  • Data: 2014-10-27 18:15:04
    Temat: Re: Nowy sterownik do Windows dla FTDI blokuje podróbki
    Od: Mario <m...@...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2014-10-27 o 17:48, Piotr Gałka pisze:

> [...]
    > Dokładnie dlatego nie potrafię zaakceptować niszczenia jakiegokolwiek
    > produktu tylko dlatego, że ktoś się tam dopatrzy nielegalnego użycia
    > jakiegoś wzoru. Dla mnie to podobne to zakazania przez Apple - że w
    > Polsce firma nie może nazywać się "A". Dla mnie chore do kwadratu.
    > Z jednej strony zakazuje się żarówek, aby oszczędzać zasoby a z drugiej
    > strony niszczy się już wyprodukowane rzeczy (na których produkcję z
    > pewnością poszła niezerowa ilość energii). Jednoczesne realizowanie
    > sprzecznych celi jest chyba nawet jakąś jednostką chorobową i ma swoją

    Czyli nie masz nic przeciwko temu żeby ktoś kopiował i sprzedawał taniej
    urządzenia produkowane przez Micromade?

> [...]
    > bogaty klient kupi akurat ten zegarek tylko dlatego, że zobaczy u paru
    > biedniejszych podróbkę, ale on podróby nie kupi...
    >
    > Głównie chodzi mi o to, że moim zdaniem przekraczana jest granica
    > absurdu. Pochwaliłbyś to, że zabiorą ci telewizor czy inny sprzęt
    > dlatego, że projektant nieświadomie położył na płytce dwa kondensatory w
    > przeciwne strony naruszając czyjś patent, albo użył dwu szpulek (zamiast
    > jednej) do nawinięcia transformatora. Do tego mniej więcej zmierza
    > ochrona własności intelektualnej. Zabiorą i zniszczą tysiące telewizorów
    > i niech każdy nabywca skarży producenta.

    Naruszanie patentów to trochę inna sprawa. Raczej nie są ruszani klienci
    tylko producent. W pojedynczych przypadkach zastraszania klientów (jak
    SCO kontra użytkownicy Linuksa) dostawcy rozwiązań będących przedmiotem
    sporu patentowego gwarantowali użytkownikom ochronę prawną.

    > Tak się dzieje bo to żyła złota dla prawników = ludzi, którzy niczego
    > pożytecznego wyprodukować nie potrafią.

    Trolling patentowy to jedna strona a zalewanie rynku podróbkami perfum,
    torebek czy zegarków to przeciwna strona zagadnienia.

    --
    pozdrawiam
    MD