  • 211. Data: 2013-03-11 16:28:30
    Temat: Re: Nowy polski procesor
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Anerys napisał:

    > Chwila moment, co mi sugerujesz??
    > Że piję piwo, żeby się najebać??

    Chyba ani jedno, ani drugie. Obaj Panowie nie macie racji.
    Siekierką, to się można najwyżej narąbać.

    --
    Jarek

  • 212. Data: 2013-03-11 16:40:17
    Od: sundayman <s...@p...onet.pl>

    > To wiele mówi o userach OSX, z których wielu omal się nie posika przy
    > czekaniu z utęskineiniem na nową wersję, a nie o samym systemie

    Uważałbym z takimi określeniami, bo wiele można też powiedzieć o userach
    windows...

    > kolejnych wesji X od siebie nie odróżniam, wyglądają tak samo. Zresztą
    > wcale tego nie uważam za wadę.

    No i dobrze, że wyglądają podobnie (bo jednak nie tak samo) - robienie
    rewolucji (bez powodu) co wydanie systemu to imho złu pomysł.
    A i zmiany to jednak bywają większe niż "poprawki" , a nawet gdyby tak
    było - to akurat oznacza, że w głównej mierze os jest zadowalający,
    nieprawdaż ?

  • 213. Data: 2013-03-11 16:42:53
    Od: sundayman <s...@p...onet.pl>

> [...]
    > zabrał ze sobą nazwy plików i katalogów z dysku kilkaset GB. Same pliki
    > odzyskać się dało, ale program do naprawy dysków (za grube $$$) mógł
    > im najwyżej nadać kolejne numery. Takie puzzle z dziesiątkami tysięcy
    > obrazków. Fachmani od tego systemu później orzekli, że wprawdzie nikt
    > nie zrobił ograniczenia na wielkość dysku, ale "przy tak dużych
    > pojemnościach jest ryzyko utraty danych o plikach w chwili zawieszenia
    > się systemu" (cytuję z pamięci). Chrzanię tę ich dodatkowa łatwość
    > w obsłudze hardware (dysk był kupiony u autoryzowanego reselera Apple).

    Jak widać, każdy ocenia przez własne doświadczenia.
    Ja przez te 20 lat nie miałem takiego przypadku, a jedyna utrata danych
    to 2 przypadki ; raz wirus (jeszcze pod os9 chyba), a raz - na własne
    życzenie wywaliłem do kosza, i nie dało się odzyskać :)

    A wykrzaczalność oceniam na "prawie zero". W porównaniu z windą -
    wielokrotnie mniejsza.

  • 214. Data: 2013-03-11 16:43:22
    Od: "Anerys" <s...@s...pl>

    > Chyba ani jedno, ani drugie. Obaj Panowie nie macie racji.
    > Siekierką, to się można najwyżej narąbać.

    A ja po prostu, pijąc coś, co zawiera alkohol, lubię ten alkohol poczuć.
    Pijąc napój pomarańczowy, lubię poczuć pomaranczę, a nie tylko kwas
    cytrynowy z cukrem, nabączony CO2. ITD. Nie rozumiem więc zarzutu "Co ty
    wiesz o piwie", skoro ja tak lubię, kurnawola no... Przecież nie robię tego
    za każdym razem.

  • 215. Data: 2013-03-11 16:48:14
    Od: sundayman <s...@p...onet.pl>

    > Wadą PC było to, że nie ich aplikacje multimedialne nie były tak dobre
    > jak macowe a nie uznałeś za wadę maców tego że nie było na nie żadnych
    > programów typu eda :)

    uznaję to za wadę ale nie os apple. Bo mówiąc o komforcie mówimy
    niezależnie od typu programu.
    A że eda nie ma - no fakt, nie rozumiem tego.
    Być może wynika to z tego, że środowisko inżynierskie jest raczej z tych
    , co to lubują się w grzebatyce rejestrowej, i może w większości siedzą
    na PC.

