  • Data: 2013-07-29 15:31:32
    Temat: Re: Nowy laptop bez systemu a Linux
    Od: Edek <e...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    Szarym od mżawki świtem Mon, 29 Jul 2013 07:49:13 +0200, Marcin N wyrzucił
    pustą ćwiartkę i oznajmił:

    > W dniu 2013-07-28 14:43, Edek pisze:

    > Jaką instalację Linuksa polecilibyście dla tego laptopa z początkowego
    > postu wątku?
    >
    > 4 GB RAM, Intel i3 2.2 GHz, grafika HD3000.
    > Na służyć do obsługi Office'a - najbardziej kompatybilnej wersji z
    > Excelem jak to możliwe oraz do internetu i multimediów. Mają też działać
    > pasjanso-podobne gry.

    Dowolną mainstreamową (czyli nie mini-wersja-na-router-z-64MB-flash).

    Ja bym użył mojej ulubionej, ale możesz ściągnąć kilka live, po
    kolei wrzucić na USB i obejrzeć - wybrać tą, która się najbardziej
    podoba po drobnym przeyzwyczajeniu. Wersje live są praktycznie
    takie same jak pełne systemy, do obejrzenia się jak najbardziej nadają,
    przy tych wymaganiach możesz w ogóle zostać przy live jak wygooglasz
    sobie jak sprawić, żeby ci pliki nie znikały - live często są
    read-only/copy-on-write i zmiany znikają po reboocie.

    Potem warto zainstalować jedną tylko po to, żeby nauczyć się z nią obchodzić
    (wyobraź sobie, że nie znasz jeszcze windows i musisz dociągnąć player,
    dostosować pulpit - to samo z linuksem, tylko guziki są w innym
    miejscu).

    Zdecydowanie 64-bit imho, ale 32-bit też jest ok.

    --
    Edek