  • 81. Data: 2014-08-25 16:52:00
    Temat: Re: Nowy gracz na rynku smartfonów... SHARP
    Od: atm <...@v...pl>

    On 2014-08-25 16:25, ALEX Alpha MR wrote:

    > A jesteś pewien że to zasługa sklepu, a nie powszechności platformy?

    Powrzechnosc platformy jest w duzym stopniu zasluga scentralizowanego
    sklepu z szerokim wachlarzem uslug i aplikacji.

  • 82. Data: 2014-08-25 16:52:37
    Od: atm <...@v...pl>

    On 2014-08-25 16:27, ALEX Alpha MR wrote:

    > A co zrobisz z apkami, które są częścią Droida? Ich nie zablokujesz.

    Mozesz podac na przykladzie co masz na mysli?

  • 83. Data: 2014-08-25 18:33:41
    Od: John Kołalsky <j...@k...invalid>

    Użytkownik "J.F." <j...@p...onet.pl>

    > I co - mam analizowac kazdy program linia po linii ?

    Jak chcesz go inaczej pisać ?

    > Od tego sa uprawnienia w systemie.

    By analizować ? :-)

    One tępo blokują lub pozwalają na wszystko. Nie są zdolne np do
    rostrzygnięcia czy dany sms można wysłać czy nie można. Do tego trzeba znać
    kontekst użycia. Czy sms jest drogi czy tani, ile razy był już wysłany, co
    zawiera ...

    > Tylko trzeba pozwolic je zmienic.

    Ograniczyć. I to ograniczenie wydaje się problemowe jeśli chcemy by
    aplikacja działała.

    > Oczywiscie moze sie tak skonczyc. Ale to ja zdecyduje czy nie uzywam, czy
    > wlacze.

    Ja Ci nie zabraniam, ale mówię, że akurat w tym przypadku chcąc programu
    używać jesteś skazany na identyfikację nie dlatego, że program dostał takie
    uprawnienie i akurat korzysta tylko dlatego, że tego naprawdę wymaga.

    > Jesli jednak w programie jest opcja "wylacz identyfikacje", to ja nie
    > tylko wylaczam, ale jeszcze blokuje. Bo ja jestem niedowiarek i mu nie
    > wierze.
    >
    > Zreszta w porzadnym systemie byloby mozliwe do ustawienia: zezwol,
    > zablokuj oraz spytaj.

    Skąd będziesz znał kontekst ?

    > No i ja sie z tym godze ze niekiedy nie poleci dalej, a nie godze sie ze
    > moze program buszowac po moim telefonie bez ograniczen.

    Rozumiem, nic do tego nie mam tylko powątpiewam czy blokowanie "ma
    przyszłość".

    > No i tu wracamy do pierwszego zalozenia - programowi powinno byc wszystko
    > jedno czy pozycji nie ustalil dlatego ze uprawnienia nie ma, czy ze pod
    > dachem jestem i gps nie odbiera, czy dlatego gps jest wylaczony, albo ze w
    > danym urzadzeniu wcale go nie ma.
    > Pozycji nie udalo sie ustalic i program musi z tym zyc.

    Dobrze, przyjmijmy, że bezkosztowo udało się tak program napisać. Ciągle
    jednak mój program jest na to zorientowany, więc np w raporcie rysuje na
    początku mapkę tankowań a tu ... g... trzeba specjalny raport dla Jarka :-)

    > Wkraczamy w niepewna strefe praw autorskich. Autor ma prawa nadzoru nad
    > dzielem i prawo do akceptacji zmian.
    > Byc moze programow komputerowych to nie dotyczy :-)

    Na tym w uproszczeniu polega idea open source z jego otwartymi licencjami by
    nie blokować rozwoju oprogramowania.

    > A ja ci za taki program, ktory szpieguje, nawe 5 zl nie zaplace, wiec mamy
    > plaszczyzne porozumienia :-)

    To się bardzo przejąłem :-) Za twoje 5zł na aplikację to ja bym nawet chleba
    nie kupił bo muszę się jeszcze podzielić z właścicielem sklepu i mi braknie.

