    From: "Marcin G." <s...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.comp.pecet
    Subject: Re: Nowy dysk i stary komputer
    Date: Thu, 21 Jul 2011 12:32:33 +0200

    /
    > http://imageshack.us/photo/my-images/687/nowy2z.jpg/
    > http://imageshack.us/photo/my-images/96/nowy3w.jpg/
    >
    > Pytanie: czy ten nowy dysk da się podłączyć do komputera, czy trzeba
    > będzie zmienić taśmę (ale problem bo mam i drugi dysk) czy też nic się nie
    > da zrobić?

    Stary dysk to IDE (ATA), nowy to SATA. Poszukaj przejściówki. Np coś
    takiego:
    http://www.komputronik.pl/product/61325/Sprzet_kompu
    terowy/Peryferia_i_eksploatacja/Przejsciowka_do_HDD_
    z_ATA_na_SATA_Logilink.html
    Nie sugeruj się tym linkiem, to pierwsze co znalazłem, możesz kupić inną.
    Nigdy nie używałem, więc konkretnego modelu nie mogę Ci polecić.
    Będziesz również potrzebować przejściówki zasilania, np takiej:
    http://www.emarket.pl/kable-i-%C5%82%C4%85cz%C3%B3wk
    i/manhattan-adapter-zasilania-molex-sata-torebka-342
    766/p-c1069343

    Ale jeśli ten komputer ma 4 lata, to powiniem mieć gniaza SATA na płycie
    oraz odpowiednie przewody w zasilaczu, ewentualnie przejściówki zasilania.
    No chyba, że się uprzesz żeby nowy dysk podłączyć do gniazda ATA, to wtedy
    pozostaje przejściówka. Rozwiązanie takie jest gorsze bo dysk będzie wolniej
    działał niż na gnieździe SATA.

    Marcin