  • 131. Data: 2014-10-27 20:49:02
    Temat: Re: Nowy sterownik do Windows dla FTDI blokuje podróbki
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Piotr Gałka" napisał

    >Zamiast niszczyć może powymieniać znak (jeśli chodzi o znak).

    Mozna probowac, gorzej jak tez znak trudnowymienny.
    Ale w tym przypadku ... jawne oszustwo, skazac zeby wiecej tego nie
    robil ... no a produkt zniszczyc, nic innego nie pozostaje.
    Chyba ze skonfiskowac, sprzedac przez komornika, tylko jak dopilnowac
    zeby nabywca byl zobowiazany logo zmienic :-)

    >Czytałem, że prawnicy Apple dobrali się do firmy 'a' mającej adres
    >a.pl - że się tak czyta jak Apple. Ale widzę, że adres nadal jest
    >(choć nie ma głównej strony - od razu zamienia się w inną) więc może
    >dobrali się nieskutecznie. Nie czytałem tego chyba 1 kwietnia....

    Kto ich tam wie, ale u nas nie Ameryka i nie tak latwo :-)

    >Według mnie praprzyczyną problemów jest dopuszczenie do patentowania
    >banalnych rzeczy.
    >Co innego jest wynalezienie telefonu, radia, czy maszyny do szycia a
    >co

    Jesli chodzi o patenty techniczne, to w zasadzie powinien byc to jakis
    rozwoj techniki.
    Ale czasem pazurek w tej maszynie do szycia jest istotnym rozwojem.

    >innego wynalezienie kładzenia kondensatorów w przeciwne strony, czy
    >szpulki nakładanej na drugą szpulkę, czy jakiejś krzywizny obudowy
    >(podobno takie rzeczy Apple patentuje).

    To jest wzor uzytkowy - inny rodzaj ochrony, w zasadzie nie wynalazki,
    i owszem, banalne rzeczy, ale tez nie trzeba ich kopiowac.
    Gorzej jak sie nieswiadomie wymysli cos podobnego

    http://ipu2.uprp.pl/wydawnictwa.html

    w biuletynie 22/14 ktos opatentowal notes :-)
    U1 (21) 121951

    >Owszem, ale też narzekać trzeba na tych poprzednich, którzy brali
    >udział w opatentowaniu oczywistości.

    Z tymi patentami to dziwnie, bo skad urzednik ma wiedziec co to za
    wynalazek, wiekopomny, czy banalny.
    Raz przyznaja szybko, raz wolno, czasem nieslusznie - nie wiem o co tu
    chodzi.

    A moze to puscic na zywiol - urzad niech przyznaje, oplate pobiera, a
    potem zainteresowani sie sadza, przedstawia dowody, to sie patent
    uniewazni.

    J.

  • 132. Data: 2014-10-27 20:52:35
    Temat: Re: Nowy sterownik do Windows dla FTDI blokuje podr?bki
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Mirek" napisał w wiadomości
    On 27.10.2014 08:23, J.F. wrote:

    >Gdyby to był przypadek - następna aktualizacja powinna to naprawić,
    >tzn ustawić jak było i poinformować użytkownika: "Sorry, masz
    >podróbkę naszego układu i najnowsza wersja tego drivera nie będzie z
    >nim współpracować. Zgłoś problem producentowi urządzenia. Jeżeli
    >nadal musisz korzystać z podrobionego układu używaj starszej wersji."

    Moglaby, ale niby czemu ?
    Inne urzadzenia nie maja prawa korzystac z naszego VIN :-)

    >Tak powinni postąpić z resztą od razu. Ile ten układ jest
    >produkowany? 10 lat? a podróbki?

    No ale wiesz - wtedy beda je ambitniej podrabiac :-)

    J.

  • 133. Data: 2014-10-27 21:09:18
    Od: "Andrzej W." <awa_wp@na_wp_oczywiscie.pl>

    W dniu 2014-10-27 20:44, Piotr Gałka pisze:
    > używanie nielegalnego oprogramowania nie wyczerpuje definicji kradzieży

    Nie wiem jak w takim razie nazwać świadome używanie nielegalnego
    oprogramowania, mów sobie nawet na to "nadużycie zaufania" jak wolisz.
    Ja usiłuję przekazać, że jest to nielegalne i pomimo tego, że końcowy
    użytkownik jest w 100% niewinny zaistniałej sytuacji to nie ma on prawa
    mieć żalu do FTDI tylko powinien się zwrócić do sprzedawcy i producenta
    podróbek.
    Nie ma tak samo prawa wymagać by ktokolwiek udostępniał mu swoje
    komercyjne oprogramowanie dlatego tylko, że jest mu ono potrzebne do
    działania jego sprzętu.

    --
    AWa.

