    From: ToMasz <twitek4@no_spam.gazeta.pl>
    Newsgroups: pl.misc.telefonia.gsm
    Subject: Re: Nowy telefon - wyliczenie
    Date: Mon, 19 Apr 2010 08:27:14 +0200

    Budzik pisze:

    > No to jaki aprat bys polecał przy takich wymaganiach:
    > - duza ksiazka (min 1000 wpisów)
    > - mozliwosc synchronizacji wszystkiego z PC (łacznie z np. przypisaniem
    > dzwonków)
    > - jak najbardziej rozbudowane mozliwosci ubsługi telefonu przez PC
    > - mozliwosc przypisywania dzwonków do grup osób
    > - szybkie wybieranie metodą słownikową (nie wiem, jak lepiej to nazwac)
    polecałbym telefon z WM i kalwiaturą qwerty. mimo ze mała to pisze sie
    wygodniej kciukiem niż rysikiemm po ekranie dotykowym. samsung i780
    naprzykład. odblokowujesz klawiarure i zaszynasz pisać: K-O-W (alski)
    ale po 3 naciśnieciach masz już albo jednego pacjenta, albo wszystkich
    kowalskich na jednym ekranie. Dlamnie to jest najwygodniejsze
    rozwiazanie (jednego z nich wybierasz przesunieciem kciuka bo akurat ten
    model ma "myszkę optyczną")
    > - szybkosc działania (jak wciskam klawisz, to chce reakcje od razu a nie po
    > sekundzie)
    Tu muszisz sie zastanowić. Sam Wm działa szybko, co nieznaczy ze reaguje
    natychmiast. Właśnie przy wcześniej opisanym wyszukiwaniu, telefon musi
    wyświetlający "pulpit" musi "załapać" wciśniecie klawsza, uruchomić
    obsługe telefonu, wczytać ksiażkę i zcząć w niej szukać. to trwa pół
    sekundy - człowiek rejestruje takie opóźnienie jako "za wolne" ale
    drugie naciśniecie klawisza daje odpowiedź natychmiastową. czyli jeśli
    sie uprzesz i zrobisz test "K-O-W..." to i tak telefon odpowie szybciej
    niż Ty jesteś w stanie wpisać 3 kalwisze, a co dopiero 9 cyfr telefonu.
    inna sprawa, to 15sekundowe uruchamianie automapy (najczesciej darmowej
    w tym telefonie)... ale tu się niebardzo jest czemu dziwić.

    ToMasz

    PS telefon z WM to NIE jedyne słuszne rozwiazanie. jednak Windowsa M do
    windowsa XP najłatwiej chyba jest cokolwiek przenieść. chociaż ja akurat
    nie synchronizuje do XP bo niemam.:) - o szczegóły pytaj na pdaclub.pl