  • Data: 2013-08-20 12:48:49
    Temat: Re: Nowy laptop bez systemu a Linux
    Od: Edek <e...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    Szarym od mżawki świtem Tue, 20 Aug 2013 10:18:53 +0000, Piotr B. [pb2004]
    wyrzucił pustą ćwiartkę i oznajmił:

    > Wyjaśnienia co konkretnie wg Ciebie jest źle w OOXML bo na razie tego w
    > żaden sposób nie wyjaśniłeś. Takie hasełka to żadne wyjaśnienie.

    Użyj Google, tym razem skuteczniej. Ciężko mi dyskutować na poziomie
    określeń "jest źle".

    > Liczy się tylko ocena kandydującego standardu. Po argumentach
    > przeciwników było widać czy to jest hejterstwo czy tylko przychylność
    > ODF. Naprawdę merytorycznych zarzutów było niewiele.

    Znam podobne podejście z innych miejsc - każda krytyka jest hejterstwem,
    pomyjami czy dowolnym innym pustym określeniem. Niestety na uciekanie
    w takie rejony nie ma lekarstwa, dyskusja się kończy. Zwłaszcza
    merytoryczna dyskusja.

    > MathML 2.0 nie obsługuje znaczników przydatnych w przetwarzaniu tekstu.
    > Zresztą co to za zarzut liczby stron. Co z tego że np. ODF 1.1 ma te
    > 700(?) stron gdy obecnie jest martwym standardem bo nie definiował wielu
    > rzeczy.

    Zarzut dotyczy nie tylko liczby stron, ale też ignorowania pozostałych
    standardów. To jest dość proste: mając do wyboru używanie innych
    otwartych standardów albo specyfikując wszystko po swojemu Microsoft
    gra biznesowo. Gdyby użył innych standardów i sepcyfikacja miała setki
    stron a nie tysiące łatwiej byłoby wszystkim ją zaimplementować, bo
    istnieją albo są rozwijane gotowe elementy. Więc biznes uber alles,
    utrudnijmy życie wszystkim implementującym "otwarty" standard, w końcu
    nie po to przepychamy ten standard, żeby był implementowany przez
    kogokolwiek poza nami. Przecież "otwartość" nie oznacza, że chcemy
    zrezygnować z vendor lock-in w pakietach office.

    ODF nie jest martwym standardem i generalnie nie jest standaryzowany
    przez ISO. Co nie odbiega od generalnych reguł, różne domeny są
    regulowane przez różne ciała, takie jak IETF dla Internetu czy
    W3C dla HTMLa i innego contentu. Microsoft wycelował w ISO i ma ten
    swój standard ISO, ignorując wszystko pozostałe.

    --
    Edek