  • 134. Data: 2014-10-27 21:12:47
    Od: Mirek <i...@z...adres>

    On 27.10.2014 20:52, J.F. wrote:

    > No ale wiesz - wtedy beda je ambitniej podrabiac :-)

    Pytanie czym tak naprawdę jest ta podróbka? Skopiowanym układem?
    Sądząc po zdjęciach wnętrza (nie zgłębiałem tematu) raczej jest od nowa
    zaprojektowanym układem, który działa podobnie jak tamten. Mogli by
    spokojnie napisać własny driver i wstawić swoje logo i VID... tyle, że
    najwyraźniej jest to odpowiednio utrudnione.

    --
    Mirek.

  • 135. Data: 2014-10-27 23:04:02
    Od: Mario <m...@...pl>

    W dniu 2014-10-27 o 19:31, janusz_k pisze:

    > ---^^^^^^^^^

    > Wcale nie wzrasta już ci Piotr wyżej napisał co podkreśliłem że nawet
    > wojsko w USA ma problemy,

    Z tego ze Piotr napisał nie wynika, że nie wzrasta.
    Wyciąłeś istotny fragmengt "Ale pewności oczywiście nie masz"
    Twierdzenie Piotra, że nawet produkcja militarna nie może sobie
    poradzić, nie jest w sprzeczności z moim twierdzeniem, że " Gdy
    korzystasz z droższych - legalnych kanałów, to pewność transakcji
    wzrasta. Ale pewności oczywiście nie masz."

    > sądzisz że taki farnell, tme czy inni nie
    > handlują podróbkami? a jak ty kupujący masz mieć pewność że kupujesz
    > oryginał? kupować tylko u producenta?

    Nie mam pewności i nadal nic z tego nie wynika. Równie dobrze może TME
    czy farnell handlowac elementami pochodzącymi z rabunku. Jak kupiłem
    towar kradziony to mi go policja zabierze i to nie jest żadne karanie mnie.

    > widzisz że to nonsens?
    > I że karanie użytkownika jest nadużyciem?

    Pozbawienie użytkownika przedmiotu pochodzącego z przestępstwem nie jest
    karaniem. Jest normalną procedurą. Karanie to jest grzywna albo
    więzienie za to np, że miał świadomość wady prawnej.

    Swego czasu było masa przypadków kradzieży aut. I ta masowość nie była
    raczej argumentem za tym żeby pozostawiać te kradzione auta nowym
    właścicielom. Ani żeby odstępować od zarzutu paserstwa jeśli kupujący
    mógł być świadomy, że auto było jumane.

    --
    pozdrawiam
    MD

  • 136. Data: 2014-10-27 23:41:55
    Od: Mario <m...@...pl>

    W dniu 2014-10-27 o 19:33, Piotr Gałka pisze:

    > Użytkownik "Mario" <m...@...pl> napisał w wiadomości

    > Nie wiem jak się tego doczytałeś.
    > Jak ktoś nabyłby taki produkt to w życiu nie miałbym sumienia aby temu
    > komuś to zabierać i pod walec drogowy...., co nie znaczy, że nie
    > miałbym, pretensji do kopiującego.

    Ale być może nie masz wyboru. Policja ściga producentów podrabianych
    urządzeń, na podstawie rachunków trafia na klientów, podrobione
    urządzenia zabezpiecza jako dowód. Po zakończeniu postępowania niszczy
    podróbki. Ty może w ogóle nie masz prawa nakazać zwrotu kupującym,
    ponieważ to nie twoja własność. No chyba, że odstępujesz od ścigania.

    > Tak przy okazji zauważ, że wszystkie kolejne wersje programów do Piccolo
    > i Picco-Gala od 1988 do 2004 (nie widzieliśmy uzasadnienia dopasowywania
    > ich do CE) były zawsze darmowe i bez żadnych opłat za możliwość
    > pobierania upgrade przez kolejny rok czy tym podobne. Potem też jeszcze
    > kilka razy robiliśmy drobne modyfikacje bo z kolejnymi wersjami Widnows
    > pojawiały się problemy z RS232.

    Tak wiem i jestem wdzięczny, gdyż sam dostałem od Ciebie poprawione
    wersje, bo nie działały pod XP. ATSD to czasami sporadycznie jeszcze
    używam Piccolo i PiccoGAL. Niestety nie działają pod W8 i W7. Na
    szczęście działają pod wirtualnym XP na W7 :)

    > Trochę co innego oprogramowanie do systemu bibi. Musi kosztować choćby
    > dlatego, ze zatrudniamy jednego człowieka, który nic innego praktycznie
    > nie robi jak odbiera telefony i w zasadzie na każde pytanie mógłby
    > odpowiadać podając numer strony i linijki w instrukcji której ktoś nie
    > doczytał.
    > Nie rozumiem ludzi, którzy zamiast samemu próbować do czegoś dojść od
    > razu dzwonią. Ja się odzywam do TI czy innej firmy jak znajduję błąd w
    > ich kartach katalogowych a nie jak ich nie przeczytałem i chcę wiedzieć
> [...]

