > Ta adnotacja oznacza, że auto jest z niemieckiej sieci dystrybucyjnej a nie
    > zostało sprowadzone z innego kraju

    fakt, mój błąd.

    > http://www.interauto.pl/mazda/5,64?
    &modeli=744954&kategoria=&rokprodod=&rokprod
    >
    do=&przebod=&przebdo=&mocod=&mocdo=&paliwo=&cenaod=&
    cenado=&stan=&kolor=&meta
    li
    > c=&klima=&klimaaut=&sort=createat&sortorder=asc&page
    =1

    I dziękuję za dowód, że nie jest to pojedynczy przypadek, ale norma w
    normalnym kraju. U nas ani normy nie ma, ani normalności :)

    pozdrawiam
    Adam


    --
    Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/


  • 7. Data: 2011-01-13 17:50:01
    Temat: Re: Nur fur deutche...
    Od: " A." <a...@g...pl>

    > O ile w ogole - to jakas unikalna oferta, oficjalna cena z mazda.de
    > jest 20490 euro. Z naszymi podatkami wychodzi 85kzl. Alez roluja tych
    > Niemcow, nic dziwnego ze musza promocje organizowac :-)

    Rzecz w tym, że nie jest to oferta unikalna - podobnych jest co najmniej
    kilka (z różnych rejonów Niemiec).
    Może i cennikowo wygląda sprawa podobnie, ale w Polsce przedstawicie Mazdy
    robią problem z rabatem 2%, a w Niemczech dają 20%. Dlaczego zatem w Polsce
    też nie opłaca się dać klientowi 20% rabatu (a nawet 13%, żeby ten VAT i
    akcyzę pokryć)?
    pzdr
    A.

    --
    Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/


  • 8. Data: 2011-01-13 17:54:45
    Temat: Re: Nur fur deutche...
    Od: "gri" <s...@a...er>


    Użytkownik " A." <a...@g...pl> napisał w wiadomości
    news:ignafp$so1$1@inews.gazeta.pl...
    > Może i cennikowo wygląda sprawa podobnie, ale w Polsce przedstawicie Mazdy
    > robią problem z rabatem 2%, a w Niemczech dają 20%. Dlaczego zatem w
    > Polsce

    Z czegoś żyć trzeba. Mało sztuk, to marża musi być znaczna, by nie
    zbankrutować

    Sprzedaż Mazdy (styczeń - grudzień 2010)
    Model Egz.
    Mazda2 470
    Mazda3 1266
    Mazda5 101
    Mazda6 1166
    Mazda CX-7 559
    Mazda MX-5 60
    Mazda CX-9 135
    Razem 3 757


  • 9. Data: 2011-01-13 17:57:24
    Temat: Re: Nur fur deutche...
    Od: "gri" <s...@a...er>


    Użytkownik "gri" <s...@a...er> napisał w wiadomości
    news:ignap7$5si$1@news.onet.pl...
    > Z czegoś żyć trzeba. Mało sztuk, to marża musi być znaczna, by nie
    > zbankrutować


    Dla porównania :-)
    Chińskie Stowarzyszenie Producentów Samochodów (CAAM) poinformowało, że w
    2010 roku miejscowi producenci sprzedali łącznie 18,06 mln aut, z czego 13,8
    mln egz. stanowią auta osobowe.


  • 10. Data: 2011-01-13 18:02:05
    Temat: Re: Nur fur deutche...
    Od: "gri" <s...@a...er>


    Użytkownik "gri" <s...@a...er> napisał w wiadomości
    news:ignau5$6h9$1@news.onet.pl...

    > Dla porównania :-)

    Marka Sprzedaż I-XII.2010 w Polsce
    Skoda 37 785
    Volkswagen 27 868
    Ford 26 880
    Fiat 25 863
    Toyota 25 119
    Opel 24 769
    Renault 18 754
    Kia 16 429
    Hyundai 15 077
    Peugeot 14 225

strony : [ 1 ] . 2 . 3


Szukaj w grupach

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: