  • Data: 2013-07-29 19:24:07
    Temat: Re: Nowy laptop bez systemu a Linux
    Od: Maciek "Babcia" Dobosz <b...@j...org.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia 2013-07-29, o godz. 18:19:52
    Marcin N <m...@o...pl> napisał(a):

    > A, jeszcze pytanie: jak radzicie podzielić partycje? 40 GB (system),
    > 5 GB (swap - czytałem, że powinno być więcej niż RAM, żeby sprawnie
    > działała hibernacja), 450 GB (home i reszta). Dobrze będzie? 40 GB na
    > system pozwoli w razie czego w przyszłości zainstalować W7.

    /swap możesz sobie odpuścić. Według starej szkoły powinno go być 2x
    tyle co RAM. Na system starczy spokojnie połowa tego co zaplanowałeś.
    Ile na dane użytkownika to już indywidualna sprawa. Jeśli nie chcesz
    się bawić to spokojnie możesz zrobić tylko swap i partycję na dane i
    system - tak proponuje ZTCP Ubuntu choć ja wolę dla porządku i
    łatwiejszej przenoszalności dane użytkownika trzymać na oddzielnym
    dysku.

    Zdrówko