  • 41. Data: 2014-08-23 11:08:08
    Temat: Re: Nowy gracz na rynku smartfonów... SHARP
    Od: atm <...@v...pl>

    On 2014-08-23 10:54, Marek wrote:

    > A konkretnie?

    "Ale jest to również konsekwencja otwartości tego systemu. Według
    F-Secure Google Play odpowiada za jedynie 0,1% malware'u na Androidzie.
    Google stara się usuwać zainfekowane aplikacje, najszybciej jak to
    możliwe. Jak więc szkodliwe oprogramowanie trafia na urządzenia z
    Androidem? Oczywiście przez nieautoryzowane sklepy z aplikacjami i
    grami. Gdzie bardzo często nikt nie weryfikuje pojawiających się aplikacji.

    Oczywiście, nie można zapomnieć o czynniku ludzkim. Wgrywanie
    nieautoryzowanych lub pirackich aplikacji oraz gier przez pliki .APK to
    najszybsza droga do otwarcia swojego telefonu dla hakerów i złośliwego
    oprogramowania."
    http://antyweb.pl/android-kraina-wirusow-tak-ale-nie
    -do-konca/

    Oczywiscie, mozna powiedziec, ze F-Secure wraz z Google zaganiaja
    owieczki do strzyzenia, ale jesli bedziesz mial inne dane chetnie sie
    zapoznam.

  • 42. Data: 2014-08-23 11:52:58
    Od: Trybun <I...@j...com>

    W dniu 2014-08-22 06:15, Pszemol pisze:
    > Ciekawy wygląd - duży ekran 5" smartfona bez ramki wokół 131 x 67 x 10mm:
    > http://www.sharpusa.com/ForHome/Mobile/Models/AQUOSC
    RYSTAL-306SH.aspx

    > Niestety na razie tylko dostępny będzie u amerykańskiego operatora
    > Sprint.

    Jeżeli firma prowadzi taką politykę na rynku urządzeń mobilnych, jak na
    AGD, to naprawdę Polacy nie maja czego żałować że jej telefony nie będą
    dostępne w Polsce.
    Tak dzisiejszy Sharp to już tylko pusta nazwa, bardzo dobrej
    firmy...kiedyś.

  • 43. Data: 2014-08-23 16:29:48
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "Trybun" <I...@j...com> wrote in message
> [...]
    > dostępne w Polsce.
    > Tak dzisiejszy Sharp to już tylko pusta nazwa, bardzo dobrej

    A co SHARP robi z AGD?
    I czemu nie jesteś z nich zadowolony, w krótkich żołnierskich słowach bo
    NTG?

  • 44. Data: 2014-08-24 10:08:06
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Sat, 23 Aug 2014 11:08:08 +0200, atm <...@v...pl> wrote:
    > Oczywiscie, mozna powiedziec, ze F-Secure wraz z Google zaganiaja
    > owieczki do strzyzenia, ale jesli bedziesz mial inne dane chetnie
    sie
    > zapoznam.

    Przecież to jest jołczenie firmy, która chce znaleźć uzasadnienie na
    nikomu niepotrzebny produkt. Malware jest i będzie, dopóki będą
    nieodpowiedzialni userzy instlalujący bez frasunku co popadnie, nie
    czytając wymagań dostępowych aplikacji. Jeśli aplikacja w opisie ma
    być notesem a potrzebuje dostęp sms,telefonu, książki adr itd. a
    autor w opisie wiarygldnie nie uzasadnia po co to aplikacji, to się
    ją nie instaluje. Ale trzeba umieść czytać. Model bezpieczeństwa z
    deklaracją dostępu do zasobów + niedawo dodana możliwość blokady
    wybranych zasobów jest wystarczający aby rozgarnięty, świadomy i
    umiejący czytać user sam obronił się przed malware.

    --
    Marek

  • 45. Data: 2014-08-24 10:47:35
    Od: atm <...@v...pl>

    On 2014-08-24 10:08, Marek wrote:
> [...]
    > dostępu do zasobów + niedawo dodana możliwość blokady wybranych zasobów
    > jest wystarczający aby rozgarnięty, świadomy i umiejący czytać user sam

    Wlasnie taki system komentarzy jest dostepny w sklepach. Dzieki temu, ze
    jest jeden sklep a nie milon odpowiednio wiecej pojawia sie tez
    komentarzy. Zreszta akurat przyklad Googla pokazuje, ze developerom
    oplaca sie tam wystawiac a uzytkownikom kupowac. Gdyby bylo inaczej
    poszliby juz dawno z torbami.

