  • Data: 2009-07-13 03:29:48
    Temat: Re: Nowy typ jeszcze lepszej stabilizacji?
    Od: dominik <n...@d...kei.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Marek Wyszomirski wrote:
    > Jeśli chodzi ci o K7D - to jeszcze troche za wcześnie - model ten dopiero
    > wchodzi na rynek.

    Coś mi się przypomina jakiś wywiad z którymś producentem stabilizacji
    in-body, który był pytany o skręt i twierdził, że wedle ich badań tego
    typu ruchów nie ma wiele w realnym przypadku i nie ma sensu dokładać
    takiego elementu do stabilizacji. Ile w tym prawdy nie wiem, ale skoro w
    pentaksie tak zrobili i wyszło im że jest sens to chciałbym wiedzieć na
    ile tamta wypowiedź był prawdą, a na ile stronniczą oceną.
    Jak znajdziesz testy IS K7 to chętnie przyjrzę się im :)

    > Jeśli o poprzednie stabilizacje Pentaxa - to było parę
    > testów o różnej rzetelności - adresów musisz sam Googlami poszukać. Problem
    > w tym, że trudno znaleźć dobrą m,etodykę wykonania atkiego testu. Osobiście
    > testami się nigdy specjalnie nie przejmowałem - mi wystarcza zdobyte
    > włąsnoręcznie doświadczenie, że jeśli moty się nie rusza - po włączeniu
    > stabilizacji mogę ok. 10x wydłużyć czas ekspozycji bez nadmiernego ryzyka
    > poruszenia zdjęcia. Reguła ta sprawdza mi się podobnie zarówno w K10D jak i
    > w K20D.

    Z tego co pamiętam to w tych testach w sieci wyjątkowo słabo oceniano
    stabilizację pentaksa, szczególnie modeli trzyliczbowych. Zresztą realnie
    rzecz biorąc niższe noty dostają podobnie entry-level innych producentów
    (alfetki, e-xxx itd), więc może czynnik wagi aparatu.
    Owszem ciężko to sprawdzić, ciężko ocenić, ciężko też zestawić, ale
    podobnie jak w szkiełkach stabilizacja stabilizacji nierówna.
    U mnie też chociażby wczoraj kolega się dziwił jak robiłem zdjęcia na 1/20
    i 200mm + crop. Poruszone były głównie jak 1/20 było za dużo dla motywu.

    > Skręcanie było już w K10D (przedtem stabilizację miał jeszcze K100D - wydaje
    > mi się, ze w nim też było, ale nie mam pewności), ale jest wykorzystywane
    > tylko do stabilizacji.

    Aha, czyli tak bardzo to nie pomogło w takim układzie, bo np. pentaksowa
    stabilizacja nie jest jeszcze 2 EV lepsza od całej reszty. W to z newsa
    nie wierzę też za bardzo ale interesuje mnie w kontekście wspomnianego
    efektu tilt&shift.

    Opcja zapowiada się ciekawie,