  • Data: 2013-03-05 17:12:42
    Temat: Re: Nowy polski procesor
    Od: Michoo <m...@v...pl> szukaj wiadomości tego autora

    On 05.03.2013 09:15, JDX wrote:
    > On 2013-03-05 01:47, Michoo wrote:
    > [...]
    > No ale jak to się ma do tej cudownej '51 z Bytomia?

    W domyślnym konfigu 3x tyle za 32 bity. W minimalnym przypadku 80% dla
    openRISC i +- tyle samo dla uBlaze. (Wg przelicznika 1k LUT ~ 10k gates)

    > Poza tym
    > zwróć uwagę na ofertę gotowych MCU - Microchip i Atmel cały czas oferują
    > maleństwa w 8 czy nawet 6-pinowych obudowach. Taki PIC10F200 ma 256 słów
    > pamięci programu, 16 bajtów pamięci danych, jeden 8-bitowy timer i 4
    > piny I/O. :-D I jak mniemam, chyba są na to chętni (bo to już chyba z 8
    > lat będzie jak Microchip je wprowadził). :-D

    Tylko z materiałów an stronie wychodzi, ze to full-feature uC.
    Specyfikacja wygląda jak jakiegoś taniego ARMa, tyle, ze z aż 8MB
    flash/ram, więc target to dość duże systemy.

    Używanie w dużym projekcie 8051 naprawdę przypomina mi właśnie miotanie
    granatów za pomocą trebusza podczas gdy prościej zrobić z tekturowej
    rury granatnik bezodrzutowy. ;)

    Michoo