    Ale teraz - w sumie to już bez różnicy, bo można aplikacje windowsowe
    uruchomić na maku przecież.

    > Ale izolują też usera od innych zastosowań niż te na które dał zgodę sam
    > guru. Niezależni deweloperzy nie mają łatwo.

    A no to pewnie racja.

  • 216. Data: 2013-03-11 16:52:28
    Od: sundayman <s...@p...onet.pl>

    > Dodatkowy plus - jest bardzo niewiele wirusów czy malwareu, w porównaniu
    > z tym arsenałem gnieżdżącym się na windose. Nie ma potrzeby marnowania
    > GHz zegara na mielenie rezydentnym antywirusem.

    Na żadnym maku chyba nigdy nie miałem antywirusa. Mimo to, problem
    miałem z tym raz (os 9.2 chyba czy jakoś tak). Literalnie raz.
    Nie pamiętam co się działo (ale nie była to katastrofa z formatem
    dysku). No coś się zaczęło sypać, i po sugestii czyjejś, sprawdziłem -
    wirusik był.

    Albo cud i szczęście wyjątkowe, albo coś w tym jest jednakowoż.

    Ani wcześniej, ani potem nigdy. Komputery oczywiście wykorzystywane
    normalnie, a nie za zasiekami...Czyli internet itp.

  • 217. Data: 2013-03-11 16:55:51
    Od: JDX <j...@o...pl>

    On 2013-03-11 14:41, Michal Schulz wrote:
    [...]
    > Wielozadaniowosc z wywlaszczaniem byla w WinNT i od win95.
    No właśnie to mnie od zawsze zadziwia. Niby w 95 było wywłaszczanie ale
    system padał jak 3.0. :-D W przeciwieństwie to NT4.0 który działał
    bardzo przyzwoicie.

  • 218. Data: 2013-03-11 17:05:34
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    sundayman napisał:

> [...]
    > życzenie wywaliłem do kosza, i nie dało się odzyskać :)
    >
    > A wykrzaczalność oceniam na "prawie zero". W porównaniu z windą -

    Zdecydowanie doświadczenia bywaja rozmaite. Ja na przykład nie znam nikogo,
    kto by złapał na maku wirusa. Ani takiego, co by znał kogoś, co wirusa na
    maku widział. Natomiast wieszanie się wersji 9, to tak na porządku dziennym.

    Jarek

    --
    Dziwny był ten wujek Staszek
    Zamiast szelek nosił pasek

  • 219. Data: 2013-03-11 17:20:15
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello JDX,

    Monday, March 11, 2013, 4:55:51 PM, you wrote:

    > No właśnie to mnie od zawsze zadziwia. Niby w 95 było wywłaszczanie ale
    > system padał jak 3.0. :-D

    W życiu. Używałem nieOSRanego Windows 95PL przez kilka lat. Uptime'y
    rzędu miesiąca nie stanowiły problemu.

    > W przeciwieństwie to NT4.0 który działał bardzo przyzwoicie.

    Jakoś na XP uptime 14 dni to już sukces :(

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 220. Data: 2013-03-11 17:47:42
    Od: Mario <m...@...pl>

    W dniu 2013-03-11 13:00, DJ pisze:

    > A... o to chodzi... znajomym się zepsuł Opel, więc Ople mają
    > nieakceptowalny poziom wykrzaczalności ;)))

    > A o backupach żaden user nie pomyśli. Po co, przecież wszystko dobrze mi
    > działa.
    > A potem płacz i zgrzytanie zębów, i jaki ten system be. Dotyczy to
    > akurat każdego systemu.

    No wiesz, backupy to macowcy robią na zalecanej przez Steva, Time
    Capsule. Przynajmniej robili do czasu, aż okazało się, że kapsuła czasu
    zalicza zgon razem z danymi.

    --
    pozdrawiam
    MD