  • 51. Data: 2014-08-24 17:23:34
    Temat: Re: Nowy gracz na rynku smartfonów... SHARP
    Od: atm <...@v...pl>

    On 2014-08-24 16:49, John Kołalsky wrote:

    > Użytkownik "atm" <...@v...pl>

    > Czy się opłaca programistom nie bardzo wiadomo. Ile trzeba sprzedać
    > sztuk programu by z ceny 5zł za sztukę zrobić miesięczny zarobek ? Dwa
    > tysiące. To takich programów zbyt wiele chyba nie ma co co miesiąc tyle
    > sprzedaży mają. Pewne jest natomiast, że opłaca się prowadzić sklep w
    > którym ma się od tego 2zł.

    To jest oczywiste, ze taki sklep miec to zyla zlota. Tak czy siak, jesli
    ktos chce w przypadku Googla chce miec swoj sklepik na boku nic nie stoi
    na przeszkodzie.
    Wplynelo to tez pozytywie na ceny aplikacji - kiedys mp3 player na
    PalmOS (chyba Pocket Tunes) kosztowal 27.50$. Teraz za ulamek tej kwoty
    mozna otrzymac niewspolmiernie lepszy program.
    DLA MNIE, sklepy zbiorcze sa bardzo fajnym i wygodnym rozwiazaniem :]

  • 52. Data: 2014-08-24 17:50:05
    Od: John Kołalsky <j...@k...invalid>

    Użytkownik "J.F." <j...@p...onet.pl>

> [...]
    > a fakt ze nie moge przed instalacja ustawic uprawnien jest karygodny.
    > Ani zmienic w trakcie. Ani zablokowac uslug dzialajacych w tle.
    > W ogole ten system zabezpieczen jakos slabo przemyslany ... no ale czy
    > ktos by potrafil obsluzyc dobry ? :-)
    > Ale co sie dziwic, przeciez to nie ma byc system do obslugi telefonu,
    > tylko system do dostarczania reklam i zarabiania pieniedzy. A moze i
    > szpiegowania dla NSA itp.
    >
    > Ale tak bardziej ogolnie - jesli idea smartfonu ma byc taka ze gdy cos
    > w systemie sie nie podoba, to instalujemy sobie inny program ktory to

    Nadal nie rozumiem jak Wy sobie wyobrażacie, że czegoś zabronicie a
    aplikacja dalej będzie działać. Przecież to jest jakiś kod pisany przy
    założeniu, że daną akcję można wykonać. Aby program dalej działał
    programista musiałby przynajmniej obsłużyć zgłoszony wyjątek w wyniku czego
    jakiś większy kod zostałby wycofany i np z powodu niemożności pobrania
    lokalizacji nie działałaby cała funkcja dodawania kontaktu. Czyli w bardzo
    optymistycznym przypadku nie działałby jakaś funkcja a w pesymistycznym czy
    po prostu zwykle program by się wysypał. To taki efekt zmiany uprawnień jest
    raczej nieakceptowalny.

    Żeby programy były bezpieczne potrzeba raczej otwartości kodu źródłowego i
    nawet uprawnień systemu nie potrzeba wtedy.

  • 53. Data: 2014-08-24 18:01:31
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "John Kołalsky" <j...@k...invalid> wrote in message
> [...]
    > To takich programów zbyt wiele chyba nie ma co co miesiąc tyle sprzedaży

    Twoje kalkulacje są za bardzo uproszczone a przez to bardzo nieprawdziwe.

  • 54. Data: 2014-08-24 18:02:38
    Od: atm <...@v...pl>

> [...]
    >
    > Żeby programy były bezpieczne potrzeba raczej otwartości kodu źródłowego
    > i nawet uprawnień systemu nie potrzeba wtedy.

    Z ciekawosci w opcjach Privacy Guard w SlimROM wylaczylem aplikacji
    Kontakty dostep do kontaktow. Po ponownym uruchomieniu teja plikacji
    zniknely wszystkie kontakty poza Ja.
    Byc moze niektore aplikacje sie wysypia, choc dotychczas nie spotkalem
    sie z takim zachowaniem. Tak czy siak wolalbym wysypanie niz dac
    bezposredni dostep do funkcji telefonicznych np nowmu launerowi.

  • 55. Data: 2014-08-24 18:06:26
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

> [...]
    > pesymistycznym czy po prostu zwykle program by się wysypał. To taki efekt
    > zmiany uprawnień jest raczej nieakceptowalny.

    Jest to dosyć proste...
    Aplikacja, przed dostępem do skrzynki z kontaktami, wywołuję usługę
    systemu której wyłącznym zadaniem jest sprawdzenie, czy system
    zezwoli na użycie skrzynki z kontaktami. Od wartości tak/nie zwróconej
    z takiego zawołania systemowego uzależnia się późniejszą akcję aplikacji
    która może zażądać dostępu do skrzynki z kontaktami lub (gdy wcześniej
    sprawdziła że nie dostanie takiego dostępu) albo wyświetlić stosowny
    komunikat dla użytkowniaka że dana część funkcjonalności jest niedostępna
    bez takiego zezwolenia albo po prostu część menu będzie wygaszona...

    Jeśli aplikacji do nawigacji zabronisz dostepu do aktualnej lokalizacji
    telefonu to oczywiście nie możesz oczekiwać zbyt dobrej pracy takiej
    aplikacji ale nic się nie musi "wysypywać" jak program jest dobrze zrobiony
    i te wszystkie kombinacje scenariuszy są poprawnie wytestowane.

    > Żeby programy były bezpieczne potrzeba raczej otwartości kodu
    > źródłowego i nawet uprawnień systemu nie potrzeba wtedy.