    > No to daje prawo do lokalizowania, ale odbieram prawo do lacznosci i
    > jestem zadowolony :-)

    :-) Nie odbierasz bo jakaś inna funkcjonalność programu wymaga której
    chcesz. Może se co najwyżej klikasz "tak, nie, nie wiem, może jutro, a jak
    nie jutro to pojutrze, ..., odwalcie się"

    > Na niektorych bedzie mi/innym na tyle zalezalo, ze sprawdze lub ktos
    > sprawdzi.
    > A reszta ... pozostanie niesprawdzona.

    Tak jest, będą aplikacje, których rozwojem nikt nie interesuje się.

    > I co - myslisz ze jak zarabiasz 5 zl na aplikacji, to ktos to bedzie
    > starannie sprawdzal ?

    Myślę, ża jak ktoś przy aplikacji pracuje to będzie.

    > Zreszta obfuscation jest, powiesz ze sobie taki ambitny projekt wymysliles
    > i dlatego tak dziwnie napisane, a jak ktos sie nie zna, to niech sie do
    > kopania rowow bierze, a nie sprawdzania programow.

    No tak, i obok powstanie klon mojego programu sprzed zaciemniania.

  • 84. Data: 2014-08-25 20:01:23
    Od: ALEX Alpha MR <k...@s...us>

    W dniu 2014-08-25 16:52, atm pisze:

    > Mozesz podac na przykladzie co masz na mysli?

    Kontakty dla naprzykładu. Jak zablokujesz synchronizację?

    --
    ALEX Alpha MR
    Pd Cusimą Cesarska Marynarka Japońska zatopiła nie tylko flotę rosyjską,

  • 85. Data: 2014-08-25 20:01:31
    Od: ALEX Alpha MR <k...@s...us>

    > Powrzechnosc platformy jest w duzym stopniu zasluga scentralizowanego
    > sklepu z szerokim wachlarzem uslug i aplikacji.

    Ale taniość aplikacji to zasługa centralnego sklepu, czy powszechności
    platformy?

  • 86. Data: 2014-08-25 20:07:08
    Od: atm <...@v...pl>

    > Ale taniość aplikacji to zasługa centralnego sklepu, czy powszechności
    > platformy?

    A powszechnosc platformy nie jest efektem centralizacji?

  • 87. Data: 2014-08-25 20:08:54
    Od: atm <...@v...pl>

    On 2014-08-25 20:01, ALEX Alpha MR wrote:

    > Kontakty dla naprzykładu. Jak zablokujesz synchronizację?

    Mam dwa programy kalendarzowe: domyslny i ze sklepu.
    Oba korzystaja z tej samej bazy danych, ktora jest synchronizowana z
    kontem Google. Synchronizacja jest blokowana w systemie a nie kalendarzu.

  • 88. Data: 2014-08-25 20:11:00
    Od: atm <...@v...pl>

    On 2014-08-25 20:01, ALEX Alpha MR wrote:

    > Kontakty dla naprzykładu. Jak zablokujesz synchronizację?

    Alex, mam wrazenie ze bardzo niesmialo przymierzasz sie do przesiadki z
    Symbiana na Androida ;]

  • 89. Data: 2014-08-25 20:19:00
    Od: ALEX Alpha MR <k...@s...us>

    W dniu 2014-08-25 20:07, atm pisze:

    > A powszechnosc platformy nie jest efektem centralizacji?

    Może jest, może nie jest. Odpowiesz?

  • 90. Data: 2014-08-25 20:20:32
    Od: ALEX Alpha MR <k...@s...us>

    W dniu 2014-08-25 20:11, atm pisze:

    > Alex, mam wrazenie ze bardzo niesmialo przymierzasz sie do przesiadki z
    > Symbiana na Androida ;]

    Zgadza się. Masz takie wrażenie.