-
11. Data: 2011-01-13 18:03:49
Temat: Re: Nur fur deutche...
Od: "marek" <s...@o...pl>
> A patrząc na sprawę z innej strony - czemu w Polsce nie można takiej Mazdy
> sprzedawać za (17.500 euro x 3,90 zł) 68.250 zł, a trzeba żądać ponad
> 80.000
> zł?
bo sa frajerzy sklonni tyle zaplacic ?
-
12. Data: 2011-01-13 18:12:23
Temat: Re: Nur fur deutche...
Od: "gri" <s...@a...er>
Użytkownik "marek" <s...@o...pl> napisał w wiadomości
news:ignb9q$1ve$1@inews.gazeta.pl...
> bo sa frajerzy sklonni tyle zaplacic ?
Kto bogatemu zabroni ?
Jeden kupuje mazde za 80kPLN, inny malucha za 80PLN
lub za 1 MPLN auto z włoskiej manufaktury, które nazywa się Fornasari
-
13. Data: 2011-01-13 18:14:09
Temat: Re: Nur fur deutche...
Od: " A." <a...@g...pl>
> Z czegoś żyć trzeba. Mało sztuk, to marża musi być znaczna, by nie
> zbankrutować
No tak, tylko pytanie, czy mała sprzedaż nie wynika przypadkiem z wysokiej
ceny?
Takie proste wyliczenie.
Stoi sobie (fizycznie) w Kamienicy Saskiej (znanej przez lat kilkadziesiąt
jako Karl-Marx-Stadt) Mazda 5 w wersji Center Line (czyli średniej),
silnikiem benzynowym 1.8, w kolorze szary metlik.
Imć Niemiec życzy sobie za to auto 15.454 euro netto. Imć Polak kupuje to
auto (płacąc powiedzmy 3,90 zł/ euro) z 0% VATem (sprzedaż
wewnątrzwspólnotowa), odprowadza uczciwie 23% VAT oraz 3,1% akcyzy,
rejestruje i ubezpiecza auto w Polsce, odbiera auto i wraca do swej
macierzy. Policzmy ile zapłacił: 15.454 + 23% VAT + 3,1% akcyzy = 19.600
euro, a w złotówkach 76.500 zł.
A gdyby chciał takie auto kupić w salonie w Breslau? 87.700 + 1.900 (lakier)
= 89.600 zł. Może jakiś upust, rabat? Nie ma mowy...
A potem wychodzi różnica w wielkości sprzedaży Mazdy w Niemczech i w Polsce.
Ja się nie dziwię, jeśli będę kupował Mazdę, to w np. Kamienicy Saskiej.
pzdr.
A.
PS.
ceny się wyrównają, gdy 1 euro będzie kosztować 4,57 złotego.
--
Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/
-
14. Data: 2011-01-13 18:15:26
Temat: Re: Nur fur deutche...
Od: " A." <a...@g...pl>
> > A patrząc na sprawę z innej strony - czemu w Polsce nie można takiej
Mazdy
> > sprzedawać za (17.500 euro x 3,90 zł) 68.250 zł, a trzeba żądać ponad
> > 80.000
> > zł?
>
> bo sa frajerzy sklonni tyle zaplacic ?
To chyba jedyne sensowne wytłumaczenie...
A.
--
Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/
-
15. Data: 2011-01-13 18:23:00
Temat: Re: Nur fur deutche...
Od: "gri" <s...@a...er>
Użytkownik " A." <a...@g...pl> napisał w wiadomości
news:ignbt1$3oa$1@inews.gazeta.pl...
> A potem wychodzi różnica w wielkości sprzedaży Mazdy w Niemczech i w
> Polsce.
> Ja się nie dziwię, jeśli będę kupował Mazdę, to w np. Kamienicy Saskiej.
Nie widzę problemu.
Kup 100 mazd5 i sprzedawaj po 60 tys. Obrócisz 6 mln zł
A jak kupisz 16 667 aut będziesz miliarderem
Za ile kupuje auto diler, które sprzeda za 80 tys. zł ? Za 65 tys.?
Ty oczekujesz rabatu 16 tys. ? Ma dopłacić do interesu?
Ile kosztuje utrzymanie salonu?
Siła nabywcza Niemców jest wielokrotnie większa niż Polaków, to więcej aut
tam się sprzedaje, mogą być tańsze
-
16. Data: 2011-01-13 18:26:28
Temat: Re: Nur fur deutche...
Od: J.F. <j...@p...onet.pl>
On Thu, 13 Jan 2011 17:14:09 +0000 (UTC), A. wrote:
>Stoi sobie (fizycznie) w Kamienicy Saskiej (znanej przez lat kilkadziesiąt
>jako Karl-Marx-Stadt) Mazda 5 w wersji Center Line (czyli średniej),
>silnikiem benzynowym 1.8, w kolorze szary metlik.
>Imć Niemiec życzy sobie za to auto 15.454 euro netto. [...
>euro, a w złotówkach 76.500 zł.
>A gdyby chciał takie auto kupić w salonie w Breslau? 87.700 + 1.900 (lakier)
>= 89.600 zł. Może jakiś upust, rabat? Nie ma mowy...
No ale co to za auto ? Rocznik 2010, powystawowy, czy nowka sztuka
odbior za trzy miesiace ?
ten dealer ma ich wiecej ? to adres strony poprosze :-)
J.