    Nie jest to potrzebne.

  • 56. Data: 2014-08-24 18:08:52
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "Trybun" <I...@j...com> wrote in message
> [...]
    RYSTAL-306SH.aspx

    > O to należy zapyta szefostwo Sharpa.

    Przestawiałeś wyżej opinię szefostwa Sharpa o urządzeniac AGD?
    Czy może swoją opinię?

    Bo ja założyłem że przedstawiałeś swoją opinię i dlatego pytam Ciebie.

    > Gdy Sharp funkcjonował jako element komuny japońskiej to wytwarzał
    > produkty najwyższej jakości, i firma zarabiała i klient był zadowolony.
    > Dzisiaj gdy jest elementem międzynarodowego kartelu do wyciągnięcie
    > ile tylko się da z kieszeni klientów, to liczy się tylko zysk a nie jakość
    > i zadowolenie klienta.

    Jaki produkt AGD Sharpa używałeś i kiedy?

  • 57. Data: 2014-08-24 19:02:21
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sun, 24 Aug 2014 17:50:05 +0200, John Kołalsky napisał(a):
    > Nadal nie rozumiem jak Wy sobie wyobrażacie, że czegoś zabronicie a
    > aplikacja dalej będzie działać. Przecież to jest jakiś kod pisany przy
    > założeniu, że daną akcję można wykonać.

    No normalnie. No aplikacja chce sms wyslac, nie moze, to wylatuje.
    Ale to jest gra i nie powinna wysylac zadnych sms.
    Ja wole zeby wyleciala niz zeby wyslala.

    Zreszta nie musi wyleciec, albowiem ...

    > Aby program dalej działał
    > programista musiałby przynajmniej obsłużyć zgłoszony wyjątek w wyniku czego

    ... zawsze powinien obslugiwac. I co najwyzej bede klal ze tego
    facebooka nie da sie uzywac, bo on co chwila okienko wyrzuca ze nie
    mogl sms odczytac. No i dobrze, do kosza, nie chce takiego FB, chce
    taki ktory to robi tylko jak mu to kaze czy ustawie .

    > jakiś większy kod zostałby wycofany i np z powodu niemożności pobrania
    > lokalizacji nie działałaby cała funkcja dodawania kontaktu.

    A dlaczego nie tylko funkcja pobierania lokalizacji ?
    Zupelnie nie wiadomo po co do dodawania kontaktu potrzebna ...

    Owszem, zakazanie nawigacji samochodowej ustalania pozycji to niezbyt
    dobry pomysl :-)

> [...]
    > po prostu zwykle program by się wysypał. To taki efekt zmiany uprawnień jest

    a czemu nie dodanie kontaktu bez ustalonej pozycji ?

    Zreszta widzisz - przyszedl 4.4, moze juz wlasciciel co nieco sterowac
    i jakos swiat sie nie zawala.

    > Żeby programy były bezpieczne potrzeba raczej otwartości kodu źródłowego i
    > nawet uprawnień systemu nie potrzeba wtedy.

    I co - bedziesz robil analize tysiecy linii?
    Bedziesz zaczynal od kompilacji, aby byc pewny ze exe, tzn apk
    pochodzi z upublicznionego zrodla ?

    Owszem, w powaznych systemach nalezaloby tak robic. Tylko najpierw
    zaufany kompilator miec :-)

    J.

  • 58. Data: 2014-08-24 19:11:21
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sun, 24 Aug 2014 10:13:46 -0500, A.L. napisał(a):

    > Podobnie w przypadku firmy Sony. Kiedys to byly doskonale produkty,
    > wyrabiane w Japonii. Dzis produkty firmy Sony wyrabiana sa w Chinach.
    > Na rynku audio/video Sony, niegdys lider, praktycznie sie skonczyla.

    Chyba dawno w sklepie nie byles. Albo my tu jestesmy zacofani.
    Sony telewizory (Bravia) jeszcze produkuje. Kamery tez.

    Owszem, klient jak to klient, przychodzi do sklepu, widzi Sony, obok
    LG, patrzy na ekran ... po co przeplacac ?

    J.

  • 59. Data: 2014-08-24 20:07:13
    Od: Waldek Godel <n...@o...info>

    Dnia Sun, 24 Aug 2014 19:11:21 +0200, J.F. napisał(a):

    > Chyba dawno w sklepie nie byles. Albo my tu jestesmy zacofani.
    > Sony telewizory (Bravia) jeszcze produkuje. Kamery tez.

    Z tym PRODUKOWANIEM to się za bardzo nie rozpędzaj...

    --
    Pozdrowienia, Waldek Godel
    Ta wiadomość jest wolna od wirusów bo to jest kawałek tekstu, w związku z

  • 60. Data: 2014-08-24 20:52:52
    Od: John Kołalsky <j...@k...invalid>

    Użytkownik "atm" <...@v...pl>

    > Z ciekawosci w opcjach Privacy Guard w SlimROM wylaczylem aplikacji
    > Kontakty dostep do kontaktow. Po ponownym uruchomieniu teja plikacji
    > zniknely wszystkie kontakty poza Ja.

    Obstawiam, że korzysta z jakiejś systemowej funkcji filtrującej która
    obsługuje uprawnienia.

    > Byc moze niektore aplikacje sie wysypia, choc dotychczas nie spotkalem sie
    > z takim zachowaniem. Tak czy siak wolalbym wysypanie niz dac bezposredni
    > dostep do funkcji telefonicznych np nowmu launerowi.

    Uniwersalny pilot zdalnego sterowania wymaga np rozmów telefonicznych.
    Ciekawe czy działa bez niego..