    From: "J.F." <j...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    <m2jjp0$ft3$1@dont-email.me> <6mrelyc3abho$.1do7ibpuqyg6n.dlg@40tude.net>
    <m2l065$k0q$1@srv.chmurka.net> <m2ljai$mme$1@mx1.internetia.pl>
    <m2lsvr$vhi$1@srv.chmurka.net>
    <544e8354$0$27288$65785112@news.neostrada.pl>
    <m2m4vg$37p$1@srv.chmurka.net>
    Subject: Re: Nowy sterownik do Windows dla FTDI blokuje podróbki
    Date: Mon, 27 Oct 2014 20:49:02 +0100

    Użytkownik "Piotr Gałka" napisał

    >Zamiast niszczyć może powymieniać znak (jeśli chodzi o znak).

    Mozna probowac, gorzej jak tez znak trudnowymienny.
    Ale w tym przypadku ... jawne oszustwo, skazac zeby wiecej tego nie
    robil ... no a produkt zniszczyc, nic innego nie pozostaje.
    Chyba ze skonfiskowac, sprzedac przez komornika, tylko jak dopilnowac
    zeby nabywca byl zobowiazany logo zmienic :-)

    >Czytałem, że prawnicy Apple dobrali się do firmy 'a' mającej adres
    >a.pl - że się tak czyta jak Apple. Ale widzę, że adres nadal jest
    >(choć nie ma głównej strony - od razu zamienia się w inną) więc może
    >dobrali się nieskutecznie. Nie czytałem tego chyba 1 kwietnia....

    Kto ich tam wie, ale u nas nie Ameryka i nie tak latwo :-)

    >Według mnie praprzyczyną problemów jest dopuszczenie do patentowania
    >banalnych rzeczy.
    >Co innego jest wynalezienie telefonu, radia, czy maszyny do szycia a
    >co

    Jesli chodzi o patenty techniczne, to w zasadzie powinien byc to jakis
    rozwoj techniki.
    Ale czasem pazurek w tej maszynie do szycia jest istotnym rozwojem.

    >innego wynalezienie kładzenia kondensatorów w przeciwne strony, czy
    >szpulki nakładanej na drugą szpulkę, czy jakiejś krzywizny obudowy
    >(podobno takie rzeczy Apple patentuje).

    To jest wzor uzytkowy - inny rodzaj ochrony, w zasadzie nie wynalazki,
    i owszem, banalne rzeczy, ale tez nie trzeba ich kopiowac.
    Gorzej jak sie nieswiadomie wymysli cos podobnego

    http://ipu2.uprp.pl/wydawnictwa.html

    w biuletynie 22/14 ktos opatentowal notes :-)
    U1 (21) 121951

    >Owszem, ale też narzekać trzeba na tych poprzednich, którzy brali
    >udział w opatentowaniu oczywistości.

    Z tymi patentami to dziwnie, bo skad urzednik ma wiedziec co to za
    wynalazek, wiekopomny, czy banalny.
    Raz przyznaja szybko, raz wolno, czasem nieslusznie - nie wiem o co tu
    chodzi.

    A moze to puscic na zywiol - urzad niech przyznaje, oplate pobiera, a
    potem zainteresowani sie sadza, przedstawia dowody, to sie patent
    uniewazni.

    J.