  • Data: 2010-04-17 11:58:05
    Temat: Re: Nowy samochód z LPG - jaki najlepiej?
    Od: szwagier <k...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

    - wielkość: przynajmniej kompakt, komfortowy (więc raczej typowe
    > małe "mieszczuchy" odpadają) dla 2 osób. Rodzaj nadwozia, ilość drzwi,
    > wielkość bagażnika bez większego znaczenia.
    > - dobre zawieszenie, auto będzie często używane równiez po słabych drogach.
    > - rozsądne koszty napraw w okresie gwarancyjnym.
    > Cena zakupu: wstępnie zarezerwowałem sobie kwotę do ok. 50-60 tys. PLN, ale
    > cena jest mniej istotna od późniejszych kosztów eksploatacji.

    > produkowanych w konkretnych krajach.
    > Jakie auto byście polecili?

    Octavia Tour.
    Silnik 1,6 niezle znosi LPG (aczkolwiek na poczatku ASO nie potrafilo
    dac sobie rady z gasnieciem silnika na LPG przy dojezdzaniu do
    skrzyzowania, w koncu sie udalo i jest ok). Mam zakladana w ASO Skody
    instalacje Landi Renzo.

    Jesli bardzo slabe drogi to kupujac nowy za rozsadne pieniadze mozna
    dokupic pakiet podnoszacy zawieszenie o kilka centymetrow - Octavia ma
    bardzo nisko miske olejowa. Ale ten pakiet trzeba kupic ZAMAWIAJAC
    samochod, dokupienie go pozniej kilkukrotnie przekracza rozsadne kwoty.

    Moja zrobila od sierpnia ubieglego roku 50 tys i jak na razie zadnych
    problemow nie bylo. A jezdzi glownie po zlych drogach na terenach wiejskich.

    Spalanie srednie okolo 8,5-9 litra gazu/100 km, miedzy przegladami musze
    dolewac 0,5-1 litr oleju w zaleznosci od ilosci jazd autostradami.

    Koszty przegladow przyzwoite.

    Normalnie silnik 1,6 wymaga przegladow co 30 tys km, ze wzgledu na LPG
    wskazane co 15 tys (wymiana oleju + serwis LPG)

    szwagier