    Newsgroups: pl.misc.telefonia
    From: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>
    Subject: Re: Numery w Warszawie 22 9 xxx
    Date: 12 Oct 2013 23:26:45 GMT

    Pan J.F. napisał:

    > Powinno, ale to moze utrudnic zycie na tyle, ze lepiej wprowadzic
    > numer tymczasowy.
    > Np system ma zabezpieczenie aby nie wystawic dwoch faktur do jednego
    > numeru, albo z automatu wystawia fakture na abonament z gory i za
    > rozmowy z poprzedniego miesiaca - a Andrzej pewnie by wolal nie
    > zaplacic za szwagra. Czy np trzeba wystawic fakture za instalacje a
    > jeszcze nie ma numeru itp.

    Przeniesienie zawsze robią na koniec okresu rozliczeniowego. Więc ostatnia
    faktura powinna zawierać tylko rozmowy, bez abonamentu. Nowy właściciel
    dostaje fakturę tylko z abonamentem, albo podwójny abonament za miesiąc.
    To, że w jednym miesiącu są dwie faktury z jednym numerem (ale z różnymi
    usługami), to nie problem. To jest na tyle częsta sytuacja, że powinno
    to być perfekcyjnie oprogramowane. A jak nie, to mogą ręcznie wypisać na
    bloczku kupionym w najbliższym papierniku.

    Ja miałem taką sytuację, że mi wystawili fakturę niezgodną z Prawem
    Telekomunikacyjnym. Złożyłem reklamację, a jak zaczęli podskakiwać, to
    napisałem skargę do UKE. Gdy ci im popędzili kota, to woleli anulować
    całą fakturę (na kilkaset złotych) niż wystawić nową (o kilka złotych
    miniejszą). Widać ich popaprany system nie potrafił tego zrobić porządnie.
    Tak, proponowałem im też wypisanie długopisem na bloczku (nawet bez
    podpisu prezesa), wtedy bym zapłacił. Nie chcieli.

    > No ale w takiej organizacji musi byc porzadek w dokumentacji, bo jak
    > inaczej zapanowac nad tym ?

    Jakby musiał, to by był. Ale widać nie musi. Bo nie ma.

    --
    Jarek