-
17. Data: 2011-01-13 18:34:50
Temat: Re: Nur fur deutche...
Od: " A." <a...@g...pl>
> Nie widzę problemu.
> Kup 100 mazd5 i sprzedawaj po 60 tys. Obrócisz 6 mln zł
> A jak kupisz 16 667 aut będziesz miliarderem
Ja też nie widzę problemu.
W hurtowego importera bawić się nie mam zamiaru, jedno auto mi wystarczy.
> Za ile kupuje auto diler, które sprzeda za 80 tys. zł ? Za 65 tys.?
> Ty oczekujesz rabatu 16 tys. ? Ma dopłacić do interesu?
Nie, oczekuję że nie będę traktowany jak skończony idota, którego można
naciągać bez żenady. Jakoś przy Fordzie (S-maxa spradzałem) nie ma takiego
przebicia (ceny są podobne). Znaczy się dealerzy Forda dopłacają, a Mazdy
muszą zarabiać 15k zł na samochodzie za 80k?
> Ile kosztuje utrzymanie salonu?
A Herr Niemiec nie utrzymuje salonu? A może ma niższe koszty utrzymania
tegoż (znaczy się, zatrudnia Turków na czarno? bo chyba pracownikowi-
Niemcowi płaci więcej niż polski dealer pracownikowi-Polakowi?).
> Siła nabywcza Niemców jest wielokrotnie większa niż Polaków, to więcej aut
Ciekawe, ciekawe - znaczy się - im wyższa siła nabywcza, tym niższe ceny?
Udowodnij tę teorię, to będziesz miał szansę na Nobla z ekonomii.
> tam się sprzedaje, mogą być tańsze
No toć przecież pisałem już dwa razy - może tam się sprzedaje więcej aut BO
są tańsze. Gdyby w Polsce były tańsze, to zapewne też sprzedawałoby się ich
więcej. Swoją drogą "gdyby były" ma też inny wymiar - w Breslau mają na
stanie jedną Mazdę 5, a kolejne >być może< będą w marcu.
pzdr.
A.
--
Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/
-
18. Data: 2011-01-13 18:39:15
Temat: Re: Nur fur deutche...
Od: " A." <a...@g...pl>
> No ale co to za auto ? Rocznik 2010, powystawowy, czy nowka sztuka
> odbior za trzy miesiace ?
Nówka sztuka, odbiór od ręki? A może i stoi na wystawie... Nieważne, dostanę
gdzieś w Polsce rocznik 2010, nowy model, nawet powystawowy, za 76.000 zł?
> ten dealer ma ich wiecej ? to adres strony poprosze :-)
wystarczy mobile.de przejrzeć, albo stronę podaną w tym wątku
(interauto.pl). Zresztą nie musi to być Kamienica Saska, podobnych ofert
jest trochę.
A zresztą, http://tnij.org/prosisz-masz
pozdrawiam
A.
--
Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/
-
19. Data: 2011-01-13 19:07:17
Temat: Re: Nur fur deutche...
Od: J.F. <j...@p...onet.pl>
On Thu, 13 Jan 2011 17:34:50 +0000 (UTC), A. wrote:
>Nie, oczekuję że nie będę traktowany jak skończony idota, którego można
>naciągać bez żenady. Jakoś przy Fordzie (S-maxa spradzałem) nie ma takiego
>przebicia (ceny są podobne). Znaczy się dealerzy Forda dopłacają, a Mazdy
>muszą zarabiać 15k zł na samochodzie za 80k?
No wiesz, jak sie w calej polsce sprzedalo 4000 pojazdow, to z czegos
te salony musza zyc :-)
Ale podejrzewam ze polski dealer wcale nie zarabia na tym aucie 15k,
tylko ktos sie jeszcze pod to podlacza .. Mazda Polska ?
>> Siła nabywcza Niemców jest wielokrotnie większa niż Polaków, to więcej aut
>Ciekawe, ciekawe - znaczy się - im wyższa siła nabywcza, tym niższe ceny?
>Udowodnij tę teorię, to będziesz miał szansę na Nobla z ekonomii.
Wystarczy porownac cene tej mazdy na calym swiecie ? :-)
>No toć przecież pisałem już dwa razy - może tam się sprzedaje więcej aut BO
>są tańsze. Gdyby w Polsce były tańsze, to zapewne też sprzedawałoby się ich
>więcej.
A co - jakby byly po 75k to bys kupil, a 80k nie masz ?
J.
-
20. Data: 2011-01-13 20:05:10
Temat: Re: Nur fur deutche...
Od: J.F. <j...@p...onet.pl>
On Thu, 13 Jan 2011 17:39:15 +0000 (UTC), A. wrote:
>> ten dealer ma ich wiecej ? to adres strony poprosze :-)
>
>wystarczy mobile.de przejrzeć, albo stronę podaną w tym wątku
>(interauto.pl). Zresztą nie musi to być Kamienica Saska, podobnych ofert
>jest trochę.
>A zresztą, http://tnij.org/prosisz-masz
Ale to znowu mobile.de.
Daj strone tego dealera - ja sie zaloze se tam nic nie pisza o takiej
cenie.
Ciekaw jestem ile bym uslyszal, gdybym zadzwonil, albo poszedl i
poogladal.
J.