  • 11. Data: 2011-01-13 18:03:49
    Temat: Re: Nur fur deutche...
    Od: "marek" <s...@o...pl>

    > A patrząc na sprawę z innej strony - czemu w Polsce nie można takiej Mazdy
    > sprzedawać za (17.500 euro x 3,90 zł) 68.250 zł, a trzeba żądać ponad
    > 80.000
    > zł?

    bo sa frajerzy sklonni tyle zaplacic ?

  • 12. Data: 2011-01-13 18:12:23
    Od: "gri" <s...@a...er>

    Użytkownik "marek" <s...@o...pl> napisał w wiadomości
    > bo sa frajerzy sklonni tyle zaplacic ?

    Kto bogatemu zabroni ?
    Jeden kupuje mazde za 80kPLN, inny malucha za 80PLN
    lub za 1 MPLN auto z włoskiej manufaktury, które nazywa się Fornasari

  • 13. Data: 2011-01-13 18:14:09
    Od: " A." <a...@g...pl>

    > Z czegoś żyć trzeba. Mało sztuk, to marża musi być znaczna, by nie
    > zbankrutować

    No tak, tylko pytanie, czy mała sprzedaż nie wynika przypadkiem z wysokiej
    ceny?

    Takie proste wyliczenie.
    Stoi sobie (fizycznie) w Kamienicy Saskiej (znanej przez lat kilkadziesiąt
    jako Karl-Marx-Stadt) Mazda 5 w wersji Center Line (czyli średniej),
    silnikiem benzynowym 1.8, w kolorze szary metlik.
    Imć Niemiec życzy sobie za to auto 15.454 euro netto. Imć Polak kupuje to
    auto (płacąc powiedzmy 3,90 zł/ euro) z 0% VATem (sprzedaż
    wewnątrzwspólnotowa), odprowadza uczciwie 23% VAT oraz 3,1% akcyzy,
    rejestruje i ubezpiecza auto w Polsce, odbiera auto i wraca do swej
    macierzy. Policzmy ile zapłacił: 15.454 + 23% VAT + 3,1% akcyzy = 19.600
    euro, a w złotówkach 76.500 zł.
    A gdyby chciał takie auto kupić w salonie w Breslau? 87.700 + 1.900 (lakier)
    = 89.600 zł. Może jakiś upust, rabat? Nie ma mowy...
    A potem wychodzi różnica w wielkości sprzedaży Mazdy w Niemczech i w Polsce.
    Ja się nie dziwię, jeśli będę kupował Mazdę, to w np. Kamienicy Saskiej.

    pzdr.
    A.

    PS.
    ceny się wyrównają, gdy 1 euro będzie kosztować 4,57 złotego.

  • 14. Data: 2011-01-13 18:15:26
    Od: " A." <a...@g...pl>

    Mazdy

    > bo sa frajerzy sklonni tyle zaplacic ?

    To chyba jedyne sensowne wytłumaczenie...

    A.

  • 15. Data: 2011-01-13 18:23:00
    Od: "gri" <s...@a...er>

    Użytkownik " A." <a...@g...pl> napisał w wiadomości
    > A potem wychodzi różnica w wielkości sprzedaży Mazdy w Niemczech i w
    > Polsce.
    > Ja się nie dziwię, jeśli będę kupował Mazdę, to w np. Kamienicy Saskiej.

    Nie widzę problemu.
    Kup 100 mazd5 i sprzedawaj po 60 tys. Obrócisz 6 mln zł
    A jak kupisz 16 667 aut będziesz miliarderem

    Za ile kupuje auto diler, które sprzeda za 80 tys. zł ? Za 65 tys.?
    Ty oczekujesz rabatu 16 tys. ? Ma dopłacić do interesu?
    Ile kosztuje utrzymanie salonu?
    Siła nabywcza Niemców jest wielokrotnie większa niż Polaków, to więcej aut
    tam się sprzedaje, mogą być tańsze

  • 16. Data: 2011-01-13 18:26:28
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Thu, 13 Jan 2011 17:14:09 +0000 (UTC), A. wrote:
> [...]
    >A gdyby chciał takie auto kupić w salonie w Breslau? 87.700 + 1.900 (lakier)
    >= 89.600 zł. Może jakiś upust, rabat? Nie ma mowy...

    No ale co to za auto ? Rocznik 2010, powystawowy, czy nowka sztuka
    odbior za trzy miesiace ?

    ten dealer ma ich wiecej ? to adres strony poprosze :-)

    J.

