  • 111. Data: 2013-03-09 20:38:51
    Temat: Re: Nowy polski procesor
    Od: Cezary Grądys <c...@w...onet.pl>

    W dniu 09.03.2013 12:09, Janko Muzykant pisze:

    > Tak w ogóle to jest interes do zrobienia - ''otwarty sprzęt'' czyli
    > udostępnienie dokumentacji produkcji dla wszystkich i rzeczywista
    > gwarancja wieloletnia. Oczywiście przy znacznie wyższej cenie. Zaraz
    > pojawią się głosy, że taka firma zbankrutowałaby, ale nie we
    > współczesnym świecie. Na razie mogła by raczej zgarnąć wiele.

    Takie głosy zapewne się pojawią, ale moim zdaniem to mit. Wystarczy
    pomyśleć nad tym jakie firmy dorobiły się prestiżu i kasy. Te firmy nie
    produkowały (dawniej) tanich jednorazówek. Wymienie parę: IBM, ICL,
    Tektronix, Hewllet Packard, Mercedes, Sony... Teraz inne czasy, ale
    skoro wszyscy chcą robić tanią masówę, to firma robiąca porządnie ma
    niewielką konkurencję.

    --
    Cezary Grądys
    c...@w...onet.pl

  • 112. Data: 2013-03-09 20:45:05
    Od: Cezary Grądys <c...@w...onet.pl>

    > Jaka tam połowa, prawie cała pamięć! Konkretnie 24 wiersze po 32 znaki,
    > to 768 bajtów. Tyle że tam była inteligentna organizacja pamięci obrazu
    > (uwzględniająca znak końca wiersza), więc dało się wcisnąć jakiś program
    > i coś przy tym wyświetlić.

    Jak program był długi, to coś dziwnego się działo, wyświetlał część
    obrazu czy jakoś tak. Nie pamietam dokładnie, bo nie miałem magnetofonu
    i zadko wklepałem tak długi program ;)

    --
    Cezary Grądys
    c...@w...onet.pl

  • 113. Data: 2013-03-09 20:47:33
    Od: Cezary Grądys <c...@w...onet.pl>

    W dniu 08.03.2013 08:57, Michal Schulz pisze:

    > Ktos pamieta programy w assemblerze umieszczane w szostej stronie
    > (0x600, a potem jakze czeste X=USR(1536)) pamieci na malym Atari? :-D

    Pewnie, 6 strona była chyba specjalnie na takie okazje. A zerowa to
    chyba coś w stylu 256 rejestrów było.

    --
    Cezary Grądys
    c...@w...onet.pl

  • 114. Data: 2013-03-09 21:43:15
    Od: John Kołalsky <j...@k...invalid>

    Użytkownik "DJ" <j...@p...onet.pl>

    > Producenci widzą powód - sprzedawać większe pamięci, większe HDD, proce z
    > szyną danych 64bit, w końcu musi być jakieś uzasadnienie dla "rozwoju".

    Przecież producenci sprzętu nie piszą aplikacji systemu operacyjnego i nie
    finansują ich powstawania.

  • 115. Data: 2013-03-09 21:52:46
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Cezary Grądys napisał:

    > Jak program był długi, to coś dziwnego się działo, wyświetlał część
    > obrazu czy jakoś tak. Nie pamietam dokładnie, bo nie miałem magnetofonu
    > i zadko wklepałem tak długi program ;)

    E tam od razu długi. Jak się napisało coś takiego (nie wiem czy dobrze
    pamiętam składnię, chodzi mi o zapełnianie strony znakami "X", bez znaku
    nowego wiersza po każdym "X"):

    10 PRINT "X";
    20 GOTO 10

    to zanim ekran sie wypełnił, komputer się zatrzymywał z komunikatem na
    dole ekranu o braku wolnej pamięci.

    --
    Jarek

  • 116. Data: 2013-03-09 22:45:04
    Od: John Kołalsky <j...@k...invalid>

    Użytkownik "sundayman" <s...@p...onet.pl>

    > No, ale to jednakowoż nie jest zasada, poza tym - w tym konkretnym
    > przypadku trzeba patrzeć też przez pryzmat OS-a (a jako wielbiciel nie
    > windowsowych systemów uważam, że 80% winy za brzydkie wyrazy przez ekranem
    > PC ponosi microsoft...).

    Na czym niby ta wina miałaby polegać ?

  • 117. Data: 2013-03-09 22:51:03
    Od: John Kołalsky <j...@k...invalid>

    Użytkownik "Anerys" <s...@s...pl>

    > Owszem, tak jest. Ale jakby to dobrze obwąchać, to krócej... ale czy
    > rzeczywiście o tyle krócej, ile relatywnie wzrosła moc sprzętu?
    > Uważam, że jeśli moc maszyny wzrosła o 20%, to także o 20% wzrosnąć
    > powinna szybkość renderu. A jestem niemal pewien, że wzrosła o 10, góóra
    > 15... Czyli te 5 procent to strata na mocy potrzebnej nowemu programowi...
    > Zrozumiem jeszcze, jeśli za faktem, że program objętościowo jest większy o
    > 50%, pójdzie to, ze jego moc przetwarzania wzrośnie o te 10-20%, dzięki
    > czemu, upraszczając, na szybszej o 20% maszynie mamy render szybszy o
> [...]

    Weź nie świruj. Dokładnie tak jest, że jak komp działa np 10 razy szybciej
    to tyle szybciej działa to twoje renderowanie. Tyle, że rzadko kiedy działa
    tyle szybciej. Jeśli nawet ogólna wydajność kompa wzrosła te 10x to
    niekoniecznie w tej kwestii która Cię interesuje. Ale to Ty uruchom jakiś
    program testujący i sprawdź co dokładnie jest lepsze.

  • 118. Data: 2013-03-09 23:00:49
    Od: John Kołalsky <j...@k...invalid>

    Użytkownik "Michoo" <m...@v...pl>

    > Spójrz na to tak - każdy dzisiejszy AMD64 ciągnie ze sobą kompatybilność
    > wstecz do x86. Emuluje nawet tryb 16 bitowy.

    I ten polski procek też tak robi ???

  • 119. Data: 2013-03-09 23:11:36
    Od: John Kołalsky <j...@k...invalid>

    Użytkownik "J.F" <j...@p...onet.pl>

    > bajt to moze nie, ale powaznie sie zastanawiam co przechowuje te 4 czy 8GB
    > pamieci peceta.
    >
    > Przeciez nie programy, bo one nie sa takie duze, ani nie dane, bo ja nie
    > symuluje galaktyki, tylko pisze np proste pismo w Wordzie :-)
    >
    > Albo program mi sie laduje 10s. To przeciez sa dziesiatki miliardow
    > operacji.
    > A on odczytuje 20 tys rekordow z bazy. Tylko 20 tys ...

    To całe twoje przemyślenia ?

  • 120. Data: 2013-03-09 23:14:49
    Od: John Kołalsky <j...@k...invalid>

    Użytkownik "Janko Muzykant" <j...@w...pl>

> [...]
    > pojawią się głosy, że taka firma zbankrutowałaby, ale nie we współczesnym
    > świecie. Na razie mogła by raczej zgarnąć wiele.

    Przecież masz systemy automatyzacji oparte o konkretne specyfikacje