  • Data: 2013-03-07 16:34:20
    Temat: Re: Nowy polski procesor
    Od: DJ <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On 2013-03-07 16:05:02 +0100, sundayman <s...@p...onet.pl> said:

    > To nadal przesada.

    Nie, to nie przesada, to samo życie.
    Mam kilku znajomych z branży DTP, gdzie muszą niemal co sezon wymieniać
    soft od Adobe na nowsze wersje, z jedynego powodu - kontrahenci pchają
    im pliki w "nowszej" wersji. I to jest być albo nie być. Albo kupisz
    nowy pakiet, albo nie możesz współpracować z danym domem
    wydawniczym/agencją, itp. bo zwyczajnie nie otworzysz od nich plików.

    > Oczywiście - wraz z możliwościami, rosną programy i ich wymagania.
    > Czasem absurdalnie.

    Czasem rosną nawet wbrew możliwościom. Dodaje się jakieś bajery, bzdety
    (reklamuje się jako super-duper must-have), a rozmiar na dysku +40%,
    konsumpcja pamięci +30%, prędkość -20%, wzrost użyteczności ~5%
    Jako bonus marketingowy - zerwanie kompatybilności wstecz. Czyli
    intensyfikacja sprzedaży.

    > Zależy to też od rozsądku programistów w końcu.

    Ten rozsądek jest oparty często na "szybciej, szybciej, wydać,
    sprzedać". Nieważne że kolejny release jest rozpasaną kobyłą. W hw
    requirements wpisze się co trzeba i już. Niech se user kupi nowy hw,
    przecież jest na rynku.

    > Czyli oczywiście jest coś w tym "popędzaniu" , czasem niepotrzebnie.

    Największym błędem takiego zbędnego popędzania "postępu" jest to że
    wcześniej uderzymy o fizyczną, technologiczną jego granicę. Szybciej
    się skończy zapas rozwojowy, który mógł starczyć jeszcze na lata, gdyby
    go _nieco_ bardziej szanować.

    True, true :)

    --
    DJ