  • 17. Data: 2011-01-13 18:34:50
    Od: " A." <a...@g...pl>

    > Nie widzę problemu.
    > Kup 100 mazd5 i sprzedawaj po 60 tys. Obrócisz 6 mln zł
    > A jak kupisz 16 667 aut będziesz miliarderem

    Ja też nie widzę problemu.
    W hurtowego importera bawić się nie mam zamiaru, jedno auto mi wystarczy.

    > Za ile kupuje auto diler, które sprzeda za 80 tys. zł ? Za 65 tys.?
    > Ty oczekujesz rabatu 16 tys. ? Ma dopłacić do interesu?

    Nie, oczekuję że nie będę traktowany jak skończony idota, którego można
    naciągać bez żenady. Jakoś przy Fordzie (S-maxa spradzałem) nie ma takiego
    przebicia (ceny są podobne). Znaczy się dealerzy Forda dopłacają, a Mazdy
    muszą zarabiać 15k zł na samochodzie za 80k?

    > Ile kosztuje utrzymanie salonu?

    A Herr Niemiec nie utrzymuje salonu? A może ma niższe koszty utrzymania
    tegoż (znaczy się, zatrudnia Turków na czarno? bo chyba pracownikowi-
    Niemcowi płaci więcej niż polski dealer pracownikowi-Polakowi?).

    > Siła nabywcza Niemców jest wielokrotnie większa niż Polaków, to więcej aut

    Ciekawe, ciekawe - znaczy się - im wyższa siła nabywcza, tym niższe ceny?
    Udowodnij tę teorię, to będziesz miał szansę na Nobla z ekonomii.

    > tam się sprzedaje, mogą być tańsze

    No toć przecież pisałem już dwa razy - może tam się sprzedaje więcej aut BO
    są tańsze. Gdyby w Polsce były tańsze, to zapewne też sprzedawałoby się ich
    więcej. Swoją drogą "gdyby były" ma też inny wymiar - w Breslau mają na
    stanie jedną Mazdę 5, a kolejne >być może< będą w marcu.

    pzdr.
    A.

  • 18. Data: 2011-01-13 18:39:15
    Od: " A." <a...@g...pl>

    > No ale co to za auto ? Rocznik 2010, powystawowy, czy nowka sztuka
    > odbior za trzy miesiace ?

    Nówka sztuka, odbiór od ręki? A może i stoi na wystawie... Nieważne, dostanę
    gdzieś w Polsce rocznik 2010, nowy model, nawet powystawowy, za 76.000 zł?

    > ten dealer ma ich wiecej ? to adres strony poprosze :-)

    wystarczy mobile.de przejrzeć, albo stronę podaną w tym wątku
    (interauto.pl). Zresztą nie musi to być Kamienica Saska, podobnych ofert
    jest trochę.
    A zresztą, http://tnij.org/prosisz-masz

    pozdrawiam
    A.

  • 19. Data: 2011-01-13 19:07:17
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Thu, 13 Jan 2011 17:34:50 +0000 (UTC), A. wrote:
> [...]
    >przebicia (ceny są podobne). Znaczy się dealerzy Forda dopłacają, a Mazdy
    >muszą zarabiać 15k zł na samochodzie za 80k?

    No wiesz, jak sie w calej polsce sprzedalo 4000 pojazdow, to z czegos
    te salony musza zyc :-)

    Ale podejrzewam ze polski dealer wcale nie zarabia na tym aucie 15k,
    tylko ktos sie jeszcze pod to podlacza .. Mazda Polska ?

    >Ciekawe, ciekawe - znaczy się - im wyższa siła nabywcza, tym niższe ceny?
    >Udowodnij tę teorię, to będziesz miał szansę na Nobla z ekonomii.

    Wystarczy porownac cene tej mazdy na calym swiecie ? :-)

    >No toć przecież pisałem już dwa razy - może tam się sprzedaje więcej aut BO
    >są tańsze. Gdyby w Polsce były tańsze, to zapewne też sprzedawałoby się ich
    >więcej.

    A co - jakby byly po 75k to bys kupil, a 80k nie masz ?

    J.

  • 20. Data: 2011-01-13 20:05:10
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Thu, 13 Jan 2011 17:39:15 +0000 (UTC), A. wrote:

    >wystarczy mobile.de przejrzeć, albo stronę podaną w tym wątku
    >(interauto.pl). Zresztą nie musi to być Kamienica Saska, podobnych ofert
    >jest trochę.
    >A zresztą, http://tnij.org/prosisz-masz

    Ale to znowu mobile.de.

    Daj strone tego dealera - ja sie zaloze se tam nic nie pisza o takiej
    cenie.

    Ciekaw jestem ile bym uslyszal, gdybym zadzwonil, albo poszedl i
    poogladal.

    J.