    Kiedyś SCO podpuszczone przez Microsoft ogłosiło, że wszystkie pozostałe
    wersje Linuksa naruszają ich prawa patentowe i będą ścigać użytkowników
    Linuksa za straty. Głównie chodziło o przestraszenie użytkowników
    stosujących Linuksa do celów komercyjnych czyli większość serwów www.

    > ale nie dostrzegam specjalnej różnicy między
    > ochroną wzorów użytkowych i patentów.
    > Rozumiem, że te niszczenie kopii torebek jakiejś nieznanej mi firmy
    > (musiałbym całą historię wątku przeglądać aby znaleźć) czy kopii
    > zegarków innej mało znanej mi firmy związane jest z ochroną wzorów
    > użytkowych (no bo tak chyba powinno się nazywać konkretny wygląd
    > konkretnej rzeczy).

    Chodzi pewnie o wygląd i logo. Chyba nic dziwnego, że nie każdy może
    produkować buty Adidas, Coca Colę, czy perfumy Coco Chanel.
    Między wzorem przemysłowym czy znakiem towarowym, a patentami widzę
    jednak sporą różnicę. Kopiowanie znaków towarowych ma z reguły za
    zadanie podszyć się pod czyjś produkt. Według mnie jest zazwyczaj
    intencjonalne. A w przypadku patentów to niestety na skutek trollingu
    patentowego cokolwiek byś nie zrobił to zaraz okazuje się, że naruszyłeś
    parę tysięcy patentów.

    > Ale karać się powinno zalewającego a nie kupującego.
    > Skąd ja mam wiedzieć które marki czegoś tam ile mają kosztować. Nie
    > jestem encyklopedią - jak usłyszę jakąś nazwę to pamiętam może jeszcze
    > godzinę, a potem zapominam. Tak jak te torebki o których była już tu
    > mowa. Wydaje mi się jedynie, że nazwa była na W - to co jakbym kupował
    > kiedyś i jeszcze to pamiętał (o ile dobrze pamiętam bo pewności nie mam)
    > to wszystkie na W omijać ? Chore.

    No właśnie wymyślono w UE, że jak będą ścigać i sprzedającego i
    kupujących to ten proceder zniknie. Więc wtedy będziesz miał małe szanse
    niechcąco kupić na bazarze podróbkę. No chyba, że specjalnie ją sobie
    zamówisz ww Chinach.

    --
    pozdrawiam
    MD

  • 137. Data: 2014-10-27 23:49:00
    Od: Mario <m...@...pl>

    W dniu 2014-10-27 o 20:49, J.F. pisze:
> [...]
    >
    > A moze to puscic na zywiol - urzad niech przyznaje, oplate pobiera, a
    > potem zainteresowani sie sadza, przedstawia dowody, to sie patent

    Tylko że o tym, że naruszyłeś patent dowiesz się z pozwu. Ty wtedy
    składasz o unieważnienie patentu, a w tym czasie sąd zabezpiecza
    powództwo, zabraniając ci sprzedaży produktu. Jak sprawa potrwa dłużej
    to się wykrwawisz. No chyba, że wartość twojej firmy jest porównywalna
    do wartości firmy zgłaszającej powództwo, albo masz podobną liczbę
    patentów aby móc przyłożyć nóż do gardła przeciwnikowi. Dla małych firm
    taka sytuacja jest zabójcza.

    --
    pozdrawiam
    MD

  • 138. Data: 2014-10-28 08:15:48
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Mon, 27 Oct 2014 23:41:55 +0100, Mario <m...@...pl> wrote:
> [...]
    > Linuksa za straty. Głównie chodziło o przestraszenie użytkowników
    > stosujących Linuksa do celów komercyjnych czyli większość serwów

    Do dzisiaj Microsoft wysyła nakazy (a później udaje, że nic o tym nie
    wie) usuwania z serwisów typu chomikuj obrazów iso popularnych
    dydstrybucji Linuxa:

    http://niebezpiecznik.pl/post/chomikuj-pl-usuwa-iso-
    debiana/

    --
    Marek

  • 139. Data: 2014-10-28 09:20:07
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl>

> [...]
    > raczej argumentem za tym żeby pozostawiać te kradzione auta nowym
    > właścicielom. Ani żeby odstępować od zarzutu paserstwa jeśli kupujący mógł

    Według mnie koniecznie trzeba osobno traktować przepadek, gdy jedyną metodą
    aby prawowity właściciel dostał z powrotem to co do niego należy jest
    odebranie tej rzeczy aktualnemu posiadaczowi od przypadku gdy prawowity
    właściciel ma oryginał, a ktoś inny kopię i wcale jej mu nie trzeba
    odbierać, aby oddać temu co i tak ma oryginał.
    P.G.

  • 140. Data: 2014-10-28 09:28:10
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl>

> [...]
    > wersje, bo nie działały pod XP. ATSD to czasami sporadycznie jeszcze
    > używam Piccolo i PiccoGAL. Niestety nie działają pod W8 i W7. Na szczęście

    Nie dorobiłem się jeszcze komputera z nowszym systemem jak XP :).
    P.G.