  • Data: 2009-07-14 07:48:51
    Temat: Re: Nowy typ jeszcze lepszej stabilizacji?
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Sat, 11 Jul 2009, KILu wrote:

    > Prawda, ale popatrz co oferuja niektore wspolczesne kompakty (np. Casio)

    To się zgadza, tylko pokaż cenę aparatu posiadaczowi lustrzanki z kitem ;)

    > juz teraz, przy obecnej technologii mozliwe jest zrobienie serii zdjec z
    > predkoscia setek fps i w calkiem rozsadnej rozdzielczosci

    Raczej kilkadziesiąt. Setki to rodzielczość mają taką bardziej "filmową".
    Oczywiście to i tak dobrze :), bo rzeczywiście 60fps pozwalało*by*
    na całkiem sporo (jakby istniał odpowiednich CHKcośtam dla Casio)
    w "spokojnych" kadrach (takich, przy których 1/60s .. 1/30s jest
    strawna).

    > Jesli algorytmy odpowiedzialne za (np.) nakladanie na siebie obrazow
    > wbudowane zostana w sama matryce (co nie powinno byc problemem, biorac pod
    > uwage, ze we wspomniane Casio korzystaja z matryc w technologii CMOS)

    Problemem jest "nielokalność" danych - korekty nałożenia obrazów
    nie da się zrobić prostą elektroniką, porównującą tylko kilka sąsiednich
    pikseli. Widzę problem :)

    > Widze tu ogromne pole do popisu nie tylko w kwestii walki z poruszeniami,
    > ale takze np. zwiekszania dynamiki.

    Oczywiście - stąd moja uwaga wyżej.
    Jakby firmware Casio FX1 pozwalał na "głęboki" bracketing sąsiednich
    zdjęć, to wykonywanie "z ręki" statycznych/w miarę statycznych ujęć, w tym
    tzw. "pamiątkowych", o dynamice przekraczającej możliwości Fuji S5
    byłoby całkiem proste.
    Już się zastanawiałem, czy Casio ma jakiś układ z Fuji, czy trzymają
    takie możliwości "na później" :[

    pzdr, Gotfryd