  • 46. Data: 2014-08-24 11:43:28
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sun, 24 Aug 2014 10:08:06 +0200, Marek napisał(a):

> [...]
    > być notesem a potrzebuje dostęp sms,telefonu, książki adr itd. a
    > autor w opisie wiarygldnie nie uzasadnia po co to aplikacji, to się

    No to nic nie zainstalujesz.

> [...]
    > wybranych zasobów jest wystarczający aby rozgarnięty, świadomy i
    > umiejący czytać user sam obronił się przed malware.

    A gdzie tam. Jakos nie potrafie skorzystac z tej niedawnej mozliwosci,
    a fakt ze nie moge przed instalacja ustawic uprawnien jest karygodny.
    Ani zmienic w trakcie. Ani zablokowac uslug dzialajacych w tle.
    W ogole ten system zabezpieczen jakos slabo przemyslany ... no ale czy
    ktos by potrafil obsluzyc dobry ? :-)
    Ale co sie dziwic, przeciez to nie ma byc system do obslugi telefonu,
    tylko system do dostarczania reklam i zarabiania pieniedzy. A moze i
    szpiegowania dla NSA itp.

    Ale tak bardziej ogolnie - jesli idea smartfonu ma byc taka ze gdy cos
    w systemie sie nie podoba, to instalujemy sobie inny program ktory to
    robi - to niestety zagrozenie istnieje.

    J.

  • 47. Data: 2014-08-24 11:44:25
    Od: Trybun <I...@j...com>

    W dniu 2014-08-23 16:29, Pszemol pisze:
> [...]
    RYSTAL-306SH.aspx

    > A co SHARP robi z AGD?
    > I czemu nie jesteś z nich zadowolony, w krótkich żołnierskich słowach

    O to należy zapyta szefostwo Sharpa.

    Gdy Sharp funkcjonował jako element komuny japońskiej to wytwarzał
    produkty najwyższej jakości, i firma zarabiała i klient był zadowolony.
    Dzisiaj gdy jest elementem międzynarodowego kartelu do wyciągnięcie ile
    tylko się da z kieszeni klientów, to liczy się tylko zysk a nie jakość i
    zadowolenie klienta.

  • 48. Data: 2014-08-24 13:52:21
    Od: John Kołalsky <j...@k...invalid>

    Użytkownik "Marek" <f...@f...com>

> [...]
    > dostępu do zasobów + niedawo dodana możliwość blokady wybranych zasobów
    > jest wystarczający aby rozgarnięty, świadomy i umiejący czytać user sam

    Ależ ... wszystkie programy powinny mieć dostęp do wszystkiego :-)

    Notes ... czemu nie miałby mieć np informacji do lokalizacji ? Przecież
    fajnie mieć notatkę z informacją gdzie została sporządzona z odnośnikami do
    kontaktów i możliwością wysłania w formie sms czy innym kanałem
    komunikacyjnym. Rzecz tylko w tym by działało to co pożądane a nie to co
    niepożądane, tj np by informacje trafiały tam, gdzie tego nie chcemy a nie
    np do firm zbierających dane.

    Oczywiście zawsze lepsze proste uprawnienia jak we współczesnych systemach
    mobilnych niż ich kompletny brak jak w poprzednich.

  • 49. Data: 2014-08-24 16:49:48
    Od: John Kołalsky <j...@k...invalid>

    Użytkownik "atm" <...@v...pl>

> [...]
    > sie tam wystawiac a uzytkownikom kupowac. Gdyby bylo inaczej poszliby juz

    Czy się opłaca programistom nie bardzo wiadomo. Ile trzeba sprzedać sztuk
    programu by z ceny 5zł za sztukę zrobić miesięczny zarobek ? Dwa tysiące. To
    takich programów zbyt wiele chyba nie ma co co miesiąc tyle sprzedaży mają.
    Pewne jest natomiast, że opłaca się prowadzić sklep w którym ma się od tego
    2zł.

  • 50. Data: 2014-08-24 17:13:46
    Od: A.L. <a...@a...com>

    On Sun, 24 Aug 2014 11:44:25 +0200, Trybun <I...@j...com> wrote:

> [...]
    >Dzisiaj gdy jest elementem międzynarodowego kartelu do wyciągnięcie ile
    >tylko się da z kieszeni klientów, to liczy się tylko zysk a nie jakość i

    Podobnie w przypadku firmy Sony. Kiedys to byly doskonale produkty,
    wyrabiane w Japonii. Dzis produkty firmy Sony wyrabiana sa w Chinach.
    Na rynku audio/video Sony, niegdys lider, praktycznie sie skonczyla.

    A.L.